määränjakajan mötikkä

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Temu
Viestit: 8
Liittynyt: 11.3.2012 10:46

määränjakajan mötikkä

Viesti Kirjoittaja Temu »

elikkäs tämmösellä lähestyn kun auto käy välillä tyhjäkäyntiä huonosti ja välillä taas ihan hyvin.. välillä tyhjäkäynti 500+rpm ja välillä taas normi.
yj-rele kolvattu ja niin se kuuluisa tyhjäkäyntimoottori, mutta kun sitä ei oo siellä ollenkaan niiin, mitenhän sitten...
kävin purkaamolta hakee uuden ja nyt pähkäilen et miten se tulee kiinni sinne kun ei oo mitään kuvaa tai mallia ennestään...
mistä se sähköliitin tulee tk moottorille kun sitä en löydä mistään.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vanhemmissa vehkeissä tais olla pelkkä bimetalliluisti jossain vähän piilosammassa paikassa imusarjan alla, uudemmissa tuo varsinainen "säätömoottori" on kumilla kiilattuna imusarjaan 3-4 sylinterien rännien väliin. Onko minkäaikusesta pelistä kyse, onko kattipeli?

Jos ei vika löydy tk-säätimestä, voisi seuraavat vikapaikat olla kaasuvivuston mikrokytkin, ilmamääräläpän asennontunnistinpotentiometri tai lambda-anturi, jos sellainen siellä on. Voi se YJ-relekin olla vainaa vaikka kuinka tinaisi tai jossain huojukosketus, esim em. releen sokkelissa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Temu
Viestit: 8
Liittynyt: 11.3.2012 10:46

Viesti Kirjoittaja Temu »

auto on vm90 ja on katillinen peli.
juu siinähän sen pitäisi olla 3-4 välissä. mutta siinä on vaan liitos (yks letku tulee määränjakajan alta liitokseen, yks mänee ylöspäin venttiilikopan viereen ja yks mänee alas koneen ja tulipellin väliin johonkin pömpeliin mihin menee myös yks sähköliitin. en ymmärrä....:D
Temu
Viestit: 8
Liittynyt: 11.3.2012 10:46

Viesti Kirjoittaja Temu »

mietin vaan.et onkohan siihen vaihdettu kone joskus, niin mistä näkkee sen konee numerotyypin et onko mihin raapustettu. imusarjassa on joku numerohärdelli..
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Laitahan kuvia. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Temu kirjoitti:mietin vaan.et onkohan siihen vaihdettu kone joskus, niin mistä näkkee sen konee numerotyypin et onko mihin raapustettu. imusarjassa on joku numerohärdelli..
Oisko öljypohjan yläpuolella lohkossa laturin tienoolla, kutosessa ainakin on mutta olikos se nuissa ny toisin...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Temu
Viestit: 8
Liittynyt: 11.3.2012 10:46

Viesti Kirjoittaja Temu »

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ettei tuo nyt olis sellanen vanahempi pimetalliliuskasääjin? Kertokaapa vanhanliiton asentajat miltä näyttää.

Löytykö koneen numerot? Venähmaan sivuilta saattasi löytyä alakuperäsen kiukaan sotu, jos tuo on menty vaihtamaan. :idea: Haiskahtaa palapeliltä. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Anakin
Viestit: 2
Liittynyt: 24.3.2012 0:56

Viesti Kirjoittaja Anakin »

Bimetallisäädin tuo on. Tuskin koskaan menevät rikki. Vika lienee muualla.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuskin koskaan menee rikki ja minulla ollu jo neljä bimetalli mallia rikki :lol: tuo on kyllä siitä hyvä vehe että itse systeemi ei mene rikki, se vaan tukkeutuu. Puhdistamalla toiminu aina. Sen uudemman värinät ei ole kait balanssissa kun kerran menee rikki ihan mekaanisesti 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Temu
Viestit: 8
Liittynyt: 11.3.2012 10:46

Viesti Kirjoittaja Temu »

Juu otin säätimen irti ja puhdistin kunnolla, oli se jonnin verran likainen, mutta vika ei kuitenkaan ollut siinä. Seuraavaksi otan tuon määränjakajan irti ja tsekkaan kumikaukalon. Imuvuodolta vähän vaikuttaa.
Toinen homma on se että kun vaikka 3000->rmp ylöspäin päästää kaasun niin kiekkamittari pomppii parisen kertaa sinne tyhjäkäynti alueelle takasin, ei siis siis laskeudu sinne suoraan vaan parin hypyn kautta, mutta moottorin kierosluki ei heittele, vaan pelkkämittari, paitsi kun joskus tyhjäkäynnillä huojuu. Mistähän tuota vikaa voisi etsiä? voisiko tuokin viitata imuvuotoon?
Temu
Viestit: 8
Liittynyt: 11.3.2012 10:46

Viesti Kirjoittaja Temu »

nii ja onko tuo määränjakaja miten vittumainen ottaa irti, ja onko jotain huomioitavaa sitä irroittaessa :?:
Ratas
Viestit: 8
Liittynyt: 23.2.2012 20:44

Viesti Kirjoittaja Ratas »

Ei oo paha ottaa irti n:15min, kunhan ei suuttimien putkia hirveesti taittele että saa takaisinkin helposti.
Naamis
Viestit: 471
Liittynyt: 18.10.2010 16:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Naamis »

Elä mee aukasemaan sitte sitä määränjakajaa vaikka mieli tekis.
bmw-kun oma ei riitä
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

onkos tässä siinä määränjakajan alla sellanen kiva kumikaukalo?

jos on... niin se varmaan kannattaisi vaihtaa samalla :wink:

joskus siinä pieni reikä ja tulee mitä mystisenpiä vikoja :shock:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”