W201 raidetanko
W201 raidetanko
Olen vaihtamassa raidetankoa otsikon autoon. Keula on pukeilla, eturenkaat ilmassa ja jousitus siis ala-asennossa. Kävi ilmi, että uuden osan (Mapco, Motonetistä) nivelten liikeradat ovat pienemmät kuin orkkisosan. Eli uuden tangon niveliä ei saa käännettyä niin paljoa, että tanko menisi paikalleen nyt kun pyörä on ilmassa. Jos tunkkaan pyörää ylemmäs, saan tangon varmaan paikalleen. Uskaltaako niin tehdä - tangostahan tulee samalla ulosjouston rajoitin?
ja viä kerran ... en kyl välttämättä laittaisi tuommosta itelleni
minä tässä nyt mietin että mikä siellä mättää muualla tai että osan kuuluuisikin olla tuommoinen jostain syystä kun se vaan on uusi.. mutta en keksi selitystä.. vahvistakaas ny joku vielä ettei tuommosta saa olla autossa(saati edes myynnissä)?? mä en oo jostainsyystä tänään niin varma siitä kestäähän se olla siellä ja ajella normaalisti muttakun sn pitäs kestää ajella hyppyreistäkin jne kuinkahan se rajottaa myös "pohjaanlyöntiä"?
minä tässä nyt mietin että mikä siellä mättää muualla tai että osan kuuluuisikin olla tuommoinen jostain syystä kun se vaan on uusi.. mutta en keksi selitystä.. vahvistakaas ny joku vielä ettei tuommosta saa olla autossa(saati edes myynnissä)?? mä en oo jostainsyystä tänään niin varma siitä kestäähän se olla siellä ja ajella normaalisti muttakun sn pitäs kestää ajella hyppyreistäkin jne kuinkahan se rajottaa myös "pohjaanlyöntiä"?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kauppaan takasi saatekirjelmän kera ettei kellee satu mittää, mikäli auton ulosjouston rajotus alkujaan kunnossa ja osat asennettu niinku pitää. Ei saa ykskää pallo kinnata kyllä missään jouston asennossa. Sitten suunta kauppaan josta löytyy Febi/Bilstein tai Lemförder tms. OEM-laatuinen osa. Ne on muutenki nuo Mapcot ja Topraanit rahamiesten pelejä, eli jos on varaa laittaa alusta uusiks joka öljynvaihossa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kiitoksia vastauksista.
Hommasin sitten Febin osan. Siinä ei ollut liikeratamurheita. Tosin olivat jättäneet niveltapeista kuusiokoloavaimen paikat pois, joten mutterin kiristäminen vaati ylimääräistä virittelyä.
Harmi vain, että välys jäi. Vanhan raidetangon sisänivelen rasvat olivat melkein kaikki lähteneet, joten vaihto ei ollut turha, mutta ei siis korjannut vikaa. Eli oikeassa pyörässä vaakasuuntaan heilutellessa tuntuu selvä välys. Vasemmalla puolella vastaavaa ei ole. Mitähän seuraavaksi katselisi?
Hommasin sitten Febin osan. Siinä ei ollut liikeratamurheita. Tosin olivat jättäneet niveltapeista kuusiokoloavaimen paikat pois, joten mutterin kiristäminen vaati ylimääräistä virittelyä.
Harmi vain, että välys jäi. Vanhan raidetangon sisänivelen rasvat olivat melkein kaikki lähteneet, joten vaihto ei ollut turha, mutta ei siis korjannut vikaa. Eli oikeassa pyörässä vaakasuuntaan heilutellessa tuntuu selvä välys. Vasemmalla puolella vastaavaa ei ole. Mitähän seuraavaksi katselisi?
Nyt on apusimpukan korjaussarja paikoillaan ja välys poissa. Kiitoksia vinkistä.
Tuo osoittautui sellaiseksi hommaksi, mihin ei kannata itse ryhtyä ellei käytössä ole nosturia/monttua ja pulttipyssyä. Kuvittelen, ettei asiaa tuntevan ammattilaisen nokka vaihdossa kauaa tuhise. Pukkien päällä tehtynä kirosanoja ja aikaa kuluu niin paljon enemmän, ettei tuntipalkoille pääse.
Tuo osoittautui sellaiseksi hommaksi, mihin ei kannata itse ryhtyä ellei käytössä ole nosturia/monttua ja pulttipyssyä. Kuvittelen, ettei asiaa tuntevan ammattilaisen nokka vaihdossa kauaa tuhise. Pukkien päällä tehtynä kirosanoja ja aikaa kuluu niin paljon enemmän, ettei tuntipalkoille pääse.