elikkäs töistä lähtiessäni,kun käynnistin auton ni samalla kun auto lähti käymään kuului valtava poksahdus autona alta,suunnilleen laatikon kohdilta,ja ääni jäi ääntelemään auton käydessäkin,auto oli seisonut 8 tuntia,ja käynnistin ilman roikkaa..autohan siis 1.8. 1990 ruisku automaatti tenava eli mikä mahtaa olla menny??? eipä oo ennen tuollaista tehnytkää
se ääni alko ku starttas autoa ja sit tosiaan laatikon kohdilta tulee,tarkasti kuuntelin just askin kohdalta,eikä ainaka ku auton alle katoin ni pörissy mistään,ääni muisutti vähän kuin joku ois ryskyttäny jotain koria vasten ei liene vaihteiston kumityynykä tollasta tehny sit
nyt ku alustaa tutkailin,auto oli joutokäynnillä,niin huomasin sellasen seikan että automaagi vaihteiston öölipohja pääsee hieman tärisemään,mikähä antanu periks? ja ku ajelee ni kuuluu alkuun vänkärin puolelta poksumista,vähä pauketta muistuttavaa,iskarit ehjät ku tarkistin
En viitsinyt uutta ketjua aloittaa, joten laitan nyt tähän.
Itselläni näyttäisi olevan pelkääjän puoli hivenen alempana kuin kuskin puoli. Jouset ei voi olla poikki, vaihdatin tuossa vuoden vaihteessa paksummat kumit jousien päähän ja kyllä ne jouset silloin olivat kunnossa, ja siis toinen kulma oli alempana jo ennen tätä kumien vaihtoa, eli ei ole mennyt eripari kumitkaan. Samaten huomasin, että ihan kuin kuskin puoleinen rengas olisi jotenkin mystisesti taaempana, kuin oikean puoleinen. Meinaan, että siinä kuskin puoleisen renkaan takana ei ole paljoa yhtään tilaa ennen kuin tulee jo lokarin reuna ja roiskeläppä vastaan, pelkääjän puolella on selvästi enemmän tilaa samassa kohdassa, vastoin taas pelkääjän puolella etuhelman muovi on niin lähellä rengasta, että juuri ja juuri mahtuu sormi väliin, kun taas kuskin puolella paljon isompi väli. Voiko mitenkään olla, että jossain siellä rispustuksissa olisi jotain vähän vituillaan, ja siitä syystä olisi renkaat vähän eri kohdissa? Renkaat on 195/65/15, eli vähän isommat kuin vakkarikumet, mutta ensi viikolla tulee 195/60/15, on vähän enemmän tilaa pyöriä. Vakio 185 levyisiä ei noille vanteille saa laittaa. Mutta niin, aika mystistä. Ajossa kuitenkaan ei tunnu mitään kovin erikoista, menee vakaasti, joskin hivenen vie oikealle (rengaspaineet kohdallaan) ja joustoliikkeetkin tuntuu ihan normaaleilta, joskin kovassa rypylikössä kuuluu pientä väljän kuuloista lonksuntaa jostain. Alustaremppahan tuolla on edessä jokatapauksessa tässä joskus kevään ja alkukesän mittaan, mutta olisi hyvä vähän jo nyt kartoittaa tilannetta, notta kuin iso tikki tulossa.
Muistaakseni Suomeen oikein säädetyssä mersussa ojanpuoleisen eturenkaan kuuluukin olla hieman edellä, koska sillä puolella caster-kulmaa on yksi aste enemmän. Tai ainakin jotain sinnepäin. Juurikin sen takia, että ei vetäisi niin kovasti oikealle.