pelottaa
pelottaa
Nyt pitäs saada nopeita vastauksia, 190e mese kyseesä, elikkäs normaalissa ajossa auto alkaa yhtäkkiä nykimään ja kun painaa kaasua ei reagoi ollenkaan tuntuu että kone menis tukkoo tai jtn, kun painan kytkimen pohjaan, auto sammuu ja kun starttaan uudestaan toimii taas hetken aikaa, sitten sama rumba? Kellään mitää tietoa?
Bensapumpun rele kouraan ja kolvaa uusiksi... Mulla teki just tota samaa ja kahen viikon välein teki täystopin et sai olla bilteeman kaasukolvi mukana koko ajan...
Sitpä hommasin uuden releen ku meni hermot... 



Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Bensapumppu löytyy kuskin puolelta takarenkaan etupuolelta muovilärpäkkeen alta, mut rele löytyy akun takana olevän muovilärpäkkeen takaa... Sellanen maksiaski kokonen pötkylä... 

Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
111€ näytti olevan KL-varaosilla uus rele... Soittaa sinne ja varmistaapi rekkarinumerolla et varmasti passaa...
Sanoisin et toi on halvin mitä Suomesta löytyy... Voihan sitä ebaystä ettiä releen numerolla myös...

Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
pelottaa
Ei ole, ylijänniterele on se jossa on yksi tai kaksi sulaketta kannessa. Pensapumpun releboksi sisältää myös kylmäkäynnistyssuuttimen relee. Jos ky6seessä on automaattivaihteinen siellä on kickdown-relekin.boorizz kirjoitti:Onko ylijännite rele samassa paketissa kuin bensapumpun rele? Vai onko bensapumpulla oma rele?
Nuo oireet ovat kovasti samanlaiset kuin toissa talvena omassani elikkä: kylmänä hyvin käyntiin, lämpimänä hetken seisokin jälkeen pirusti sahaamista, joskus piti odottaa jäähtymistä. Ajossa nykimistä ja tehon laskua ja huono reagointi kaasuun. Kaikkeen syynä sökö lambda-anturi.
Ps. Kun saat vian korjattua voisitko kertoa siitä täällä. Tiedoksi ja opiksihan se olisi kaikille.
Re: pelottaa
1.8:ssa on aina abs joten kaksi sulaketta ylijänniterelessä. Automaatin kickdown on integroitu pa-pumpun releen. Jos siinä relessä lukee "kickdown" niin se on automaattiin. Myös se onko ilmastointia vaikuttaa relen malliin (ottaa ilmastoinnin pois täys kaasulla). Viisaammat korjatkoon jos muistin väärin.nollajakari kirjoitti:Ei ole, ylijänniterele on se jossa on yksi tai kaksi sulaketta kannessa. Pensapumpun releboksi sisältää myös kylmäkäynnistyssuuttimen relee. Jos ky6seessä on automaattivaihteinen siellä on kickdown-relekin.boorizz kirjoitti:Onko ylijännite rele samassa paketissa kuin bensapumpun rele? Vai onko bensapumpulla oma rele?
Nuo oireet ovat kovasti samanlaiset kuin toissa talvena omassani elikkä: kylmänä hyvin käyntiin, lämpimänä hetken seisokin jälkeen pirusti sahaamista, joskus piti odottaa jäähtymistä. Ajossa nykimistä ja tehon laskua ja huono reagointi kaasuun. Kaikkeen syynä sökö lambda-anturi.
Ps. Kun saat vian korjattua voisitko kertoa siitä täällä. Tiedoksi ja opiksihan se olisi kaikille.
Voisi katsoa siinä abs yksikön vieressä olevasta kierrekorkillisessa pistokkeessa (x11/4) pinni kolmonen (ja maa kakkosessa) ja siihen johdot ja pulssisuhdemittarilla pitäisi olla virta-avaimen 1 asennossa 50% (jos akun jännite vaikka 12.7VDC niin yleismittarilla luettuna n. 6.35VDC on kaikki kunnossa) suhdeluku jos ei ole vikakoodia. Voi mitata myös akun jännitteeseen verraten yleismittarilla. Vikakoodeja on 10% välein omansa.
Moottori käydessä jos pinni 2-3 välillä jännite oskiloi 0-13.6VDC niin kaikki kunnossa.
Em tavalla paljastuisi varmaan se lambdankin kunto ja tietty muutkin vika "koodit"
Ohessa lontoon murteella X11 pinnijärjestys ja "vikakoodit".
Pin Function
1 RPM signal, 0 to 12 V, 4 pulses per revolution. A frequency of 43.3 pulses per second corresponds to the desired idle speed of 650 RPM. (To check your tachometer you could measure the frequency at this pin and multiply by 15 to get RPM.) This signal is derived from the ignition amplifier and is synchronized with the low side of the ignition coil.
2 GROUND
3 Lambda on/off ratio, 0 to 13.6 V, 100 Hz. This is not a replica of the output of the oxygen sensor. The "duty cycle" in Mercedes literature refers to the percentage of time this signal is low. Longer duty cycle (lower average voltage) = lean, shorter = rich.
4 Low (negative) side of the ignition coil. This is where to monitor the dwell angle of the electronic ignition amplifier, and is also a good place to view a reflected and attenuated image of the spark. This is about 50 VPP, safe for an ordinary oscilloscope.
5 Hot (battery voltage) in Run or Start, NOT FUSED! This is actually the positive side of the ignition coil.
6 Hot at all times, through fuse 2
7 Shielded cable from TDC sensor. This is not the same sensor which triggers the spark control unit, but it could be used in a clever circuit with pin 1 to measure spark advance.
8 Shielded cable from TDC sensor.
9 Shield for pins 7 and 8.
(DWELL) - on/off fault codes for KE JETRONIC 3.1 control unit.
The control unit displays faults currently present via the on/off ratio .
The on/off fault codes are listed below:
On/off fault codes with ignition on:
0% Unused
10% Idle speed contact at throttle switch not opening
20% Full load contact at throttle switch not opening
30% Coolant temperature below 70°C
40% Air flow sensor potentiometer malfunction
50% All input signals are OK. No faults
60% Vehicle speed limitation signal active
70% Start signal active
80% Selector lever in “DRIVE“ position
90% Electro-hydraulic actuator current implausible
100% Unused
On/off fault codes with engine running:
0% Control unit receives no voltage or is defective
10% Air flow sensor defective or polarity reversed.
20% Full load contact defective or incorrectly connected.
30% Short or open circuit between coolant temperature sensor and control unit or the temperature sensor is defective.
40% Short or open circuit between air flow sensor and
control unit or the air flow sensor is defective.
50% Oxygen sensor not at operating temperature, open circuit or defective.
60% Vehicle speed signal to the control unit implausible
70% Control unit receives no RPM signal.
80% Interrupted data exchange between ECU and ignition control unit (EZL).
90% Current at electro-hydraulic actuator out of range.
95% Deceleration fuel shut-off active.
Values Oscillates: All signals are OK. No fault in monitored signals.
Mistäs sitten mitataan jos pinni 3 puuttuu?
