vaihdelootien jälkimmäisistä numeroista.. mitä ne tarkottaa?
vaihdelootien jälkimmäisistä numeroista.. mitä ne tarkottaa?
eli listailin tämmöstä
300B 24v ce 717 450 (getragin kaavio)
2,6 201 717,435 (tuntuu kestävän 400hv)pitkä akselinen kai
2,3 16v 717,404 (getrag) pitkä-akseli
300d 124 717,433/430 (kesti testin ajan 400hv) luultavasti pitkä-aksila
2,5d 201-90v717.413 (kesti testissä yllättävän hyvin (lyhyt akselinen) (alan olla epävarma tästä asiasta itekki)
200dee 717.410/411/412 (410ei kestäny yhtää mitää) pitkä-akselisia ainakin tuossa 410 askissa
2,5dt 201 717,437 (uskoa löytyy että loota on vahva mutta testi kesken) kesti koeponnistukset ja väkeväksi laatikoksi osottautui ja lyhyt akselinen
mitä mahtaa tuo loppunumero tarkoittaa??
pitää nyt seuraavaksi selvittää vielä mitä numeroita pajalta löytyy ja missä on reikä kyljessä
mitäs seuraavaksi testataan?
412 olis seuraava koekaniini
edit: 412 kesti sen ajan mitä se oli kiinni mutta eipä sillä uskaltanu lusikkaa latiiaan laittaakkaan
lyhyt yhteenveto: Jos on 717413 niin on lyhyellä ja esim joku 717411tai 412 on pitkällä.
300B 24v ce 717 450 (getragin kaavio)
2,6 201 717,435 (tuntuu kestävän 400hv)pitkä akselinen kai
2,3 16v 717,404 (getrag) pitkä-akseli
300d 124 717,433/430 (kesti testin ajan 400hv) luultavasti pitkä-aksila
2,5d 201-90v717.413 (kesti testissä yllättävän hyvin (lyhyt akselinen) (alan olla epävarma tästä asiasta itekki)
200dee 717.410/411/412 (410ei kestäny yhtää mitää) pitkä-akselisia ainakin tuossa 410 askissa
2,5dt 201 717,437 (uskoa löytyy että loota on vahva mutta testi kesken) kesti koeponnistukset ja väkeväksi laatikoksi osottautui ja lyhyt akselinen
mitä mahtaa tuo loppunumero tarkoittaa??
pitää nyt seuraavaksi selvittää vielä mitä numeroita pajalta löytyy ja missä on reikä kyljessä
mitäs seuraavaksi testataan?
412 olis seuraava koekaniini
edit: 412 kesti sen ajan mitä se oli kiinni mutta eipä sillä uskaltanu lusikkaa latiiaan laittaakkaan
lyhyt yhteenveto: Jos on 717413 niin on lyhyellä ja esim joku 717411tai 412 on pitkällä.
Viimeksi muokannut Terho P, 19.2.2012 19:20. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Re: vaihdelootien jälkimmäisistä numeroista.. mitä ne tarkot
on pitkällä akselilla ainakin mulla, katton vielä huomenna onko siinä looras sama numero ku tuos. niin ja kestää ihmeen hyvin superikäytössä on koeponnisttu useampaan otteeseen ja nuo loorat ei oo aivan mitään älykalliitaTerho P kirjoitti:2,6 201 717,435 (tuntuu kestävän 400hv)pitkä akselinen kai
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Re: vaihdelootien jälkimmäisistä numeroista.. mitä ne tarkot
tuossahan tuo seisoo että ei sen pitääsi mitään kestää ..mitään ja mitään,kaikki nuo on yli 300 hummasilla saanu teinipolkemista (noh ei oikestaan ole edes välttämättä kuskista kiinni jos kaasua meinaa pohjassa pitää niin ei se alakierroksilla sitä ainakaan kestä)Terho P kirjoitti: 200dee 717.410/411/412 (410ei kestäny yhtää mitää) pitkä-akselisia ainakin tuossa 410 askissa
lyhyesti vois päätellä että noi 717.430 kestääs paremmin kun ovat isomman perästä. eli kolmonen tua välis
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
pitkässä tulee selkeesti kopan ulkopuolelle se kytkin akseli,lyhkäsessä se jää sinne kopan sisään. numeroista ei oo oikeen selkeetä ohjetta että mitkä on pitkiä ja mitkä lyhkäsiäjovihava kirjoitti:Miten erottaa lyhytakselisen ja pitkäakselisen jonsei ne ole vierekkäin?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Pitkälle akselille muistaakseni saa myös 2-massapyörän kiinni.Näin ainakin omaani tein aikanaan Vähän vaihtelee kytkin käpälää ja painelaakeria ymspoju89 kirjoitti:Nostellaan vähän vanhaa aihetta mutta näyttääpi tuota:
2,6 201 717,435 (tuntuu kestävän 400hv)pitkä akselinen kai
olevan myös lyhkäsellä akselilla. Tai ainakin kaksoismassavauhtipyörä on omassa kun laatikkoa raottelin..
