W201,eturenkaita taaksepäin?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

W201,eturenkaita taaksepäin?

Viesti Kirjoittaja kilander »

Sovitin tuossa päivällä pikkumeseen tulevia kesärenkaita,ja aika ahtaalta näytti väli renkaan etupuolella pyöränkaareen:siinä ei mahdu etusormi väliin,takapuolella jää rakoa muutaman sormen verran...
Voipiko tuota rengasta siirtää taaksepäin,olisko jollain foorumilla aiheesta ollut juttua?

Ja jos voi,niin miten tuo tapahtuu?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voi toki, casteria muuttamalla eli alatukivarren sisäpäästä siitä ruuvista joka ei ole renkaan keskikohdalla.

Auraus muuttuu pikkuisen samalla, millin - pari jos joudut siirtämään ihan toisesta laidasta toiseen sen säädön...
wiimax.fi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Oliskohan säädöt puolessa,kun kuskinpuolella säätöprikan korkein kohta osoitti ylöspäin-ja pelkääjänpuolella alaspäin.
Pitää huomenna kääntää 1/4 osa kierros(prikan korkein osa sivulle),paljonhan tuo vaikuttaa?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rengas siirtyy sentin verran, ekhä enemmänkin, pituussuunnassa.
Auraus pitää tarkistaa säädön jälkeen.

Eri asia sitten pyöriikö ne säätöpultit . :(
wiimax.fi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

dealer kirjoitti:
Eri asia sitten pyöriikö ne säätöpultit . :(

Sinnehän nuo muljahti,siis keskelle pyöräkoteloa.
Säätöpultit pyöri loistavasti,kun auto oli montulla keula ilmassa,meniköhän pari minuuttia aikaa.
Ei tuo varmaan auraus paljoa muuttunut,hyvä oli ajaa.
Kerran meni raidetangon vaihdon yhteydessä harituksen puolelle,oli ihan mahoton ajaa,kiemurteli kuin käärmettä työntäisi pulloon :D .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
TimoW201
Viestit: 24
Liittynyt: 15.4.2006 17:09

Viesti Kirjoittaja TimoW201 »

kilander kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Eri asia sitten pyöriikö ne säätöpultit . :(

Sinnehän nuo muljahti,siis keskelle pyöräkoteloa.
Säätöpultit pyöri loistavasti,kun auto oli montulla keula ilmassa,meniköhän pari minuuttia aikaa.
Ei tuo varmaan auraus paljoa muuttunut,hyvä oli ajaa.
Kerran meni raidetangon vaihdon yhteydessä harituksen puolelle,oli ihan mahoton ajaa,kiemurteli kuin käärmettä työntäisi pulloon :D .
Hyvä muistaa että caster vaikuttaa ajettavuuteen, suuntavakavuuteen ja ohjauksen palautukseen.
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Rohkeita on miehiä, kun summassa vääntelevät casterit pois mersun keulasta. Takuulla auraus päin persettä ja camperitkin mahdollisesti, riippuu paljon jousien kunnosta. Voi mersulla ajaa vaikka kulmat on melko kauheat.
Paras joka on tullut eteen oli 190 D varustettuna 124: sen jollain kuorma jousilla. Muita kulmia ei saanut lähellekkään kohilleen kuin etu aurauksen. Isäntä vain oli hyvin tyytyväinen uuteen off road luukkiin.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

peehoo7 kirjoitti:Rohkeita on miehiä, kun summassa vääntelevät casterit pois mersun keulasta. Takuulla auraus päin persettä ja camperitkin mahdollisesti, riippuu paljon jousien kunnosta. Voi mersulla ajaa vaikka kulmat on melko kauheat.
Paras joka on tullut eteen oli 190 D varustettuna 124: sen jollain kuorma jousilla. Muita kulmia ei saanut lähellekkään kohilleen kuin etu aurauksen. Isäntä vain oli hyvin tyytyväinen uuteen off road luukkiin.
Joo,rohkeita ollaan.Viis vuotta tuon kanssa jo puljattu,uskaltaa jo pierastakin vieressä...Ei vaan keula sen verran matalalla,jotta 215/40-17 kumi otti joustossa edestä lokariin kiinni 8x17 et30 vanteella.
Tarkkailemme renkaan kulumista säännöllisesti,aikoinaan pääsi käymään;auto tonttiin,niiku teinit tykkää sanoa,ja uudet merkkirenkaat kuluivat sisäsyrjästä puhki reilussa kuukaudessa :roll: .
No,sellaista on sattunut,mutta nykyään kaikki on toisin:matalat etukumit maksoi 1800mk,mutta nykyään saattaa saada jopa 350 eurolla :D .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”