Venttiilien kumien vaihto?
Venttiilien kumien vaihto?
Alkanut kuluttamaan huolestuttavan paljon öljyä tuo kulkine (2.0 bensa -89) ja diagnoosi on, että venttiilivarren kumit olisi tullut tiensä päähän... No vaihtaahan ne pitää, mutta onko kokemuksia, miten tuo kyseinen homma onnistuu kantta irroittamatta ja tekeekö pääkaupunkiseudulla joku firma kyseistä suoritusta...?
No ei välttämättä tarvitse ihan omalla takapihalla onnistua... Joskus muistan lukeneeni jostakin viestiketjusta, että Pirkanmaan suunnalla onnistuisi ja vielä kohtuu edullisesti? Yritin etsiä tuota ketjua, mutten enää löytänyt... Siellä taisi joku kehua, että homma oli onnistunut alle 200€...? Juurikin Pirkanmaan suunnalla?jupi kirjoitti:onnistuu iliman kanen irrotusta.. siittä en tiiä että missä tekevät pääkaupunki seudulla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Korvikeliikkeestä paineilmatulkki jolla saa pyttyyn paineen, sitten tekkee jonkun vippasvarren jolla saa lautasia painella. Hylsyllä ja vasaralla heläyttää kiilat irti, hylsyyn voi piilottaa makneetin ettei kiilat imeydy moottorin uumeniin. Vaihtaa kumin ja painasee kiilat takas sillä vipalla. Jokku hurjat on syöttäny tulpanreiästä lipputangon narua riittävästi ja painanu sen männällä venttiilin lautasia vasten ettei venttiilit putoo. Suurempi riski vaan saada lautanen kieroks lyyvessä ku paineilmalla tehen.
Siinä kohti kun jousi ja kumi on irti, on hyvä ottaa venttiilinvarresta kiinni, laskea paine pois hetkeks ja kokeilla paljonko ohjarissa on väläjää. Loppuun ajetut ohjurit ei lupaa pitkää ikää uusille tiivisteille, seetitkin alkaa "upota" ja varren katkeamisen riski kasvaa kun lautanen nojaa aina joltain reunaltaan enemmän.
Narukonsti on muuten oikeen hyvä moposahan kytkinkelloa irrottaessa.
Siinä kohti kun jousi ja kumi on irti, on hyvä ottaa venttiilinvarresta kiinni, laskea paine pois hetkeks ja kokeilla paljonko ohjarissa on väläjää. Loppuun ajetut ohjurit ei lupaa pitkää ikää uusille tiivisteille, seetitkin alkaa "upota" ja varren katkeamisen riski kasvaa kun lautanen nojaa aina joltain reunaltaan enemmän.
Narukonsti on muuten oikeen hyvä moposahan kytkinkelloa irrottaessa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ja ei lähe kahville tai paskalle kun on paineilma pytyssä pitämässä venaa ylhäällä. Silloin herra smurffin laki pitää huolen että paineilmakompura on pysähtyny ja paine laskee ja vena tippuu pyttyyn.Easy Rider kirjoitti:Korvikeliikkeestä paineilmatulkki jolla saa pyttyyn paineen, sitten tekkee jonkun vippasvarren jolla saa lautasia painella. Hylsyllä ja vasaralla heläyttää kiilat irti, hylsyyn voi piilottaa makneetin ettei kiilat imeydy moottorin uumeniin. Vaihtaa kumin ja painasee kiilat takas sillä vipalla. Jokku hurjat on syöttäny tulpanreiästä lipputangon narua riittävästi ja painanu sen männällä venttiilin lautasia vasten ettei venttiilit putoo. Suurempi riski vaan saada lautanen kieroks lyyvessä ku paineilmalla tehen.
Siinä kohti kun jousi ja kumi on irti, on hyvä ottaa venttiilinvarresta kiinni, laskea paine pois hetkeks ja kokeilla paljonko ohjarissa on väläjää. Loppuun ajetut ohjurit ei lupaa pitkää ikää uusille tiivisteille, seetitkin alkaa "upota" ja varren katkeamisen riski kasvaa kun lautanen nojaa aina joltain reunaltaan enemmän.
Narukonsti on muuten oikeen hyvä moposahan kytkinkelloa irrottaessa.
Vaihettiin juurikin tenavan venavarren kumeja keinuja ja nokkaa kerran ja ei huomattu että paineilmakompura oli sammunut ja paine laski siinä puuhastellessa. Onneksi se vena ei tippunu sukkana vaan jäi reagointiaikaa pari senkuntia niin kerkes viimeisestä senttistä ottaa kiinni...
Ilman kohtuullista jousenpainovipua työ on tosiaan melko turha aloittaakkaan. Työkalu teon alle tai lainaksi.
-89 tenavassasaattaa olla huonolla tuurilla vielä ns pehmeä nokka ja keinut. Ne kannattais samalla tarkistaa/vaihtaa jos meinaa pitää autoa jonninaikaa.
Itse laitoin öljykanaviin eareja ettei ne kiilapalat putoo niihin jos lipsuu näpeistä. Ne earit kannattaa sit muistaa ottaa poiskin