bensarele kuumenee/palaa

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tottis
Viestit: 7
Liittynyt: 25.11.2012 20:07
Paikkakunta: Korsnäs

bensarele kuumenee/palaa

Viesti Kirjoittaja Tottis »

Autossa 002 545 20 05 , 4Zyl.6200/min KVS joka kuumenee ja palaa eikä kone enää käynnisty.

Auto on -89 alkujaan 2 litranen mutta toista viikkoa ollaan nyt ajeltu 2.3 litrasella -93 vuoden koneella kunnes toissa päivänä kone sammuin ristykseen eikä enää käynnisty.

Kipinä tulee, pensapumppun saada syöttämään eri ohituskonstein, kone huuhtelee pensat ja käynnistyskaasun ja startti pyörittä hyvin.

silti ei lupaa eikä muita merkkejä käynnistymisestä.

eilen koitettiin toisella releellä mutta siitäkin suli piirikorttin yksi silta, joka johtaa pensapumppuun.

Mitä tulisi tarkistaa seuraavaksi.

Kaikki tämä alkoi konekuoneen korkeapainepesun jälkeen, pääsin noin 100metriä
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

oikosulku jossain. Mittaa bensapumpun releeltä lähtevät johdot yleismittarin piipparilla, toinen piikki maihin ja toinen johonkin pistokkeista.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Jos tenavassa on yhtään samankaltaiset kytkennät kuin 124:ssa niin lambdan lämmitysvastukselle menee virta samasta navasta kuin bensapumpullekin, jos siis lambda autosta löytyy.
Ja jos lämmitysvastus menee oikosulkuun se polttaa bensapumpunreleen/johdot.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei se aina näinkään ole, mulla poltti releen sen takia kun toinen polttoaine pumppu oli viallinen :wink:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Mulla oli sama vaiva... Rele piti kahen viikon välein kolvailla kasaan ja sit meni pumppu totaalisesti jumiin niin uusin pumpun ja releen nii ei ollut ongelmia enään sen jälkeen... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

touhottaja kirjoitti:ei se aina näinkään ole, mulla poltti releen sen takia kun toinen polttoaine pumppu oli viallinen :wink:
Kakslitrasessa on vain yksi punppu...

Laitta suoraan auton alta pumpulle virtaa irto akusta ja mittaa yleismittarilla paljonko imaisee virtaa... Siitähän sen näkee onko pumppu kunnossa. 6-10A ottaa kunnossa oleva WIS:in mukaan ja tuottaa litran 40 s aikana. Paine oltava 2-4 bar, jos ali tai yli niin pumpussa vikaa.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

AK47 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:ei se aina näinkään ole, mulla poltti releen sen takia kun toinen polttoaine pumppu oli viallinen :wink:
Kakslitrasessa on vain yksi punppu...

Laitta suoraan auton alta pumpulle virtaa irto akusta ja mittaa yleismittarilla paljonko imaisee virtaa... Siitähän sen näkee onko pumppu kunnossa. 6-10A ottaa kunnossa oleva WIS:in mukaan ja tuottaa litran 40 s aikana. Paine oltava 2-4 bar, jos ali tai yli niin pumpussa vikaa.

2-4bar ke-jetissä..? :? Kyllähän siellä enemmän pitäs olla ku pumppu tekee n. 6 bar uutena... :? ESItronicin mukaan järjestelmäpaine on 5,25-5,6 bar... :roll: Suuttimen avautumispaine käytetyllä vähintään 3,2 bar ja uutena 3,7-4,3 bar... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

touhottaja kirjoitti:ei se aina näinkään ole, mulla poltti releen sen takia kun toinen polttoaine pumppu oli viallinen :wink:
AK47 tämähän oli vain vika esimerkki, mutta sekin meni päin persettä :supersad:
kyllä se on parree pittää mölyt mahassa ja siirtyä seatti kantaan, ainiin siinäkin on yksi pumppu :twisted:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

RoopeK kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:ei se aina näinkään ole, mulla poltti releen sen takia kun toinen polttoaine pumppu oli viallinen :wink:
Kakslitrasessa on vain yksi punppu...

Laitta suoraan auton alta pumpulle virtaa irto akusta ja mittaa yleismittarilla paljonko imaisee virtaa... Siitähän sen näkee onko pumppu kunnossa. 6-10A ottaa kunnossa oleva WIS:in mukaan ja tuottaa litran 40 s aikana. Paine oltava 2-4 bar, jos ali tai yli niin pumpussa vikaa.

2-4bar ke-jetissä..? :? Kyllähän siellä enemmän pitäs olla ku pumppu tekee n. 6 bar uutena... :? ESItronicin mukaan järjestelmäpaine on 5,25-5,6 bar... :roll: Suuttimen avautumispaine käytetyllä vähintään 3,2 bar ja uutena 3,7-4,3 bar... :roll:
No, juu tarkemmin ajatellen PUMPUN pitäisi kyllä tehdä isompi paine... taisin lukea (yhen aikaan yöllä) jonkun muun arvon tuolta WISsistä. Täytyypä tarkistella asijata.

Touhottaja, enhän nyt sitä meinannu... Vaan lähinnä että ei rupee toista pumppua kaivamaan esille jokapellinpalan alta tämä topikin kyselijä...

Edit: Oli tietty se 2-4 bar lukemat KAKSI pumppuisen arvoja... :D

Tommoset sattu nyt silmään.

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”