190 madallus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
Avatar
kampe10
Viestit: 25
Liittynyt: 24.4.2006 12:42

190 madallus

Viesti Kirjoittaja kampe10 »

Mistäs sais kohtuu edullisia madallus jousia 190 2.0D mersuun
ja kuinka paljon autoa kannattaisi tiputtaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

KL myy H&R jousisarjoja, ne ovat ainakin kelvollisia ja edullisimmillaan KL kautta ostettuna.
Halvempiakin varmaan saa.

Kolmenkymmenen millin madallus ei vielä käännä takacambereita pahasti pieleen eli renkaat kestävät ajoa, 60 mm kun tiputat niin renkaat saa vaihtaa pari kertaa kesässä.
wiimax.fi
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

weitecin 40mm satsilla renkaat kuluu viel ihan tasasesti :) mutta satsi ei ole mitenkään hui..ppu.. tosin ei sillä paljo hintaakaan ole
Suosittelisin laittamaan sportlinen jouset... :roll:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Mul on pudotettu toi 201:könen niin että edestä kaaresta mitta vanteen napaan on 30cm, ja takaa 28, eli puhutaan yli -60mm madalluksesta, eikä renkaat kulu epätavallisesti, suurin syy siihen on että alusta on hyvä AMG, eikä autolla ole ajettu vielä lähellekään 200tkm, eikä vähiten vaikuta sekään että sillä ei koskaan pyöritetä tyhjää, eli kumi ei laula :wink:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuossa omassa201:ssä edessä kaaren ja keskiön väli 32cm,eli ei matalakaan,BENZOn autoon verrattuna.
Mutta rengas kuluu sisäkantista huomattavan nopeasti,mutta vain kuskin puolelta.
Kulmia on kyllä säädetty asiantuntija liikkeessä,mutta vika vain pysyy.Ja miksiköhän vain toisella puolella?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

olisko alatukivarren puslat paskana joka aiheuttaa jonkun sortin kulma muutosta ajossa minulla keula 340mm korkealla ja ei ongelmia...mites muuten pysty kallistuma onko ohje arvossa minulla on aika rajalla vaikka onkin keula korkeammalla...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

petska kirjoitti:olisko alatukivarren puslat paskana joka aiheuttaa jonkun sortin kulma muutosta ajossa minulla keula 340mm korkealla ja ei ongelmia...mites muuten pysty kallistuma onko ohje arvossa minulla on aika rajalla vaikka onkin keula korkeammalla...
Pitää tutkailla puslia.Ohjauskulma-asentaja sano kyllä jotain,että kallistuksen säädöt ei riitä,loppuu säätövarat kesken.
Ei huvittas keulaa nostaakaan,on muuten hyvässä asennossa auto.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kilander kirjoitti:Pitää tutkailla puslia.Ohjauskulma-asentaja sano kyllä jotain,että kallistuksen säädöt ei riitä,loppuu säätövarat kesken.
Ei huvittas keulaa nostaakaan,on muuten hyvässä asennossa auto.
Sama vika allekirjoittaneella. :( Tai siis ei vielä tuota kulumista ole kerinnyt vielä havaitsemaan mutta säädöt on tapissa eikä kulmia (Camber, Caster) saatu toleranssien sisään. Autoahan on madallettu suht' maltillisesti eli edessä navan keskeltä kaareen on noin 36-37 cm. Sinällään jännä juttu, että jo ns. maastoalustan aikana (sama lukema n. 40 cm) ei toisen puolen Camberia saatu kohdalleen. Mitä luokkaa alustan korkeus yleensä on, että kulmat saa vielä kohdalleen?

Mitenkä noita puslia voisi testata ja vaikuttavatko ajettavuuteen? Kumitohtorimme ÐЮ :wink: jo neuvoikin vaihtamaan nuo puslat, kun sillä oli meno parantunut niillä. Eipä etupäässä muuta vanhaa kyllä olekaan. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tuli vissiin taas kysyttyä liian vaikeita. :D
Roisto kirjoitti:Mitenkä noita puslia voisi testata ja vaikuttavatko ajettavuuteen?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Roisto kirjoitti:Tuli vissiin taas kysyttyä liian vaikeita. :D
Roisto kirjoitti:Mitenkä noita puslia voisi testata ja vaikuttavatko ajettavuuteen?
t.
Risto
No ei niillä taia kovin suurta merkitystä olla.

Huomasin tuossa,että satalankussa alatukivarren takemmat puslat ihan lopussa:ei mitään ongelmia ajettavuudessa,renkaat kuluu tasaisesti.

w201,ei mitään havaittavaa kulumaa etupäässä,syö kuskinpuolen renkaan sisäreunaa :( .

Aika loogista :?:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
TimoW201
Viestit: 24
Liittynyt: 15.4.2006 17:09

Re: 190 madallus

Viesti Kirjoittaja TimoW201 »

kampe10 kirjoitti:Mistäs sais kohtuu edullisia madallus jousia 190 2.0D mersuun
ja kuinka paljon autoa kannattaisi tiputtaa.
Mulla on kohta joutilas sarja kun laitan vakiojouset paikalleen . Nyt on edessä kaaresta navan keskelle 300 mm, takana suunnilleen sama. Autoni on myös diesel.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”