ne jarrut ne jarrut
ne jarrut ne jarrut
ei edelleenkään toimita.
siis pian loppuu ymmärtämys ja hermotkin....
edessä on uudet jarrulevyt,palat ja sylinterit toimii.
mutta edessä ei oo ongelmia. siis ne ok.
mutta takana, uusittu jo: jarrulevyt, palat, käsijarrukengät.
sylinteritkin toimii. sylinterin kumit ehjät.
palautuvat normaalisti ja jne. eli tarkastettu on, ja niitä ei kannata uusia. kun kerta toimivat kuitenkin. eivätkä muutenkaan ole kamalan vanhan näköiset. eli joku on ne uusinut aiemmin./ ja varmaankin vielä tänä vuonna on vaihdettu.
ilmattu useasti, ja jarrunesteetkin jo 2-kertaa vaihdettu.
vuotojakaan ei ole... letkut ok, ja nekin uustittu keväällä.
käsijarrun piuhat ok.
mutta silti katoaa jarrut, ja abs valo palaa.
mutta mitä tehdä? abs valo ei kuitenkaan aina syty ainoastaan jarruttaessa, vaan esim: nytkähdys saattaa saada abs valon palamaan.
ja sit menee/katoaa pian jarrut.
missä ne abs anturit on ja kenties minkä näköiset? että osaisi etsiä..ku eipä ole tuolta mun auton jarrujen tyköö löytyny mitään
ylim. johtoa/letkua....
mutta voiko likainen abs anturi kadottaa autosta jarrut?
tuntuu siltä ettei itse taida pystyä autoon enää jarruja saamaan,
taitaa pian korjaamo kutsua.
on omat keinot lopussa.
mutta ennen jarrujen uusimista kaikki toimi ok, mitä nyt tietenkin heikosti jarrutti, kun palat ja levyt oli kuluneet sen verta.
siis missä on menny vikaan..... kaikki kun on oikein kuitenki laitettu/uusittu ja jne. ja tosiaan aiemmin toimittiin..
jotain vielä voin yrittää tehdä, jos teillä on neuvoja....
mutta sitten luovutan ja roudaan auton suosiolla korjaamolle. argh.
siis pian loppuu ymmärtämys ja hermotkin....
edessä on uudet jarrulevyt,palat ja sylinterit toimii.
mutta edessä ei oo ongelmia. siis ne ok.
mutta takana, uusittu jo: jarrulevyt, palat, käsijarrukengät.
sylinteritkin toimii. sylinterin kumit ehjät.
palautuvat normaalisti ja jne. eli tarkastettu on, ja niitä ei kannata uusia. kun kerta toimivat kuitenkin. eivätkä muutenkaan ole kamalan vanhan näköiset. eli joku on ne uusinut aiemmin./ ja varmaankin vielä tänä vuonna on vaihdettu.
ilmattu useasti, ja jarrunesteetkin jo 2-kertaa vaihdettu.
vuotojakaan ei ole... letkut ok, ja nekin uustittu keväällä.
käsijarrun piuhat ok.
mutta silti katoaa jarrut, ja abs valo palaa.
mutta mitä tehdä? abs valo ei kuitenkaan aina syty ainoastaan jarruttaessa, vaan esim: nytkähdys saattaa saada abs valon palamaan.
ja sit menee/katoaa pian jarrut.
missä ne abs anturit on ja kenties minkä näköiset? että osaisi etsiä..ku eipä ole tuolta mun auton jarrujen tyköö löytyny mitään
ylim. johtoa/letkua....
mutta voiko likainen abs anturi kadottaa autosta jarrut?
tuntuu siltä ettei itse taida pystyä autoon enää jarruja saamaan,
taitaa pian korjaamo kutsua.
on omat keinot lopussa.
mutta ennen jarrujen uusimista kaikki toimi ok, mitä nyt tietenkin heikosti jarrutti, kun palat ja levyt oli kuluneet sen verta.
siis missä on menny vikaan..... kaikki kun on oikein kuitenki laitettu/uusittu ja jne. ja tosiaan aiemmin toimittiin..
jotain vielä voin yrittää tehdä, jos teillä on neuvoja....
mutta sitten luovutan ja roudaan auton suosiolla korjaamolle. argh.
