Eli potilas on 190E 2,0 1991. Kannentiiviste on ilmeisesti sökö, vuotaa sieltä normipaikasta öljyä ulos, ja lisäksi paisuntasäiliössä oli nesteen pinnalla öljykalvo.
Kysymykseni guruille:
1. Mikä avain käy kannenpultteihin(zxn?)
2. Kannattaako imu- ja pakosarjoja irrotella, vai nostanko pakettina?
3. Miten sen ketjun kans pelataan, ripustanko lenkin kattoon vai mitä sille tekis. Jos pääsee löysälle, tippuuko kampiakselilta irti? Onko siinä joku kiristin mikä pitää irrottaa? laahaimia?
Siinäpä ne tarkeimmät. Kiitos jo etukäteen!
M102 Kansipahvi
M102 Kansipahvi
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Minä ainakin kun tuota omaani raplasin, niin tiputin ketjun sinne alas. On se kai vieläkin alarattaalla, kun ainakin käyntiin lähtee hienosti. Sehän jää vielä virranjakajan rattaalle, eli ei putoa ihan öljypohjaan asti. Muista tarkistaa sytty kun laitat koneen nippuun, se ketju kuitenkin pomppaa siinä jakajan rattaalla. (En kylläkään tiedä pyörittääkö ketju jakajaa M102:ssa, M110:ssa ainakin pyörittää)
Sanoisin että pakosarja irti, niin saat uudet tiivisteet sinne -> loppuu vuotaminen, ja imusarja kannattanee pitää kiinni -> ei tarvi ottaa ruiskua/kaasaria irti.
Ketjunkiristin lienee räikkämallia, eli kun kansi on irti niin tuuppaat kiristimen keskipökäleen ulos, ja kun ketju on paikallaan (ja jako varmasti kohdallaan) niin tuuppaat sen pökäleen takaisin (koneen ulkopuolelta). Tämä on se helpompi tapa, ja se vaikeampi on ruuvata se kiristin pihalle ulkoapäin (erikoisavaimella), purkaa se, ruuvata takaisin, ja tuupata pökäle sisään.
Nuo nyt oli arvauksia, tarkemminhan sen oppii kun tekee pari kertaa väärin. En meinaan ole tuollaista konetta koskaan ruuvannut.
Sanoisin että pakosarja irti, niin saat uudet tiivisteet sinne -> loppuu vuotaminen, ja imusarja kannattanee pitää kiinni -> ei tarvi ottaa ruiskua/kaasaria irti.
Ketjunkiristin lienee räikkämallia, eli kun kansi on irti niin tuuppaat kiristimen keskipökäleen ulos, ja kun ketju on paikallaan (ja jako varmasti kohdallaan) niin tuuppaat sen pökäleen takaisin (koneen ulkopuolelta). Tämä on se helpompi tapa, ja se vaikeampi on ruuvata se kiristin pihalle ulkoapäin (erikoisavaimella), purkaa se, ruuvata takaisin, ja tuupata pökäle sisään.
Nuo nyt oli arvauksia, tarkemminhan sen oppii kun tekee pari kertaa väärin. En meinaan ole tuollaista konetta koskaan ruuvannut.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Re: M102 Kansipahvi
1. 10 mm...sellaanen tihiähampainen sisäpuolinenVille S. kirjoitti:Eli potilas on 190E 2,0 1991. Kannentiiviste on ilmeisesti sökö, vuotaa sieltä normipaikasta öljyä ulos, ja lisäksi paisuntasäiliössä oli nesteen pinnalla öljykalvo.
Kysymykseni guruille:
1. Mikä avain käy kannenpultteihin(zxn?)
2. Kannattaako imu- ja pakosarjoja irrotella, vai nostanko pakettina?
3. Miten sen ketjun kans pelataan, ripustanko lenkin kattoon vai mitä sille tekis. Jos pääsee löysälle, tippuuko kampiakselilta irti? Onko siinä joku kiristin mikä pitää irrottaa? laahaimia?
Siinäpä ne tarkeimmät. Kiitos jo etukäteen!
2. pakosarja irti..jätä imusarja sinne
3. ketju alas vain / ei hyppää. Laturin takana kiristin>mutteri pois>sit kiristin...kun kasaat paina se sisäosa ensin pois lapi asti ja sit ekaan loveen...ja kiinni. Ketjun u -ohjain oikealla puolella..edestä katottuna...kaks tappia joissa sisällä kierteet.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi