Bensapumpun rele hukassa? W201 -92

Vastaa Viestiin
Avatar
Raastinrauta
Viestit: 12
Liittynyt: 23.11.2010 22:26

Bensapumpun rele hukassa? W201 -92

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Osaiskohan joku kertoo notta missähän helkkarissa on pa-pumpun rele kun olen ohjeita lukenut että akun takana pitäis olla mutta en tossa ristuksellisessa pakkasessa nähny moista askia missään :shock:


Kuva

Kuva

Eikös sen pitäis olla tuon punakantisen releen vasemmalla puolella? En löytäny myöskään sulakerasian puolelta. Kertokaahan joku viisaampi missä lymyää ettei tarvi tuolla pakkasessa koko konehuonetta kääntää :lol:
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Taitaa olla rele siinä sulakerasian etupuolella mustan kannen alla. Päällä lukee 4 zyl tai 6 zyl riippuuen koneesta.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Raastinrauta
Viestit: 12
Liittynyt: 23.11.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Pitäisikö tuossa noiden kahden pienen releen ja kahden sulakkeen kanssa olla :?: katsoin myös sulakerasian sisältä, eikä ollut sielläkään muuta isoa kuin tuo yhdistelmärele noille pyyhkijöille, vilkuille jne. 6-pyttynenhän tuo on, M103. Olen kyllä jostain lukenut että eroaa nuo USA-mallit jossain kohti sähköjärjestelmää euro-malleista. :roll:

Kuva

Olen käsittänyt että tuon näköinen olisi:
Kuva
Avatar
Raastinrauta
Viestit: 12
Liittynyt: 23.11.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Vai hetkinen, onkos se juuri tuo boksi mikä ajaa samaa asiaa kuin pa-pumpun rele? No sehän se simskatti on, ja on kyllä turhan kallis motti että sitä alkaisin aukomaan. Pitänee jatkaa selvittelyä käyntihäiriöön muualta ensin.

Kuva
Viimeksi muokannut Raastinrauta, 10.2.2012 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Raastinrauta kirjoitti:Vai hetkinen, onkos se juuri tuo boksi mikä ajaa samaa asiaa kuin pa-pumpun rele?

Kuva
No, siinähän se. En ole nähnyt että olisivat peltikuoressa (kiristinmekanismi).

Autossasi lienee manuaaliaski!
Avatar
Raastinrauta
Viestit: 12
Liittynyt: 23.11.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Ei kyllä se automaatti on. Tuo MAS-boksi kuvassa on muuten samanlainen mutta omassa lukee vielä M103 USA. Toivoin kyllä että olis vanhan mallinen rele löytynyt niin olisi uskaltanut aukoa ja lämmitellä juotokset uudestaan, mutta ei oikein toi 400-500€ hinta uudesta nappaa niin jätän sikseen toistaseksi.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Raastinrauta kirjoitti:Ei kyllä se automaatti on. Tuo MAS-boksi kuvassa on muuten samanlainen mutta omassa lukee vielä M103 USA. Toivoin kyllä että olis vanhan mallinen rele löytynyt niin olisi uskaltanut aukoa ja lämmitellä juotokset uudestaan, mutta ei oikein toi 400-500€ hinta uudesta nappaa niin jätän sikseen toistaseksi.
Lukeekos kyseisen mas boxin kannessa tai takana jotta kickdown ja x zyl? yleensä moisia tekstejä automaatin pa-punpun releessä.

Mikäs autossa vikana?

Tuo läpinäkyvä muovikansi jossa kirkaat peltikuoret ja punainen yläosa on ylivirta- tai jänniterele. Siinä on kannessa 10A sulake, tarkista sekin samalla. Jos kaksi sulaketta niin toinen tais olla abseille ja toinen eculle. Jälleen viisaammat korjaa jos puhun höpöhöötä.
Avatar
Raastinrauta
Viestit: 12
Liittynyt: 23.11.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

AK47 kirjoitti:Lukeekos kyseisen mas boxin kannessa tai takana jotta kickdown ja x zyl? yleensä moisia tekstejä automaatin pa-punpun releessä.
Ei kyllä mielestäni lue missään kumpaakaan.

On melkosen mystiseks viaks osottautunu tuon käyntihäiriö. Ensinnäkin aina lämpösellä koneella pikkusen tyhjäkäynti seilaa, muttei pahasti. Itse ongelma sitten taas tulee aina kun ilmat kylmenee alle -10 celsiuksen. Lähtee käyntiin kun palmun alta ja saa ajaa niin kauan rauhassa kun kone on lämminny normaalilämpöön. Kun lämpöä sitten on se ~80 astetta niin jos pysäyttää auton niin ensin yleensä kierrokset laskee johonkin alle viiteensataan ja sammuu, joskus sammuu ihan normityhjäkäynnistäkin kun seinään. Sehän nyt ei itsessään maata kaada tuo mutta kun ei tuon sammumisen jälkeen puoleen tuntiin käynnisty.

En vielä ole koittanut akun napojen irrotusta/takasin laittamista ja sen jälkeen käynnistyykö, kun on nyt toinen auto käytössä. Virranjakajan kansi ja pyörijä on juuri syksyllä vaihdettu ja tulpat samoin. Tulpan johtoja en tajunnut samassa vaihtaa, eli nekin on listalla. Olen moottorin lämpötila-anturin mitannut ja näytti ihan oikeeta ohmimäärää. Kampiakselin asentotunnistin myös mittauksen perusteella ehjä.
Lambda-anturi on viime keväänä vaihdettu.