Ei jarrut mihinkään katoa vaika ABS:ät lähtee pois pelistä,ainoa ero on vaan siinä että ne silloin lukkiutuu.Mites ne häviää?Ei vaan toimi vai painuuko poljin lattiaan?Auttaako polkimen pumppaaminen?
Muuta ei tule minulle mieleen kuin pääsylinteri vika...Onhan jarrunestesäiliössä myös se takaosa täynnä?,jää usein tyhjäksi kun kaksiosainen säiliö...
Muuta ei tule minulle mieleen kuin pääsylinteri vika...Onhan jarrunestesäiliössä myös se takaosa täynnä?,jää usein tyhjäksi kun kaksiosainen säiliö...
abs valo syttyy auton nytkähdyksestä esim. liikkelle lähtiessä/ kun auto vaihtaa vaihdetta- (auto on automaatti vaihteinen)
ja sit menee jarrut kokonaan.
jarru poljin siis painuu pohjaan/lattiaan saakka todella kevyesti.
pumppaamalla jarru poljinta löytyy hiukan tehoa, mutta todella heikon vastuksen antaa.
jarrunestettä ovat molemmat säiliöt täynnä.
ja ilmauksen aikana on huolehdittu molemmista säiliöistä.
ja sit menee jarrut kokonaan.
jarru poljin siis painuu pohjaan/lattiaan saakka todella kevyesti.
pumppaamalla jarru poljinta löytyy hiukan tehoa, mutta todella heikon vastuksen antaa.
jarrunestettä ovat molemmat säiliöt täynnä.
ja ilmauksen aikana on huolehdittu molemmista säiliöistä.
Ja on siis kunnon tuoreet jarrunesteet sisällä?
Ajattelin vaan, että jos nesteet on ihan vettä (jota jarruneste muuten ajan kanssa imee), niin kyllä ne aika helposti saa kiehahtamaan ja tällöin jarrut "häviävät".
Ajattelin vaan, että jos nesteet on ihan vettä (jota jarruneste muuten ajan kanssa imee), niin kyllä ne aika helposti saa kiehahtamaan ja tällöin jarrut "häviävät".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Kuulostaa minustakin pääsylinterivialta. Jos todella olet varma että taaempikin säiliö on täynnä? Meinaan vaan kun itse kerran ilmasin tunteja luullen että takasäiliössäkin on tavaraa vaikkei siellä ollutkaan mitään.
Tuosta pääsylinteristä vielä. Kun autoon on vaihdettu uuden osat ja ilmasitte ensimmäistä kertaa niin poljitte varmasti polkimen pohjaan asti? Joskun pääsylinteri saattaa olla syöpynyt sieltä minne liikerata ei normaalisti yllä. Joten kun olet ilmatessa polkenut polkimen pohjaan on normaali liikerata ylittynyt jolloin syöpynyt alue on saattanut rikkoa tiivisteet. Itselleni ei ole ikinä näin käynyt mutta isot pojat on kertonut.
Tuosta pääsylinteristä vielä. Kun autoon on vaihdettu uuden osat ja ilmasitte ensimmäistä kertaa niin poljitte varmasti polkimen pohjaan asti? Joskun pääsylinteri saattaa olla syöpynyt sieltä minne liikerata ei normaalisti yllä. Joten kun olet ilmatessa polkenut polkimen pohjaan on normaali liikerata ylittynyt jolloin syöpynyt alue on saattanut rikkoa tiivisteet. Itselleni ei ole ikinä näin käynyt mutta isot pojat on kertonut.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Vähän menee OT:ksi, enkä todellakaan osaa sanoa kuinka hyvin sopii ABS:ien kohdalle, mutta kaverin kanssa sovellettiin viimeksi ilmaushommissa (ei abseja) "uutta teknologiaa".
Ei meinattu millään saada poljinta kovaksi ruuvia löysäämällä ja tavaraa ulos päästämällä, joten käännyttiin autolääkinnällisten keinojen puoleen .
Otettiin lääkeruisku ja täytettiin se jarrunesteellä. Sitten vaan proppu auki satulasta ja tavaraa sisään. Ilmaus siis suoritettiin väärinpäin niin kauan, että poljin koveni. Ja kyllä meinaa kovenikin aika helposti loppujen lopuksi . Varsinkin yksin hommia hoitaessa varsin käyttökelpoinen keino
Ei meinattu millään saada poljinta kovaksi ruuvia löysäämällä ja tavaraa ulos päästämällä, joten käännyttiin autolääkinnällisten keinojen puoleen .
Otettiin lääkeruisku ja täytettiin se jarrunesteellä. Sitten vaan proppu auki satulasta ja tavaraa sisään. Ilmaus siis suoritettiin väärinpäin niin kauan, että poljin koveni. Ja kyllä meinaa kovenikin aika helposti loppujen lopuksi . Varsinkin yksin hommia hoitaessa varsin käyttökelpoinen keino
Kein siknatuur
ilmaus suoritettu, mutta ei vieläkään, abs valo senkun palaa vaan ja jarrut on heikot.
täyneepä huomenna kokeilla ilmausta sitten ns."väärin päin". niinkuin nyt on neuvottu. jospa sitten vihdoinkin onnistuisi.
ja kiitos vinkeistä... niitä kokeillaan tosiaan huomenna.
ja toivon sydämmeni pohjasta et jos nyt saatais sitten vihdosta viimein huomenna jarrut reilaan. kyllä tässä on nyt ihan tarpeeksi jo jarrujen kanssa taisteltu.
mutta toivotaan parasta ja katsotaan miten huomenna käy.
täyneepä huomenna kokeilla ilmausta sitten ns."väärin päin". niinkuin nyt on neuvottu. jospa sitten vihdoinkin onnistuisi.
ja kiitos vinkeistä... niitä kokeillaan tosiaan huomenna.
ja toivon sydämmeni pohjasta et jos nyt saatais sitten vihdosta viimein huomenna jarrut reilaan. kyllä tässä on nyt ihan tarpeeksi jo jarrujen kanssa taisteltu.
mutta toivotaan parasta ja katsotaan miten huomenna käy.
taitanee vasta maanantaina selvitä miten kävi, löytyykö jarrut vai ei...
3.saatiin ilmattua väärin päin, mutta viimmeisestä perhanasta sitten
ennen kuin päästiin ilmaan niin katkes se ilmaus hässäkkä.
oli jumittunu hiukan ja sit kuulu nax.
argh, et raivostuttaa ku aina tulee joku probleema.
mikään ei voi mennä siis alusta loppuun saakka hyvin.
no maanantaina sitten jatkettava.
3.saatiin ilmattua väärin päin, mutta viimmeisestä perhanasta sitten
ennen kuin päästiin ilmaan niin katkes se ilmaus hässäkkä.
oli jumittunu hiukan ja sit kuulu nax.
argh, et raivostuttaa ku aina tulee joku probleema.
mikään ei voi mennä siis alusta loppuun saakka hyvin.
no maanantaina sitten jatkettava.
löytykö jarrut?
vaihdettiin tänään nesteet ja takajarrut hävis, alipaineella imettiin säiliö tyhjäksi ja täytettiin uudella nesteellä, seuraavaksi käytiin kaikki jarrut/kytkin alipainepumpulla läpi ja samalla seurattiin nestesäiliön pintaa, lopuksi vielä käsin ilmaus joka jarrulta ja poljinta kun painaa ja avaa takaa ilmausruuvin ei poljin painu pohjaan , huomenna kokeillaan laittaa takajarruilta paineella nestettä pääsylkylle päin, jos ei auta niin uusi pääsylkky kehiin.
vaihdettiin tänään nesteet ja takajarrut hävis, alipaineella imettiin säiliö tyhjäksi ja täytettiin uudella nesteellä, seuraavaksi käytiin kaikki jarrut/kytkin alipainepumpulla läpi ja samalla seurattiin nestesäiliön pintaa, lopuksi vielä käsin ilmaus joka jarrulta ja poljinta kun painaa ja avaa takaa ilmausruuvin ei poljin painu pohjaan , huomenna kokeillaan laittaa takajarruilta paineella nestettä pääsylkylle päin, jos ei auta niin uusi pääsylkky kehiin.
