


Eikös sen pitäis olla tuon punakantisen releen vasemmalla puolella? En löytäny myöskään sulakerasian puolelta. Kertokaahan joku viisaampi missä lymyää ettei tarvi tuolla pakkasessa koko konehuonetta kääntää

Lukeekos kyseisen mas boxin kannessa tai takana jotta kickdown ja x zyl? yleensä moisia tekstejä automaatin pa-punpun releessä.Raastinrauta kirjoitti:Ei kyllä se automaatti on. Tuo MAS-boksi kuvassa on muuten samanlainen mutta omassa lukee vielä M103 USA. Toivoin kyllä että olis vanhan mallinen rele löytynyt niin olisi uskaltanut aukoa ja lämmitellä juotokset uudestaan, mutta ei oikein toi 400-500€ hinta uudesta nappaa niin jätän sikseen toistaseksi.
Ei kyllä mielestäni lue missään kumpaakaan.AK47 kirjoitti:Lukeekos kyseisen mas boxin kannessa tai takana jotta kickdown ja x zyl? yleensä moisia tekstejä automaatin pa-punpun releessä.
Katsoisin ensin sen ylemmässä kuvassa olevan kirkkaan relen muovikannen alla olevan 10A sulakkeenRaastinrauta kirjoitti:Ei kyllä mielestäni lue missään kumpaakaan.AK47 kirjoitti:Lukeekos kyseisen mas boxin kannessa tai takana jotta kickdown ja x zyl? yleensä moisia tekstejä automaatin pa-punpun releessä.
On melkosen mystiseks viaks osottautunu tuon käyntihäiriö. Ensinnäkin aina lämpösellä koneella pikkusen tyhjäkäynti seilaa, muttei pahasti. Itse ongelma sitten taas tulee aina kun ilmat kylmenee alle -10 celsiuksen. Lähtee käyntiin kun palmun alta ja saa ajaa niin kauan rauhassa kun kone on lämminny normaalilämpöön. Kun lämpöä sitten on se ~80 astetta niin jos pysäyttää auton niin ensin yleensä kierrokset laskee johonkin alle viiteensataan ja sammuu, joskus sammuu ihan normityhjäkäynnistäkin kun seinään. Sehän nyt ei itsessään maata kaada tuo mutta kun ei tuon sammumisen jälkeen puoleen tuntiin käynnisty.
En vielä ole koittanut akun napojen irrotusta/takasin laittamista ja sen jälkeen käynnistyykö, kun on nyt toinen auto käytössä. Virranjakajan kansi ja pyörijä on juuri syksyllä vaihdettu ja tulpat samoin. Tulpan johtoja en tajunnut samassa vaihtaa, eli nekin on listalla. Olen moottorin lämpötila-anturin mitannut ja näytti ihan oikeeta ohmimäärää. Kampiakselin asentotunnistin myös mittauksen perusteella ehjä.
Lambda-anturi on viime keväänä vaihdettu.
En ole näillä pakkasilla vielä viitsinyt tuota lisäilmaluistia putsata tai etsiä jostain ilmavuotoja, mutta sekin täytyy tehdä kun ilmat lämpiää. Samalla täytyy tuo tyhjäkäynnin mikrokytkin tarkastaa.
Epäilisin että vika on sähköpuolella koska viimeksi kun jäin tienpäälle niin muistaakseni bensa kyllä haisi kun yritti käynnistää. Kun on sen puoli tuntia antanut seistä niin lähtee lyhyen sahauksen jälkeen käymään ja käy taas ainakin niin kauan kun lämpiää uudestaan. Jos antaa useamman tunnin seistä niin käynnistyy taas kun etelän auringossa konsanaan
Jos jollain on tietoa millä on tämmöinen vika korjaantunut niin olisin enemmän kuin kiitollinen
Meinaatko että lämpiää liikaa koneen lämmetessä, kun ei se ole kuitenkaan lähelläkään konetta ja jos se ihan virran takia lämpiää niin eikös se tapahdu jo aika äkkiä käynnistyksen jälkeen ennenkun kone on ehtinyt lämmitä? Mutta täytyypi koittaa kun sillä seuraavan kerran ajoon lähdentouhottaja kirjoitti:varaappa ittelles kylmäspreitä taskuun, kun seuraavan kerran lämpösenä sammutat sen ruiskuta syttypoksi sillä kylymäks ja koita käynnistää uudelleen, jos lähtee het niin poksissa vikkaa