m103 käyntivaivat

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

m103 käyntivaivat

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Ois tuossa yks sataysikymppi 3litran tekniikalla. Vika ois jotta tyhjäkäynti kylmänä n.600rpm ja erittäin huono lähtemään käyntiin. Paljonkaan ole kerinny kahtomaan, suunnilleen kaikki on puhisteltu ja tarkasteltu. Kaikki "normaalit" vikakohteet kun on kahottu niin sitten seokset tarkastella. Mitäs muita teille tulis mieleen. Tyhjäkäynti seokset arveluttaa kun on tuo tekniikka vaihettu. Hyvin jaksa kirjotella kun oo tää lumia minkään kirjotuskone kuiteskaan.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mites polttoaineen paineensäädin jakajan kuppeessa :roll:
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Voishan se olla tietysti sekin säädin. p-paineet oli muuten hyvät, siis suoraan linjasta mitattuna. Kahtos sen potentiometrin kunnon/asennon, nopsaan viimeks mittailin ni vaan 0.05V anto navoista. Kiireessä kerinny viimeks muuta tehä ku mitata.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Käännä potikkaa jotta keskimmäisen ja ylimmän navan välillä on 0,7V lämpimänä, tyhjäkäynnillä ja liitin kiinni. Kattipeli? Diagn.pistokkeen 2 ja 3 napojen välillä pulssisuhde sais nakella 2500 rpm kohilla, evap tulpattuna siellä 45-55% välissä.

Kahtele myös pensareleen juotokset.
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Tuohon tapaan olikin tarkotus toimia. Karun olosta oli lähtiä liikenteeseen kun sai noin 30 kertaa tarttia pyöritellä, asiaahan ei paljon helpota kun näkkyy solenoidi alkanu temppuilee. Eiköhän siitä vielä soiva peli tule:)
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Jotain apua oli uudesta tartista, pyöriipähän ainannii herkkään :) Potentiometri oli asiallisessa kunnossa mutta asento oli persiillään. Säätämisen jälkeen läks laakista käyntiin. Parin päivän jälkeen ensimmäisellä avvaimen käännöllä tulille mutta toisella saikin jo sahata miltei entiseen malliin. Kunnon lenkin jälkeen tarkastelemaan potikkaa uusiks ja oli ihan eri arvot kun aikasemmin. Siinähän ne ois taas kohillaan ja nyt vaan vuotella mitä se aamulla sanoo. Paineensiäjintä ei tullu vaihettuun ku varaosasta ol letku nyysitty, väitellä myöhemmin jos vielä ränää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”