Mikä sammutti 190E:n??
Mikä sammutti 190E:n??
Niin, anopin 190E 2,0 -91 oli sammunut ajossa ilman mitään nykäisyjä. Ennen sammumista oli kuulunut outo "sirahdus" ja sitten seis. Pensapumppu tuntu surrailevam normaalisti, kipinä tulee ja litistyksiäkin tuntus olevan startin äänestä päätellen.
Apuuva!
Apuuva!
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Perhana ku se kosla on ny sadan kilsan päässä ja kaksi kossia sitä siellä sepittää ja puhelimella koitan täältä antaa ohjeistusta. Käskin niiden penkoa sen kumikaukalon ja ISV-venttiilin letkun ettei hori mittaamatonta ilmaa. Pensaa tulee ruiskulle, käskin avata kylmäkäynnistyssuuttimen putkea ja pensaa tuntu roiskivan. Mikähän saakeli siihen on tullu, tietty KE-jetin suuttimen avautumispaine on jotain 3,5bar, voiskohan pumppu laueta siten, että pyörii, mutta ei tuota painetta?? Perkule, pitää soittaa että kahtoo tuleeko pensaa paluuputkeen
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Mikähän ihime siihen on tullu...
Eli kipinä tulee tulpan nokkaan, bensaa suihkuaa suuttimesta kun painaa lautasen alas ja laittaa virran päälle, mekaanisia ääniä ei ole...Eikä edes tupsahtele eikä lupaile yhtään.
Jakoa ei ole ole vielä tarkistettu, mutta sen teen ensi töikseni huomenna illalla. Pirku ku on kylmä rinki persiissä, kävin nimittäin tuon vehkeen kannen alla kuukausi sitten, tähän asti kuitenki pelas täydellisesti
Minkälainen kiila/muu lukitus tuossa on nokkapyörässä kun ei enää muista?
Eli kipinä tulee tulpan nokkaan, bensaa suihkuaa suuttimesta kun painaa lautasen alas ja laittaa virran päälle, mekaanisia ääniä ei ole...Eikä edes tupsahtele eikä lupaile yhtään.
Jakoa ei ole ole vielä tarkistettu, mutta sen teen ensi töikseni huomenna illalla. Pirku ku on kylmä rinki persiissä, kävin nimittäin tuon vehkeen kannen alla kuukausi sitten, tähän asti kuitenki pelas täydellisesti
Minkälainen kiila/muu lukitus tuossa on nokkapyörässä kun ei enää muista?
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
täh??dealer kirjoitti:Laitoitkai nää ketjunkiristimen osina paikalleen, ettei oo ny nokka katkennu ?
Miten sen saa osiksi
Hämärissä muistikuvissani se on semmonen pötkylä, jonka laahaimeen osuva pää on semmonen jousikuormitteinen, painui kasaan ihan peukalolla. Miksi se pitää purkaa?
Voe perkule, tulikohan tuo kalliiksi
MUTTA, startatessa kuulostaa niin terveeltä, ei yhtään oo semmonen ku nokkahihnansa katkaissut volkkari.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Onkos niillä kosseilla ajotuslamppua käytössä? Käske kattomaan että kipuna tulee suunnilleen oikeaan aikaan.
Tai sitten seuraava K-jetin "pakkokäynnistys": virrat päälle, törkkää ilmamäärämittarin lautasta pari senttiä alas ja pitää sitä siinä, starttaa.
Nokka-akseli poikki? Eikös sen saa testattua aika näppärästi kun tukkii ilmanoton kämmenellä? Jos imee reippasti (Mercedes sucks) niin luulisin että se on sitten ehjä? Vai?
Tai sitten seuraava K-jetin "pakkokäynnistys": virrat päälle, törkkää ilmamäärämittarin lautasta pari senttiä alas ja pitää sitä siinä, starttaa.
Nokka-akseli poikki? Eikös sen saa testattua aika näppärästi kun tukkii ilmanoton kämmenellä? Jos imee reippasti (Mercedes sucks) niin luulisin että se on sitten ehjä? Vai?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Tuotanoin, jos kiristin on ehyt niin se ei anna tarpeeksi periksi kun sen laittaa paikalleen kokonaisena, ketju jää liian tiukalle.
Ensin pitää laittaa sisäosa (17 mm kuusiokolo), sitten mäntä ja jousi - ja lopuksi tiiviste ja se 32 mm kannalla oleva "korkki".
Alkuviikosta tein kansirempan -90 2,0E:hen jonka joku tumpelo oli aiemmin avannut ja laittanut kiristimen kokonaisena paikalleen > vähän aikaa ajoa > nokka poikki > venttiili kieroon.
Tämä tumpelo korjaamo oli vaihtanut takuuseen kaiken muun muttei sitä yhtä venttiiliä, siksi sitten taas avattiin...
Toivottavasti Villen tapaus on jotain halvempaa.
Ensin pitää laittaa sisäosa (17 mm kuusiokolo), sitten mäntä ja jousi - ja lopuksi tiiviste ja se 32 mm kannalla oleva "korkki".
Alkuviikosta tein kansirempan -90 2,0E:hen jonka joku tumpelo oli aiemmin avannut ja laittanut kiristimen kokonaisena paikalleen > vähän aikaa ajoa > nokka poikki > venttiili kieroon.
Tämä tumpelo korjaamo oli vaihtanut takuuseen kaiken muun muttei sitä yhtä venttiiliä, siksi sitten taas avattiin...
Toivottavasti Villen tapaus on jotain halvempaa.
wiimax.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Vastaavaan olen törmännyt kuin Tiilerikin ....ettei olisi sieltä imusarjan alta se yksi kumiputki irti..menikös se lisäilmaluistille.....sellaanen reilu peukalon vahavuunen
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Nonii, nokkahan sieltä oli katkennut
Nokka 150 egee, venttiileitä oli menny muutama, laitetaan kaikki uudet...
Että semmosta, tekevälle sattuu, sanoinkin akalle, että jos ei tekis mitään nii ei tulis virheitäkään. Tässä on ny sitte ilmainen vinkki kansipahvien vaihtajille, että miten ei tule toimia.
Nokka 150 egee, venttiileitä oli menny muutama, laitetaan kaikki uudet...
Että semmosta, tekevälle sattuu, sanoinkin akalle, että jos ei tekis mitään nii ei tulis virheitäkään. Tässä on ny sitte ilmainen vinkki kansipahvien vaihtajille, että miten ei tule toimia.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Paska tsägä... Itellä alko raksuttaa just toissapäivänä kun kantta kokosin ja vaihdoin uutta ketjua, että se koko kiristin pitää käyttää läpi siitä pohjamutterista, ei riitä että pelkästään löysää sen "korkin".
Onneks honasin, ettei tullu sama kohtalo. Tarvit muuten 17mm kuusiokolon että saat sen pohjan irti sieltä.
Onneks honasin, ettei tullu sama kohtalo. Tarvit muuten 17mm kuusiokolon että saat sen pohjan irti sieltä.