Kysymys M102-moottorista

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Kysymys M102-moottorista

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Tarkoittaako alle oleva lainaus sitä, että nokka ketju on yksirivinen?
Kuinka hankalaa on päivittäminen kaksiriviseksi? Meneekö pelkillä rattailla ja ketjulla, vai vaatiiko taikoja?
Motortyp M 102.992 durch eine Einfachrollenkette
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2330
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

(Moottorityypin)vuoksi yksinkertainen rullaketju. :shock: Ei osaa edes arvata. :roll:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

M 102 moottorit on 9/88 lähtien tuplaketjulla, sitä ennen yksinkertainen.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Tuo yllämainittu speksi oli 1991-mallisesta autosta... Eli lienee sitten kaksirivinen.
JuhaE
Viestit: 333
Liittynyt: 05.11.2005 10:50

Viesti Kirjoittaja JuhaE »

V8
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2330
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Jaha nyt menisitten luotto sanakirjan kääntäjään. :evil:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Kysymys M102-moottorista

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tarmo kirjoitti:Kuinka hankalaa on päivittäminen kaksiriviseksi? Meneekö pelkillä rattailla ja ketjulla, vai vaatiiko taikoja?
Motortyp M 102.992 durch eine Einfachrollenkette
"Koko moottorityypin M102.992 ajan yksirivinen rullaketju."

Kyseessä on ilmeisesti 16 venttiilinen 2,5, joka on ollut EvoII:ssa. Tuossa on tiettävästi yksirivinen ketju. Ilmeisesti jostain kumman syystä EvoI:stä (M102.991) II:een siirryttäessä on vaihdettu kaksirivinen yksiriviseen. :nocando:

Näihin ei nähtävästi päde ne samat muistikaavat kuon normi-M102:iin.

EDIT: JuhaE näköjään jo pistikin linkin EvoII:n speksisivulle. Tässä EvoI:n speksit.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Eli se on ihan paska sitten vai jos yksi rivinen ketju :?: . Kuten yleensä yksiriviset haukutaan niin päteekö sama tähän :? . Kilpa-autoksi rakennettu eli huoltoväli 100km?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Aki kirjoitti:Eli se on ihan paska sitten vai jos yksi rivinen ketju :?: . Kuten yleensä yksiriviset haukutaan niin päteekö sama tähän :? . Kilpa-autoksi rakennettu eli huoltoväli 100km?
Kyllähän sen kanssa näissä normimoottoreissa vielä toimeen tulee. Eikä ketju nyt niin paljon maksa, ettei sitä viitsisi vähän useammin vaihtaa.

Eri asia on sitten nuo kilpamoottorit. Uuden ketjun löytämiseen saa varmaan polttaa aikaa ja rahaa. Vaihtovälikin saa varmaan olla lyhkäisempi jämäkämpien venttiilijousten yms. takia.
Tarmo kirjoitti:Kuinka hankalaa on päivittäminen kaksiriviseksi? Meneekö pelkillä rattailla ja ketjulla, vai vaatiiko taikoja?

Kasiventtiilisissä pitää vaihtaa myös jakopäänkoppa ja sen mukana öljypumppu. Kaksirivinen ei sovi pyörimään vanhan kopan sisään. Kannestakin pitää ottaa pikkuisen materiaalia pois.

Mitä eroa on sitten EvoI:n ja EvoII:n jakopäässä, lienee harvojen tiedossa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei kait se mikää p*ska ole 1 rivinenkään koskaan ollut.
Vaihtelee sen ketjun silloin kun pitääkin, niin välttyy murheilta.
Suurimmat porut ovat tainneet tullakin juuri tuosta huoltamattomuudesta ja sitten valitetaan kun on huono 8) ...on nokka-akselin hammasratas kulunut, virranjakaajaa pyörittävä ratas sökönä jne. :twisted:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Lucky-Dog kirjoitti:Ei kait se mikää p*ska ole 1 rivinenkään koskaan ollut.
Vaihtelee sen ketjun silloin kun pitääkin, niin välttyy murheilta.
Jep. Varsinkin jossakin neloskoneessa pieni alkava venymäkään ei pistäne koko konetta heti sekaisin.

Eikös se ollut joku V8, jossa oli vähän aikaa yksirivinen ketju (olikosenyt 380). Tuommoisessa riimussahan venymä kertautuu heti kunnolla toisen oikean puolen kannelle ja moottorin käytös ei välttämättä ole enää moitteetonta. :(

Löytynekö L-D:ltä suositeltua ketjun vaihtoväliä EvoII:lle? Taikka ketjun hintaa? Ihan vain uteliaisuuttani... :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Roisto kirjoitti:
Löytynekö L-D:ltä suositeltua ketjun vaihtoväliä EvoII:lle? Taikka ketjun hintaa? Ihan vain uteliaisuuttani... :D
Kiinnostaa myös itseäni... :idea:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Heh..ihan uteliaisuuttani en jaksa lähteä kaivelemaan, kyllähän vaihtoväli josta WIS:in kätköistä löytyy tai tarkastus arvot.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”