w201 jousikupit

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
iikoo
Viestit: 42
Liittynyt: 02.6.2012 12:18

w201 jousikupit

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Tuli hylky katastuksessa ja tuli laitettavaa mm. etujousien jousikupit ruosteessa.
Kaikki apu jousikuppeihin liittyen on tervetullutta.
Itse olen sitä mieltä ettei noita kannataisi vielä vaihtaa, vaan hitsata mutta varmaan pirun hyvin pitää olla hitsattu että kelpaa inssille?

Kl-varaosissa jousikuppi maksaa 110e/kipale joka on mun mielestä älytön hinta pellin palasesta, toisaalta w202 jousikipot maksaa vain 15e/kipale joten kellään tietoa passaisko nuo w201?

Kuvan 1-2 jousikuppi on revennyt noin 4cm matkalta rungosta.
Kuvan 3 jousikupissa on vain reikä tuossa sivussa, se on tukevasti vielä rungossa kiinni.

Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Enemmän mua huolettaisi tuon 2. kuvan perusteella, että onko tuolla mitään mihin se uuden jousikupin tinaa kiinni :shock: w202 jousikupit on periaatteessa samanlaiset jos halkaisijan puolesta passaa? Mulla on yhdet w202 vieterit mistä tuon saa tarvittaessa mitattua.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: w201 jousikupit

Viesti Kirjoittaja AK47 »

iikoo kirjoitti:Tuli hylky katastuksessa ja tuli laitettavaa mm. etujousien jousikupit ruosteessa.
Kaikki apu jousikuppeihin liittyen on tervetullutta.
Itse olen sitä mieltä ettei noita kannataisi vielä vaihtaa, vaan hitsata mutta varmaan pirun hyvin pitää olla hitsattu että kelpaa inssille?

Kl-varaosissa jousikuppi maksaa 110e/kipale joka on mun mielestä älytön hinta pellin palasesta, toisaalta w202 jousikipot maksaa vain 15e/kipale joten kellään tietoa passaisko nuo w201?

Kuvan 1-2 jousikuppi on revennyt noin 4cm matkalta rungosta.
Kuvan 3 jousikupissa on vain reikä tuossa sivussa, se on tukevasti vielä rungossa kiinni.

Kuva
Kuva
Kuva
Inssi on kyllä oikeessa - kupit vaihtoon. Purkuauto jossa ruosteetonata laikkaa tarpeeksi isolta alalta palan ja vaihtaa sen ainakin tohon mikä pehmeen näkönen rungosta. Varaosan hinta kyllä kohtuuton.
iikoo
Viestit: 42
Liittynyt: 02.6.2012 12:18

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Nyt on kupit kuitenkin hitsattu. Laitettiin koko kupin ympäri menevä peltisuikku, joka hitsattiin runkoon kiinni. Ja tietenkin runkoon myös uutta peltiä mistä oli ruostunut läpi.

Saako ennen jälkitarkastusta vetää massat yms, päälle vai pitääkö se näyttää "puhtaana" inssille?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

iikoo kirjoitti:Nyt on kupit kuitenkin hitsattu. Laitettiin koko kupin ympäri menevä peltisuikku, joka hitsattiin runkoon kiinni. Ja tietenkin runkoon myös uutta peltiä mistä oli ruostunut läpi.

Saako ennen jälkitarkastusta vetää massat yms, päälle vai pitääkö se näyttää "puhtaana" inssille?
Saat suojata sen ihan rauhassa. Inssi vähä kopistelee sitä ja toteaa että on se peltiä.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
iikoo
Viestit: 42
Liittynyt: 02.6.2012 12:18

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Mikä ois sitten paras massa, ja miten kyseinen operaatio tehdään?
Onnistuuko niin että sinkkipohjamaali alle, jokin pintamaali seuraavaksi, ja lopuksi itse massa?

Massaa saa käsittääkseni sekä spraypurkeissa että pensseli/ruiskupöntöissä.
Pensselihommat ei oikein nappaa kun niin pirun ahtaita välejä tuossa kupin ympärillä että olisko se sitten spray helpoin vaihtoehto.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

iikoo kirjoitti:Mikä ois sitten paras massa, ja miten kyseinen operaatio tehdään?
Onnistuuko niin että sinkkipohjamaali alle, jokin pintamaali seuraavaksi, ja lopuksi itse massa?

Massaa saa käsittääkseni sekä spraypurkeissa että pensseli/ruiskupöntöissä.
Pensselihommat ei oikein nappaa kun niin pirun ahtaita välejä tuossa kupin ympärillä että olisko se sitten spray helpoin vaihtoehto.
Miksi paras massa tai paras tapa suojata jos kuppien korjauskaan ei ollut paras (vaihto)? :D

Samalla linjalla vaan koko homma alusta loppuun ;)
iikoo
Viestit: 42
Liittynyt: 02.6.2012 12:18

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Noh meni kuitenkin katastuksesta läpi ja inssin kehujen kera että hyvin korjattu. Paljon isompi homma olisi ollut vaihtaa kokonaan kupit, ja tuo on varmasti kestävempi ratkaisu kuin pelkkä kuppien vaihto.
Avatar
MersuW201-86
Viestit: 13
Liittynyt: 16.11.2011 15:49

Viesti Kirjoittaja MersuW201-86 »

Olen kerran joutunut tenavaan vaihtamaan oikean puolen jousikupin kun viikko katsatuksen jälkeen repes ihan irti yläpuolelta kuppi! ilmoitimme katsastuskonttorille tuosta ja saimme ilmaisen katsastus ajan toiselle autolle heidän virheestä! Niin irroitin entisen pois ja lamelilla putsasin sen alueen hyvin ja mallasin välillä uutta siihen et tulee hyvin se kuppi paikalleen siihen! ja eikun kunnolla hitsiä sitten et pysyy se kuppi siinä! ja ohan se pysynyt kohta 5v siinä ilman repeilyä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”