Moniurahihnan kiristin

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
semiamis
Viestit: 9
Liittynyt: 31.12.2013 19:10

Moniurahihnan kiristin

Viesti Kirjoittaja semiamis »

Elikkäs samasta 1988 190 2,0 kaasari -mesestä olisi kysyttävää hihnan kiristimestä. Eli se säätöruuvi, josta pitäisi saada löysättyä ja kiristettyä hihnaa, niin kuuluuko sen mutterin liikkua aivan vapaasti? Eli siinä on 10mm mutteri, jossa on kiinni noin 10cm pitkä varsi, jota voi nostaa aivan vapaasti ja ko. kappale pyörii täysin vapaana.

Sori, kun spämmään tätä foorumia, mutta vanhoissa autoissa tahtoo olla kaikkea kivaa pientä korjattavaa, joka hämmästyttää ja kummastuttaa...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Ootko löysännyt sen ison mutterin sieltä kiristimen keskeltä? Se pitää löysätä ensimmäiseksi ja kiristää viimeiseksi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
semiamis
Viestit: 9
Liittynyt: 31.12.2013 19:10

Viesti Kirjoittaja semiamis »

http://www.pelicanparts.com/techarticle ... /pic08.jpg

Tätä mutteria tarkoitan, se pyörii kuin.... No en nyt sano mikä, mutta ei siis kiristy mitenkään nousee ylös ja alas ja liikkuu aivan miten sitä itse haluaa liikutella?
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Kierteet korkannu ja siksi ei ota kiinni :?:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jos on aivan holtiton, niin kierteiden korkkaamista todennäköisempi vaihtoehto on, että tangon toisessa päässä oleva korvake on murtunut.

Kuva

Tuo sinun kuvasi näyttää 6-sylinteriseltä. Siinä mutteri työntää tankoa sisäänpäin hihnaa kiristettäessä (vasenkätinen kierre). 4-koneessa se vetää ja jos alapää on rikki, niin silloin tangon voi todennäköisesti vetää ulos.

Joko kuitenkin löysäsit sen ison pultin?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
semiamis
Viestit: 9
Liittynyt: 31.12.2013 19:10

Viesti Kirjoittaja semiamis »

En ole löysännyt, kun en ole vielä koko purkuprojektia aloittanut.

Mutta tosiaan, kun tuota tankoa nostelee, niin juurikin sen alemmassa päässä näkyy ikään kuin korvake, eli veikkaisin sen olevan näin ollen murtunut murtunut? Joten pystyykö tuon pelkän kiristimen tangon uusimaan. Kun uuden kiristimen hinta hirvittää... Tarkoitus olisi samalla uusia myös vesipumppu autosta, kun taitaa se olla tiensä päässä (moottorin kylki alhaalta repsikan puolelta aivan märkä).
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

semiamis kirjoitti:Joten pystyykö tuon pelkän kiristimen tangon uusimaan.
Kyllä pystyy. Tulee juuri tuossa edellisessä viestissäni olevan kuvan mukainen paketti. Näyttäisi olevan KL:ssä 11,40 € (Hihnan kiristintanko).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”