En ole näillä pakkasilla vielä viitsinyt tuota lisäilmaluistia putsata tai etsiä jostain ilmavuotoja, mutta sekin täytyy tehdä kun ilmat lämpiää. Samalla täytyy tuo tyhjäkäynnin mikrokytkin tarkastaa.

Epäilisin että vika on sähköpuolella koska viimeksi kun jäin tienpäälle niin muistaakseni bensa kyllä haisi kun yritti käynnistää. Kun on sen puoli tuntia antanut seistä niin lähtee lyhyen sahauksen jälkeen käymään ja käy taas ainakin niin kauan kun lämpiää uudestaan. Jos antaa useamman tunnin seistä niin käynnistyy taas kun etelän auringossa konsanaan :idea:

Jos jollain on tietoa millä on tämmöinen vika korjaantunut niin olisin enemmän kuin kiitollinen :roll:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Raastinrauta kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Lukeekos kyseisen mas boxin kannessa tai takana jotta kickdown ja x zyl? yleensä moisia tekstejä automaatin pa-punpun releessä.
Ei kyllä mielestäni lue missään kumpaakaan.

On melkosen mystiseks viaks osottautunu tuon käyntihäiriö. Ensinnäkin aina lämpösellä koneella pikkusen tyhjäkäynti seilaa, muttei pahasti. Itse ongelma sitten taas tulee aina kun ilmat kylmenee alle -10 celsiuksen. Lähtee käyntiin kun palmun alta ja saa ajaa niin kauan rauhassa kun kone on lämminny normaalilämpöön. Kun lämpöä sitten on se ~80 astetta niin jos pysäyttää auton niin ensin yleensä kierrokset laskee johonkin alle viiteensataan ja sammuu, joskus sammuu ihan normityhjäkäynnistäkin kun seinään. Sehän nyt ei itsessään maata kaada tuo mutta kun ei tuon sammumisen jälkeen puoleen tuntiin käynnisty.

En vielä ole koittanut akun napojen irrotusta/takasin laittamista ja sen jälkeen käynnistyykö, kun on nyt toinen auto käytössä. Virranjakajan kansi ja pyörijä on juuri syksyllä vaihdettu ja tulpat samoin. Tulpan johtoja en tajunnut samassa vaihtaa, eli nekin on listalla. Olen moottorin lämpötila-anturin mitannut ja näytti ihan oikeeta ohmimäärää. Kampiakselin asentotunnistin myös mittauksen perusteella ehjä.
Lambda-anturi on viime keväänä vaihdettu.

En ole näillä pakkasilla vielä viitsinyt tuota lisäilmaluistia putsata tai etsiä jostain ilmavuotoja, mutta sekin täytyy tehdä kun ilmat lämpiää. Samalla täytyy tuo tyhjäkäynnin mikrokytkin tarkastaa.

Epäilisin että vika on sähköpuolella koska viimeksi kun jäin tienpäälle niin muistaakseni bensa kyllä haisi kun yritti käynnistää. Kun on sen puoli tuntia antanut seistä niin lähtee lyhyen sahauksen jälkeen käymään ja käy taas ainakin niin kauan kun lämpiää uudestaan. Jos antaa useamman tunnin seistä niin käynnistyy taas kun etelän auringossa konsanaan :idea:

Jos jollain on tietoa millä on tämmöinen vika korjaantunut niin olisin enemmän kuin kiitollinen :roll:
Katsoisin ensin sen ylemmässä kuvassa olevan kirkkaan relen muovikannen alla olevan 10A sulakkeen ;) Ihan kun auto kävisi pelkällä mekanisella ruiskulla nyt ?
Avatar
Raastinrauta
Viestit: 12
Liittynyt: 23.11.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

AK47 kirjoitti: Katsoisin ensin sen ylemmässä kuvassa olevan kirkkaan relen muovikannen alla olevan 10A sulakkeen ;) Ihan kun auto kävisi pelkällä mekanisella ruiskulla nyt ?
Meinaatko tuota YJ-relettä? Kyllä siellä on molemmat kympin sulakkeet ehjänä 8)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

varaappa ittelles kylmäspreitä taskuun, kun seuraavan kerran lämpösenä sammutat sen ruiskuta syttypoksi sillä kylymäks ja koita käynnistää uudelleen, jos lähtee het niin poksissa vikkaa :wink:
Avatar
Raastinrauta
Viestit: 12
Liittynyt: 23.11.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

touhottaja kirjoitti:varaappa ittelles kylmäspreitä taskuun, kun seuraavan kerran lämpösenä sammutat sen ruiskuta syttypoksi sillä kylymäks ja koita käynnistää uudelleen, jos lähtee het niin poksissa vikkaa :wink:
Meinaatko että lämpiää liikaa koneen lämmetessä, kun ei se ole kuitenkaan lähelläkään konetta ja jos se ihan virran takia lämpiää niin eikös se tapahdu jo aika äkkiä käynnistyksen jälkeen ennenkun kone on ehtinyt lämmitä? Mutta täytyypi koittaa kun sillä seuraavan kerran ajoon lähden :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 sähkö”