2,5 16v mese (w201) jouset ja iskarit eteen

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
Jan
Viestit: 6
Liittynyt: 12.3.2006 21:40
Paikkakunta: Espoo

2,5 16v mese (w201) jouset ja iskarit eteen

Viesti Kirjoittaja Jan »

Tuollanen nappi mitään siitä ei tapahu luulen että kyseessä on joku alustaa liittyvä "säätö"/jäykistys nappulan. Viereen kyllä syttyy valo mutta ei sitten sen enempää ? Vai mikä nappula tuo on ?
Kuva

Juu katastuts mies sano että jouset on edessä liian lyhyet , pitää vaihtaa noh nyt on pieni ongelma ettö mistä sais kun ei oikeen meinaa löytyä. Voi olla että en osaa kattoa oikeesta paikastta ja kun tuo sakasna kieli ei ole niintä vahvempia. Jos vaikka joku osais jelppaa?
Viimeksi muokannut Jan, 04.4.2006 12:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
simppa1048
Viestit: 49
Liittynyt: 01.10.2005 21:05
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja simppa1048 »

ei näy "nappi"
190E -88
tunturi city -79
KTM 200 EXC -04
bmw 316 ti -02
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tasonsäätö.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Jan
Viestit: 6
Liittynyt: 12.3.2006 21:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jan »

Onko tosiaan niin kiven alla nuo jouset että niitä ei saa mistää ?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jan kirjoitti:Onko tosiaan niin kiven alla nuo jouset että niitä ei saa mistää ?
Eikö muka Veholtakaan saa?

Rys... itäisen naapurimaamme sivustoilta löytyi jotain 2,5-16:n jousia etupään tasonsäädöllä.
A2013212704
A2013212804 (koodi puuttuu?)
A2013212904 (koodi puuttuu?)
Ainakin Saksan varaston tilanne näyttäisi olevan vielä plussalla.

Tuolla napillahan voidaan (n. 30 mm) korottaa tai laskea (n. 15mm) jousitusta. Säätö tapahtuu lyhentämällä tai pidentämällä kallistuksenvakaajan ja säätöventtiilin välitankoa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jleinon2
Viestit: 26
Liittynyt: 04.5.2006 10:12
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja jleinon2 »

Asiaan jotenkin liittyen, käykö jonkun ukkimallin 190E:n madallussarja tuommoseen 2.3 16V malliin...?

Itellä pitäs vetästä tonttiin keulasta, ja läheisellä romiksella olis 190 Diisselin madallusjouset :lol:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mites tuo painoero 2.3-16 -pata ja diisulikone?
Jos D-mosa o palijo painavampi, saattaa jäähä keula ylös.
Pro HVM
Avatar
jleinon2
Viestit: 26
Liittynyt: 04.5.2006 10:12
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja jleinon2 »

Rässi66 kirjoitti:Mites tuo painoero 2.3-16 -pata ja diisulikone?
Jos D-mosa o palijo painavampi, saattaa jäähä keula ylös.
Kyllähän se d-motti taitaa olla vähän painavampi, mut kai sitä vois pari kierrosta ottaa pois vielä varmuuden vuoks, pitäs keula saada tosi jäykäks, kun tahtoo ottaa renkaat lokarin pohjaan nykyisillä lullajousilla...
Avatar
jleinon2
Viestit: 26
Liittynyt: 04.5.2006 10:12
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja jleinon2 »

No niin, nyt olis dieselin jouset tiedossa yhdellä romiksella, jousien väri on violetti, joka kuulemma merkkais madalluksen määrään, oisko kellään tietoa asiasta... :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”