hihnankiristäjän sielunelämää

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

hihnankiristäjän sielunelämää

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

eli kysymykseni kuuluu sellainen että tietääkö kukaa miten bensa mersussa saa koko kiristäjän pois ja sit sen tankokin millä kiristetää hihna ni samalla??..oisin todella kiitollinen jos jollai ois ees jotai kuvaaka miten sen sielunelämä toimii :lol: jos joskus menee ni ei tarvi sitten alkaa pähkäilemään sitä mekanismia :) auto 1.8 ruisku 1990
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

Miksikä se pois pitää saada? Jos se on sellanen automaattikiristeinen niin hihnan saa kyllä vaihdettua vaikkei sitä löysääkkään :)
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

no jos se joskus menee ku välillä vähä ääntelee siihen malliin..ni tietäs miten sen sais vaihetuksi sitte..ja niitähä vissii varaosana näyttää saavanki 8) ..
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mitenkähän se tässä taas olikaan.

-tuulettimen siivet ja tunnelit pois
-ainakin tehostimen hihnapyörän pultteja löysemmälle, mahdollisesti myös vesipumpun
-siellä kiristimen viisarin likellä on iso pultti (itsellä 17 millinen) - sitä kierros - pari auki
-tehostimen nurkilla olevaa holkkimutteria aukipäin, jotta hihna löystyy
-hihna pois
-tehostimen (ves'pumpun) hihnapyörät pois
-kiristimen edessä on semmoinen rauta, joka on kolmella pultilla kiinni
-pultit irti
-kiristimen "kuningaspultti" irti

Tämän jälkeen pitäisi kiristin olla irrotettavissa. Voi helpottaa, jos ottaa jossain välissä kiristimen hihnapyörän irti.

Disclaimer: oman irrotuksesta on jo muutama vuosi, jotan muisti voi tehdä tepposia.

HUOM: Iso pultti aina ensimmäiseksi auki ja viimeiseksi kiinni, ettei säry se säädinmekanismin korvake.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”