M102 Kansipahvi

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

M102 Kansipahvi

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Eli potilas on 190E 2,0 1991. Kannentiiviste on ilmeisesti sökö, vuotaa sieltä normipaikasta öljyä ulos, ja lisäksi paisuntasäiliössä oli nesteen pinnalla öljykalvo.
Kysymykseni guruille:
1. Mikä avain käy kannenpultteihin(zxn?)
2. Kannattaako imu- ja pakosarjoja irrotella, vai nostanko pakettina?
3. Miten sen ketjun kans pelataan, ripustanko lenkin kattoon vai mitä sille tekis. Jos pääsee löysälle, tippuuko kampiakselilta irti? Onko siinä joku kiristin mikä pitää irrottaa? laahaimia?

Siinäpä ne tarkeimmät. Kiitos jo etukäteen!
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Minä ainakin kun tuota omaani raplasin, niin tiputin ketjun sinne alas. On se kai vieläkin alarattaalla, kun ainakin käyntiin lähtee hienosti. Sehän jää vielä virranjakajan rattaalle, eli ei putoa ihan öljypohjaan asti. Muista tarkistaa sytty kun laitat koneen nippuun, se ketju kuitenkin pomppaa siinä jakajan rattaalla. (En kylläkään tiedä pyörittääkö ketju jakajaa M102:ssa, M110:ssa ainakin pyörittää)

Sanoisin että pakosarja irti, niin saat uudet tiivisteet sinne -> loppuu vuotaminen, ja imusarja kannattanee pitää kiinni -> ei tarvi ottaa ruiskua/kaasaria irti.

Ketjunkiristin lienee räikkämallia, eli kun kansi on irti niin tuuppaat kiristimen keskipökäleen ulos, ja kun ketju on paikallaan (ja jako varmasti kohdallaan) niin tuuppaat sen pökäleen takaisin (koneen ulkopuolelta). Tämä on se helpompi tapa, ja se vaikeampi on ruuvata se kiristin pihalle ulkoapäin (erikoisavaimella), purkaa se, ruuvata takaisin, ja tuupata pökäle sisään.

Nuo nyt oli arvauksia, tarkemminhan sen oppii kun tekee pari kertaa väärin. :idea: En meinaan ole tuollaista konetta koskaan ruuvannut.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Re: M102 Kansipahvi

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ville S. kirjoitti:Eli potilas on 190E 2,0 1991. Kannentiiviste on ilmeisesti sökö, vuotaa sieltä normipaikasta öljyä ulos, ja lisäksi paisuntasäiliössä oli nesteen pinnalla öljykalvo.
Kysymykseni guruille:
1. Mikä avain käy kannenpultteihin(zxn?)
2. Kannattaako imu- ja pakosarjoja irrotella, vai nostanko pakettina?
3. Miten sen ketjun kans pelataan, ripustanko lenkin kattoon vai mitä sille tekis. Jos pääsee löysälle, tippuuko kampiakselilta irti? Onko siinä joku kiristin mikä pitää irrottaa? laahaimia?

Siinäpä ne tarkeimmät. Kiitos jo etukäteen!
1. 10 mm...sellaanen tihiähampainen sisäpuolinen
2. pakosarja irti..jätä imusarja sinne
3. ketju alas vain / ei hyppää. Laturin takana kiristin>mutteri pois>sit kiristin...kun kasaat paina se sisäosa ensin pois lapi asti ja sit ekaan loveen...ja kiinni. Ketjun u -ohjain oikealla puolella..edestä katottuna...kaks tappia joissa sisällä kierteet.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”