sammui ajossa eikä enää käyntiin

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

sammui ajossa eikä enää käyntiin

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

hyvää päivää.. vaikka tässä ei mitään hyvää olekkaan..

tosiaan olin kylmäasemalla istuin tyhjäkäynnillä ja auto sammu ku seinään autohan siis on 2.0 -90 bensa mallia. kaikkea on koitettu ja mitää vaikutusta ei ole.. starttaa kyllä aivan niin kuin ennenkin mutta ei lähde käyntiin ja ruisku kyllä pumppaa joka kerta ku avaimesta kääntää.. minkälainen sammutus mekanismi tuossa on? vaihdoin eilen virtalukon patruunan ja toinen klipsi hävisi johonkin mutta sen jälkeen lähti todella monta kertaa käyntiin eikä ollu mitää ongelmia.. sillon ku laitoin käyntiin viimesen kerran ennenku sammu niin piti startata yllättävän kauan ja tuntu niinku se ei olisi jaksanu käydä? kertokaa nyt viisaammaat mikä siinä on vikana...
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Toimiiko bensapumppu?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

ainakin surisee kivasti ku laittaa virrat päälle mutta ei ole viittiny vielä konttailla paljon
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

kurkkaapa virranjakajan sisään, minulla oli viimekesänä mennyt virranjakajan sisältä pyörijä poikki juuresta ja toinen mikä käynyt itselleni niin katalysaattori(t) tukkeessa( esikatit heti pakosarjan jälkeen). Molemmat aiheutti samanlaisen oireen.
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

virranjakaja avattiin ja kateltiin ja todettiin että ei pitäisi johtua siitä mutta pitää katsoa vielä.. missä siellä esikatit on?
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

jos ne eiliset korjailut eivät eivät vikaa ole aiheuttaneet, niin sitten tarvitsee tarkastaa, että kipinä löytyy. Jos kipinää ei tule tulpille, eikä sen jälkeen edes puolalta, niin sytytysyksikkö on mahdollinen vikakohde-ei ole arvokas osa, jos syy sinne kääntyy. Mutta ekaksi pitää tarkastaa eiliset korjailut.
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

kyllä niitä katottiin ja otin sen patruunanki jo uudestaan pois mutta ei vaikuta ainakaan asiaan eikä autossa haise sisällä oikosulku.. minkälainen sammutin autossa on?
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Ettei ylijänniterele olisi poksahtanut tai irronnut kannastaan...
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

reverend kirjoitti:Ettei ylijänniterele olisi poksahtanut tai irronnut kannastaan...
sitä ei ole vielä katottukaan.. :)
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

bensaa ainakin tulee moottoriin asti että ei varmaan siitä ole kiinni...
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

kattoppas vielä se yj-releen päällä oleva sulake jos vois se olla syypää... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

ei ollu palanu
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

käytitkö sulakkeen irti ja puhistelit mahdolliset hapettumat pois..? :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Kokeilitko käynnistäessä painaa kaasua? Meiltä on 2 kertaa puolentoista vuoden aikana hävinnyt tyhjäkäynti -88 mallisesta tenavasta. Oireen ilmaantuessa käynnistyy kaasulla, ja kun hetken pitää kaasulla käynnisssä niin oire häviää.
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

kaikki liitokset kolvattii ja katottiin se läpikotasin.. eikä auttanu myöskään se ei ole auttanu se kaasu painaminen.. ja 100Ah akku ei enää kohta kestä startata että niin paljon pyöritetty konetta! =)
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

sammui ajossa eikä enää...

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Katsopa, tai pitäisi kai sanoa kopeloi imusarjan alta olisiko tyhjäkäyntisäätimen ja määränjakaja-kaasuläppäkoteloyhdistelmän välinen rööri irronnut jommastakummasta päästä. Aiheuttaa totaalisen käymättömyyden. Kun vika on löytynyt olisi kiva jos keroisit siitä meille kaikille vastaisuuden varalta.
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

pitääpä katsoa.. joo varmasti kerron mikä oli vikana
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

luigiiii kirjoitti:virranjakaja avattiin ja kateltiin ja todettiin että ei pitäisi johtua siitä mutta pitää katsoa vielä.. missä siellä esikatit on?
mulla kuoli 1989 w201 2.0 ruisku kans kesken ajon eikä millä ilveellä käyntiin. Seiso muutaman viikon eikä mikää auttanu. virranjakajaki tarkistettiin ja se oli alle vuoden vanha ja pyörijä oli kunnossa... silmämääräisesti.

