Virtalukon pesä ongelma

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
stratocaster
Viestit: 47
Liittynyt: 12.2.2006 22:27

Virtalukon pesä ongelma

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Moi,

Tästä aiheesta on kirjoitettu aikaisemmin paljonkin, mutta en ole löytänyt apuja niistä.

Eli vanha virtalukonpesä oireilee takkuilemalla. Uusi hankittu ja olen yrittänyt poistaa vanhaa ohjeiden mukaan(olen aiemmin vaihtanut meseen onnistuneesti ko.pesän). Puikot on samat, jolla aikaisemmin tein homman. Olen myös yrittänyt viistää eri profiiliin puikkojen päitä, mutta ei onnistu.

Nyt epäilyttää josko pesässä oleva lukitus lärpykkä on vääntynyt sen verran, ettei puikot saa vapautettua sitä. Tunnen kyllä kun puikko menee lukituksen kohdalle, mutta ilmeisesti se kaikesta huolimatta menee aina väärältä puolelta.

Eli löytyisikö tälläiseen apuja. Mielelläni en alkaisi särkemään väkivalloin lukkoa.

Auto on w201.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Onko avain varmasti oikeassa asennossa :?: siinä kannattaa toisen nostaa ja hieman kääntää avaimesta kun toinen vapauttaa niitä lukituksia.
stratocaster
Viestit: 47
Liittynyt: 12.2.2006 22:27

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Kyllä avain on oikeassa asennossa. Eihän puikot muussa asennossa mene sisään.

Tuota avaimella kikkailua on myös kokeiltu.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

No jos se avain on kerta kakkos asennossa eikä se kauluskaan oo siinä ahdistamassa niin ei kai siinä muuta voi kun kokeilla erilaisia puikkoja ja toivoa parasta :oops:
stratocaster
Viestit: 47
Liittynyt: 12.2.2006 22:27

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

mitä kaulusta tarkoitat ??? Olen ottanut pois sen ulomman kehän "renkaan". Ilmeisesti vain kosmetiikkaa varten kojetaulussa, mutta sylinterin edessä oleva musta "kaulus" on paikallaan. Muistelin, että se lähtisi sylinterin mukana. Olen yrittänyt sitäkin poistaa, mutta ei ole lähtenyt.

Pitääkö se saada ensin irti ?? Jos näin, niin mitenkä se irtoo ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitäisi lähteä sylinterin kanssa yhtaikaa, avaimesta vetäisten kun puikot ovat paikallaan.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Sen verran korjaan jos joku jälkikäteen näitä lueskelee apua hakien että W201 kösessä avain piti olla siinä ekassa "merkissä" (lovessa) joka on siinä rungossa, niin kuin varmaan sulla olikin, ja tosiaan niin kuin dealer sanoi, niin 201 kösessä lähtee ne kaikki kaulukset siinä mukana kun sen patruunan vetää ulos, ite vaihdoin sen joskus vuonna -94 kyseiseen malliin, ei tahdo kaikki heti muistua mieleen :lol:

Sen muistan että tiukassa se pentele oli, joutu hetken hakemaan sopivia vapauttimia.
stratocaster
Viestit: 47
Liittynyt: 12.2.2006 22:27

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Onnistuhan se. Kaikki oli alunperinkin oikein mitä yritin, mutta tiukassa se oli. Tänään naapurin kanssa ihmeteltiin hommaa ja tunti yritettiin houkutella pesää pois. Olin luovuttamassa jo ja keräilin työkaluja pois mitä oli remontin ympärille kasaantunut.

Naapuri sanoi kokeilevansa vielä kerran ja laittoi puikot paikalleen. Sen jälkeen se väänsi puikot niin kaarelle kuin uskalsi ja kas kummaa sylinteri ulos kevyesti vetämällä.

Nyt uusi sylinteri paikalla ja kyllä ero on suuri. Kevyellä avaimen käännöllä homma pelaa. Ennen piti houkutella avainta että sai kääntymään. Kyllä helpotti, huh !

Kiitos kommenteista, se valoi sen verran uskoa että jaksoi yrittää. Ja tiesi että hommaa ollaan tekemessä oikealla tavalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”