eli kysymykseni kuuluu sellainen että tietääkö kukaa miten bensa mersussa saa koko kiristäjän pois ja sit sen tankokin millä kiristetää hihna ni samalla??..oisin todella kiitollinen jos jollai ois ees jotai kuvaaka miten sen sielunelämä toimii jos joskus menee ni ei tarvi sitten alkaa pähkäilemään sitä mekanismia auto 1.8 ruisku 1990
no jos se joskus menee ku välillä vähä ääntelee siihen malliin..ni tietäs miten sen sais vaihetuksi sitte..ja niitähä vissii varaosana näyttää saavanki ..
-tuulettimen siivet ja tunnelit pois
-ainakin tehostimen hihnapyörän pultteja löysemmälle, mahdollisesti myös vesipumpun
-siellä kiristimen viisarin likellä on iso pultti (itsellä 17 millinen) - sitä kierros - pari auki
-tehostimen nurkilla olevaa holkkimutteria aukipäin, jotta hihna löystyy
-hihna pois
-tehostimen (ves'pumpun) hihnapyörät pois
-kiristimen edessä on semmoinen rauta, joka on kolmella pultilla kiinni
-pultit irti
-kiristimen "kuningaspultti" irti
Tämän jälkeen pitäisi kiristin olla irrotettavissa. Voi helpottaa, jos ottaa jossain välissä kiristimen hihnapyörän irti.
Disclaimer: oman irrotuksesta on jo muutama vuosi, jotan muisti voi tehdä tepposia.
HUOM: Iso pultti aina ensimmäiseksi auki ja viimeiseksi kiinni, ettei säry se säädinmekanismin korvake.