Mutta lyhyelle akselille ei tainnut tuo ohkanen vauhtipyörä sitten käydäkkään Luulo ei tosin ole tiedonväärtti kun ei ole itse sitäkään ihmettä päässyt testaamaan
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mikä tahansa nuista laatikoista joita on lueteltu, saattaa kestää 400hv:n tehonsiirron moottorin kierrosluvulla 10krpm+, ellei voitelu petä ja naraha lakrut. Olennaista voimansiirtoa mitoitettaessa on väännönkesto. Se on se suure jota mitataan kun mietitään mitä rattaat ja akselit kestää. Eritotenkin suht alhaalta murhaavasti vääntävissä pumpatuissa dieseleissä vääntöhuiput ovat käsittääkseni se ongelma.poju89 kirjoitti: (tuntuu kestävän 400hv)
tätä topikkia alottaessa en vielä ollut ihan tietoinen tuollasista asioista,tai jos olin niin en hokannut vääntöjä luetella. Mutta pääasiassa tarkoitetaan perus st-vehjettä.. jos on +400 hummaa niin eikö ne sillon ole yli 600-700nm eli 300 kapee taikka 2.5 monivena Tuolloin ei ihan jokaisella ollut vielä tuota kunkkumoottoria jonka perässä ei tunnu kestävän oikein mikään manuskaEasy Rider kirjoitti:Mikä tahansa nuista laatikoista joita on lueteltu, saattaa kestää 400hv:n tehonsiirron moottorin kierrosluvulla 10krpm+, ellei voitelu petä ja naraha lakrut. Olennaista voimansiirtoa mitoitettaessa on väännönkesto. Se on se suure jota mitataan kun mietitään mitä rattaat ja akselit kestää. Eritotenkin suht alhaalta murhaavasti vääntävissä pumpatuissa dieseleissä vääntöhuiput ovat käsittääkseni se ongelma.poju89 kirjoitti: (tuntuu kestävän 400hv)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
tuo on totta. Nuo kiusaukset on todettu tiisselin käytöllä ja kuitenni suht järkevällä käytöllä,ei tarkota mitään driftejä tms siis kuitenkaan,mut kuminpolttoakin on kuitenkin kuviin mahtunutEasy Rider kirjoitti:Tarkotan nyt vaan sanoa; että laatikko saattaa pelata ku enkeli 400 hv korkealta laulavan tärpättikoneen kanssa ja laukiaa heti kun kiusataan samantehosessa dieselissä epätasaisella, suurempia sylinterikohtasia vääntöhuippuja tuottavalla ja 200Nm suuremmalla väännöllä jo alakierroksilla.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jos kumi palaa rehellisesti on suurin kitka voitettu ja laatikko pääsee vähemmällä, kuin siinä tilanteessa että mennään pidon rajoilla. Sama koskee perää ja vetoakseleita. Kytkin, vaihteisto ja perä ei sinänsä älyä sitä kierroslukua jolla mennään, vaan ainoastaan vääntömomentin, jolla kytkin sutii, tai hammas katkeaa.
Jos kierroksia lyijärillä ois alakuun milijuuna/lyhyt hetki, eikä keskipakoisvoima tekis puisesta lyijykynästä sahanpurua, niin se vois kestää akselina meleko paljon tehoja. Käsin sen vääntää poikki, vaikka kiertämällä.
Jos kierroksia lyijärillä ois alakuun milijuuna/lyhyt hetki, eikä keskipakoisvoima tekis puisesta lyijykynästä sahanpurua, niin se vois kestää akselina meleko paljon tehoja. Käsin sen vääntää poikki, vaikka kiertämällä.
Juu, asia on niin yksinkertainen että pyörimisnopeus kertaa vääntömomentti = teho.Easy Rider kirjoitti:Jos kumi palaa rehellisesti on suurin kitka voitettu ja laatikko pääsee vähemmällä, kuin siinä tilanteessa että mennään pidon rajoilla. Sama koskee perää ja vetoakseleita. Kytkin, vaihteisto ja perä ei sinänsä älyä sitä kierroslukua jolla mennään, vaan ainoastaan vääntömomentin, jolla kytkin sutii, tai hammas katkeaa.
Jos kierroksia lyijärillä ois alakuun milijuuna/lyhyt hetki, eikä keskipakoisvoima tekis puisesta lyijykynästä sahanpurua, niin se vois kestää akselina meleko paljon tehoja. Käsin sen vääntää poikki, vaikka kiertämällä.
Laatikon (manuaali) numerosta en tiijä kun olen herrasmies (on kaksi asiaa mitä en vaihda - en vaihda vaihdetta ja automerkkiä). Mutta automaattlaatikoissa ne 722.xyz ei kerro väännön kestosta juur mittään. Sikinsokin siellä on numeroita, ainoana havitsemanani sääntönä olisi se suunnilleen että missä järjestyksessä on julkaistu kyseinen keksintö (yz). Ja tietty se x että mikä laatikkomalli.
Re: vaihdelootien jälkimmäisistä numeroista.. mitä ne tarkot
Tämä topikkihan on suunnattukin lähinnä st-harrastajille ja alkajille. Tosimiehet tunkevat jos jonkinlaista sähkölootaa tai tietää/ottavat selvää että tremec kestää jne. JOtenka mielestäni nuo väännön opettamiset voi unohtaa. Alavääntö se rikkoo paikkoja koska sillon koneet "värähtelee" ja sehän sekaakin koko pakan kun testauksissa on ollu myös 5-koneitaTerho P kirjoitti: lyhyesti vois päätellä että noi 717.430 kestääs paremmin kun ovat isomman perästä. eli kolmonen tua välis
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Re: vaihdelootien jälkimmäisistä numeroista.. mitä ne tarkot
No, olkoon sitten niinTerho P kirjoitti:Tämä topikkihan on suunnattukin lähinnä st-harrastajille ja alkajille. Tosimiehet tunkevat jos jonkinlaista sähkölootaa tai tietää/ottavat selvää että tremec kestää jne. JOtenka mielestäni nuo väännön opettamiset voi unohtaa. Alavääntö se rikkoo paikkoja koska sillon koneet "värähtelee" ja sehän sekaakin koko pakan kun testauksissa on ollu myös 5-koneitaTerho P kirjoitti: lyhyesti vois päätellä että noi 717.430 kestääs paremmin kun ovat isomman perästä. eli kolmonen tua välis
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla