1.8i tyhjäkäynti

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Kimble75
Viestit: 5
Liittynyt: 21.11.2012 18:06

1.8i tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Kimble75 »

tyhjäkäynti ihan ok kun auto pysähdyksissä, vähän humpailee mut kun lähde ajaa ja heität vapaalle ni kierrokset jää 1000-1500 ja kun auto pysähdyksissä n.2-3s ni kierrokset laskee normaaliin? sit ku sammutat auton(lämmin kone) ja käynnistät uudestaan ni kierrokset pysyy korkealla ( 1000-1300) 5-10s! lisäilmanluistin puhdistettu monesti!
Jotain vihjeitä missä vois vika olla vai onko ominaisuus?
Mittausten mukaan mukaan käynnistyssuutin pitäis olla kunnossa ja sekä lämpöanturi! Ilmavuotoja ei pitäisi olla!
Toinen vika kahina/ rolina keulasta...vesipumppu,laturi,kiristin....vaikea paikallistaa!
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

1.8i tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Ainakin sen voin sanoa että tyhjäkäyntisäädin ei tykkää hyvää jos sitä on rassattu esim. ruuvimeisselillä. Siinä tulee helposti luistiin ja luistipesän aukkoihin naarmuja jotka sitten tahmottavat luistin liikettä. Sitä ei välttämättä huomaa kokeiltaessa suoralla 12V:lla koska liike on silloin nopea ja voimakas. Normaalitoiminnan aikana ECU säätelee sitä pulssimoduloidulla jännitteellä ja luistin liike voi olla hyvinkin vähäistä. Toki tähän tyhjäkäyntiongelmaan voi olla muitakin syitä, itse asiassa valitettavan useitakin.
Kimble75
Viestit: 5
Liittynyt: 21.11.2012 18:06

Viesti Kirjoittaja Kimble75 »

Luistinta käsitelty varovasti,puutikku ja paljon kaikenlaisia kemikaaleja...vika varmaan selviäis aika nopeesti jos toi autosähkö olis hallinnassa,,että osaisi mitata vastukset,anturit ja sun muut oikein ja tietäis arvot.

käytin ecun,pa-releen ja yj-releen irti,suihkuttelin liittimiin crc tököttiä. Käynti parani hieman,välissä laskee kierrokset normaalisti mut pyrkii jäämään 1500 ennen kuin auto pysähdyksissä!

Kaasuttaessa kierrokset laskee normaalisti mut esim. tuut risteykseen ja heität vapaalle,kierrokset käy alle tonnin mut nostaa 1500 ja laskee ku auto pysähtyy.
Kylmäkäynnistys huononi,humpaa kovasti ennen ku rauhoittuu 800 kierrokseen ku ennen tasaisesti pysyi siellä 1300 kieppeillä ja sit 800.
Tyhjäkäynti pysähdyksissä noin 700 ja tasaista ku ennen yllä mainittuja putsauksia 800-900,eli jotain pientä häikkää jossain.

Sekavaa selitystä mut toivottavasti joku ymmärtää.


Kulutus 10-11l...sekalaista ajoa rajoitusten mukaan mut jos pelkkää kaupunkiajoa niin ainakin 13l
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

KAtoppa ihan huvikseen onko kaasuvaijeri liian tiukalla.., :roll: Eli palautuuko se kaasuvivusto kunnolla takaisin painaen sen pikku mikrokytkimen pohjaan, mikä on siinä vivuston päässä..? :roll: Itellä oli vähän samankaltaisia oireita ku oli menny yksi palautusjousi vivustosta poikki ja vivusto jäi sentin irti mikrokytkimestä... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kimble75
Viestit: 5
Liittynyt: 21.11.2012 18:06

Viesti Kirjoittaja Kimble75 »

Mikrokytkin painuu pohjaan vivuston toimesta ja kun liittimen ottaa irti ni kierrokset hyppää pilviin eli pitäis olla kunnossa.

voisiko kylmäkäynnistys suutin ja sen anturi aiheuttaa tollasta vikaa?
Kone lämmin ja käynnistät niin pitää kierroksia korkeella yhtä pitkään kuin kylmänä,oli ilma +30 tai -20 ni sama juttu...anturin pistoke pois ja ajoa? onko sillä vaikutusta ruiskun muihin toimintoihin? Mites toi ilmanputsarin anturi?

mittailin kyllä noita antureita mut mittasinko oikein,siitä en ole ihan varma :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”