V8
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Kuulostais jotenkin ilmalukolta, jos poljin ei painu pohjaan . Jarruneste on kuitenkin sen verran erilaista kuin esim. jäähdytysneste, että ilmalukkoja syntyy vähän vaikeammin kuin jäähdytysnesteen kanssa.JuhaE kirjoitti:l lopuksi vielä käsin ilmaus joka jarrulta ja poljinta kun painaa ja avaa takaa ilmausruuvin ei poljin painu pohjaan ,
No, jos saatte polkimen pohjaan, niin muistattehan tarkkailla onko jarrunestesäiliö kaksiosainen. Esim. W124 -85 mulla ei ollut kaksiosaista, mutta aika monessa tuntuu olevan.
Kein siknatuur
sain ilmattua jarrut autosta just tolleen väärinpäin ilmauksella. eka ilmaus ei auttanu, mutta kolme kertaa käytiin jarrut läpi väärinpäin ilmaten.
joten nyt jarrut toimii.
tosin abs puolelle mulla jäi joku häikkä....
abs valo syttyy heti kun lähtee ajoon.
ja abs järjestelmä kytkeytyy pois päältä.
se nyt pitäis viel setviä... mutta se taitaa olla korjaamon heiniä.
kun on toi abs järjestelmä vähän tuntematon meikäläiselle.
joten nyt jarrut toimii.
tosin abs puolelle mulla jäi joku häikkä....
abs valo syttyy heti kun lähtee ajoon.
ja abs järjestelmä kytkeytyy pois päältä.
se nyt pitäis viel setviä... mutta se taitaa olla korjaamon heiniä.
kun on toi abs järjestelmä vähän tuntematon meikäläiselle.
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 07.9.2006 16:12
- Paikkakunta: lahti
ittellä kanssa abs valo syttyy kun pääsee hiukan kävelyvauhtia nopeampaan liikkeeseen.
17" renkaat on kyllä takana 225/45 ja edessä 205/45.
löysin tietoa että tuo aiheuttaa moisen ongelman, muttamutta.
sitten tuli toisenlaista tietoa tutulta jolla metrin halkaisija ero etu/takapään renkaiden osalta ja silti abs:t pelittää??
tuo tarkoittaa jo melkein sitä että ko takapää menee etiäppäin, niin etupää pyörii taakseppäin.
voiko näissä olla jotain herkkyyseroja vuosimalleittain?? ei kai??
elikkä anturivikaa pukkaa?? johtoja poikki tms.??
17" renkaat on kyllä takana 225/45 ja edessä 205/45.
löysin tietoa että tuo aiheuttaa moisen ongelman, muttamutta.
sitten tuli toisenlaista tietoa tutulta jolla metrin halkaisija ero etu/takapään renkaiden osalta ja silti abs:t pelittää??
tuo tarkoittaa jo melkein sitä että ko takapää menee etiäppäin, niin etupää pyörii taakseppäin.
voiko näissä olla jotain herkkyyseroja vuosimalleittain?? ei kai??
elikkä anturivikaa pukkaa?? johtoja poikki tms.??
Ei tuo renkaiden kokoero vielä näy kävelyvauhdissa. Eli anturivikaa tai johtoa veikkaisin. Tuollainen kokoero voisi sytyttää abs-valon jossain maantienopeuksissa.taistovainaa kirjoitti:ittellä kanssa abs valo syttyy kun pääsee hiukan kävelyvauhtia nopeampaan liikkeeseen.
17" renkaat on kyllä takana 225/45 ja edessä 205/45.
löysin tietoa että tuo aiheuttaa moisen ongelman, muttamutta.
Nykyautoissa kun ABS on paljon kehittyneempi voi erikokorengastus näkyä jo paljon aiemmin. Lisäksi esim ESP voi reagoida tuollaiseen.
I drive an Opel. What's your excuse?