mikä ihme nyt tuli:)

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

mikä ihme nyt tuli:)

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

elikkäs töistä lähtiessäni,kun käynnistin auton ni samalla kun auto lähti käymään kuului valtava poksahdus autona alta,suunnilleen laatikon kohdilta,ja ääni jäi ääntelemään auton käydessäkin,auto oli seisonut 8 tuntia,ja käynnistin ilman roikkaa..autohan siis 1.8. 1990 ruisku automaatti tenava :lol: eli mikä mahtaa olla menny??? :shock: eipä oo ennen tuollaista tehnytkää :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29371
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kipinä hetken kateissa :arrow: pakoputkessa pikku räjähdys josta seurauksena vuoto ?
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1905
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Iteki mietin tuota pakaria, mutta kylläkait sen äänestä huomaa vuotaako putki? :)

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

se ääni alko ku starttas autoa ja sit tosiaan laatikon kohdilta tulee,tarkasti kuuntelin just askin kohdalta,eikä ainaka ku auton alle katoin ni pörissy mistään,ääni muisutti vähän kuin joku ois ryskyttäny jotain koria vasten :shock: ei liene vaihteiston kumityynykä tollasta tehny sit :shock:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Jäätä jossain välissä ja vähän pääsee jo kumeista kone/laatikko elään ni koputtelee??
650000tuttavuus
Viestit: 2158
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Eihän vaan pakoputki pääse rummuttamaan runkoon. Jos on lähellä jossakin kohden, niin just startatessa heilahtaa enemmän.
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

nyt ku alustaa tutkailin,auto oli joutokäynnillä,niin huomasin sellasen seikan että automaagi vaihteiston öölipohja pääsee hieman tärisemään,mikähä antanu periks? ja ku ajelee ni kuuluu alkuun vänkärin puolelta poksumista,vähä pauketta muistuttavaa,iskarit ehjät ku tarkistin :shock:
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

sanookaas viisaammat et voiko johtua moottorin kumityynystä tollanen? ku toinen puoli siin näyttäs olevan alempana ku toinen :shock:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä, sepä voisi olla kaputt..
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Matjardo
Viestit: 15
Liittynyt: 19.12.2010 14:27

Viesti Kirjoittaja Matjardo »

En viitsinyt uutta ketjua aloittaa, joten laitan nyt tähän.

Itselläni näyttäisi olevan pelkääjän puoli hivenen alempana kuin kuskin puoli. Jouset ei voi olla poikki, vaihdatin tuossa vuoden vaihteessa paksummat kumit jousien päähän ja kyllä ne jouset silloin olivat kunnossa, ja siis toinen kulma oli alempana jo ennen tätä kumien vaihtoa, eli ei ole mennyt eripari kumitkaan. Samaten huomasin, että ihan kuin kuskin puoleinen rengas olisi jotenkin mystisesti taaempana, kuin oikean puoleinen. Meinaan, että siinä kuskin puoleisen renkaan takana ei ole paljoa yhtään tilaa ennen kuin tulee jo lokarin reuna ja roiskeläppä vastaan, pelkääjän puolella on selvästi enemmän tilaa samassa kohdassa, vastoin taas pelkääjän puolella etuhelman muovi on niin lähellä rengasta, että juuri ja juuri mahtuu sormi väliin, kun taas kuskin puolella paljon isompi väli. Voiko mitenkään olla, että jossain siellä rispustuksissa olisi jotain vähän vituillaan, ja siitä syystä olisi renkaat vähän eri kohdissa? Renkaat on 195/65/15, eli vähän isommat kuin vakkarikumet, mutta ensi viikolla tulee 195/60/15, on vähän enemmän tilaa pyöriä. Vakio 185 levyisiä ei noille vanteille saa laittaa. Mutta niin, aika mystistä. Ajossa kuitenkaan ei tunnu mitään kovin erikoista, menee vakaasti, joskin hivenen vie oikealle (rengaspaineet kohdallaan) ja joustoliikkeetkin tuntuu ihan normaaleilta, joskin kovassa rypylikössä kuuluu pientä väljän kuuloista lonksuntaa jostain. Alustaremppahan tuolla on edessä jokatapauksessa tässä joskus kevään ja alkukesän mittaan, mutta olisi hyvä vähän jo nyt kartoittaa tilannetta, notta kuin iso tikki tulossa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29371
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voiko mitenkään olla, että jossain siellä rispustuksissa olisi jotain vähän vituillaan, ja siitä syystä olisi renkaat vähän eri kohdissa?
Eäää, säätämällä yritetty saada puoltamista pois eli laitettu casterit eri puolille eri arvoihin.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Muistaakseni Suomeen oikein säädetyssä mersussa ojanpuoleisen eturenkaan kuuluukin olla hieman edellä, koska sillä puolella caster-kulmaa on yksi aste enemmän. Tai ainakin jotain sinnepäin.:lol: Juurikin sen takia, että ei vetäisi niin kovasti oikealle.

EDIT: tiileri oli ensin :oops:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”