sit vaihoin piruuttani toisen jakajan kannen ja pyörijän ja hep auto kävi ku mitää ei olis ikinä tapahtunukkaa.

ja näin mulle on jo kyny kolmen w201 kanssa ja yhden w124.... Eli se ei sano yhtää mitää vaikka jakajan kansi ja pyrijä näyttää uudelta tai on uusia. silti ne hajoaa, ja monesti niin ettei näe mitää vikaa. TOisaalta s itten on niitä joissa ei ole mitää jälel... Mulla o aina ollu kuin uusia ku lakannu toimimasta.

Vaihda ne uusiin ihan vain varalta.

se nimittin tuolleen hajoessa mittarilla mitatessa näyttää lukemia ja kipinääkin antaa, mutta kipinä on huono eikä starttaa konetta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

tutkailtuani asiaa tarkemmin kaikki letkut niin poispäin näytti ehjiltä ja olevan kiinni.. kokeilin sitten kipinää, jota ei tullut tulpille ollenkaan.. virranjakajasta tulee kipinä jostain kyljestä jota varmaankaa pitäisi tulla? ainakin jos vielä järjissäni olen yhtään... uusi kansa ja kokeilla uudestaan
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Tenavan jakajan kopat monesti happanee sisältä päin silloin kipinöi jakajaan suoraan
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

no se olis pitäny jo vaihtaa ku siellä oli hapettumia mutta on edellen tilauksessa kun eivät ole soittaneet että niillä olis se
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

meilpäi noita kansia ja pyörijöitä on hyllyssä aina kaupassa. sen verra niitä kuluu. ja aina ku ostaa bensamersun. heti ENSIMÄINEN mitä pitää tehdä, on ostaa uus kansi ja pyörijä. se on niin yleinen oire :D

tosiaan, ohi se kipinöi sillo ku jompikumpi on rikki. Sanoit tuol aikasemmin että ei ollu vikaa mutta nyt sanot että oli hapettumia... eli sehän on viallinen ;)

ps. autossa ei ole "sammutinta" vaan sieltä lyyää vaa virrat poikki ni loppuu säkenöinti ja pensan tulo.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

joo huomattiin se sitten ku tuli pimeää mutta ei sitä päivän valossa nähny.. tosiaan huomenna mennä ostamaan uusi kansi ja johto siihen jos alkais vaikka toimia...
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

tosiaan, ohi se kipinöi sillo ku jompikumpi on rikki. Sanoit tuol aikasemmin että ei ollu vikaa mutta nyt sanot että oli hapettumia

OLI hapettumia mutta ne saatii aika hyvin onneksi pois sieltä ja toiminu kauan sen jälkeen... se kansi varmaanki halki tai pyörittäjäs on jotaki vikaa
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

virranjakajan ja pyörittimen vaihto niin lähti taas vaihteeksi käyntiin onneksi... mutta sytytys on pikkasen pielessä...
asdkolkaari
Viestit: 30
Liittynyt: 25.10.2010 13:50

Viesti Kirjoittaja asdkolkaari »

luigiiii kirjoitti:virranjakajan ja pyörittimen vaihto niin lähti taas vaihteeksi käyntiin onneksi... mutta sytytys on pikkasen pielessä...
mersun huoltaminen on loputon suo :D

nimim. tämän kyseisen mersun huoltoasemalta kotiin hinanneena sekä yj-releenkin ehdin jo juotella uusiksi :D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei se väärin ole. vielä monitoimirele kolvikäsittelyyn 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
asdkolkaari
Viestit: 30
Liittynyt: 25.10.2010 13:50

Viesti Kirjoittaja asdkolkaari »

Sergey kirjoitti:ei se väärin ole. vielä monitoimirele kolvikäsittelyyn 8)
Omasta autosta melkein pitäisi juotella vissiin monitoimirele, vilkut jää palamaan aina strategisella hetkellä. Välillä toimii normaalisti, yhtäkkiä aina vaa jää vilkku palamaan :D
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

joo ei se tosiaan väärin ole mutta periksi ei anneta! :) jatketaan harjoittelua...
luigiiii
Viestit: 19
Liittynyt: 27.11.2010 0:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja luigiiii »

ei muuta kolkaari ku alat kolvailla lisää :))
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”