moottorin vaihdosta asiaa

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

moottorin vaihdosta asiaa

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

Nonii tuli tuommonen w201 2.5 turbokiisseli mersu vaihettua alumiini vanteisiin :D eli olis tarkoitus vaihtaa tuo kakspuolikas turbo moottori tuohon 190D kaks litrasen tilalle. heräs kysymys että mitähän kaikkia joutuu uusimaan/vaihtamaan muutakun hehkun rele ja johtosarja? :)
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

eikö kukkaa ossaa sanoa mitä pittää uusia ku vaihtaa moottorin isompaan :O
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ensinnäkin jos vuosimalliltaan auto on sellainen että ko. swappi kannattaa tehdä (ei vähäpäästöinen) niin kysyisin myös konttorilta.
Tässä tapauksessa myös tehot ja auton painokin nousee joten vertailuautona ei voida pitää enää 190D mallia.
Luulisin että ainakin moottorin kiinnikkeet, kardaanin etuosa, moottorin tukikumit, etujouset, ehkä jopa jarrut eteen. Ehkä vaihdelaatikko jos ei sovi ruuvit kohilleen/ kestä vääntöä. Sähköjen kanssa onkin varmaan hommia... Perä kannattaisi myös vaihtaa harvempaan. Tietäjät voivat jatkaa tästä, itse olen vaihtanut vain w123 200D-->300D. ja kyllä siinä sai osia olla 300D mallista, mutta esim. jarrut olivat samat molemmissa ja sähköt helpot tehdä.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Re: moottorin vaihdosta asiaa

Viesti Kirjoittaja Terho P »

jannuvaa kirjoitti:Nonii tuli tuommonen w201 2.5 turbokiisseli mersu vaihettua alumiini vanteisiin :D eli olis tarkoitus vaihtaa tuo kakspuolikas turbo moottori tuohon 190D kaks litrasen tilalle. heräs kysymys että mitähän kaikkia joutuu uusimaan/vaihtamaan muutakun hehkun rele ja johtosarja? :)
ei siinä paljoa muuta tule eteen tosiaan kuin tuo hehkun johdotus ja ehkä rele :roll: vähä joutuu syylärin letkuja lyhentään ja alipaineletkua pidentään.

jarrut tosiaan voi olla että joudut päivittämään jäähdytetyt etupäähän ja vaihdeaatikko kärsii olla sama jos vakiona pidät.en tiedä joutuuko kardaania lyhentää vai tuleeko moottori senverta edemmäs että ei tarvisi siihenkään alkaa.

JOS se on vähäpäästöinen niin MELKEIN suosittelen unohtamaan koko jutun tai kaivat tiedot etukäteen esiin että mitä se konttorin setä sulta haluaa siellä leimalla
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

juu ei se oo vähä päästönen ollenkaan:) tarkotus ois muutoskatsastaa se jossain välissä jos sen saa pelaamaan oikein:)
moottori on vm87 ja kori on vm90
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”