Poika osti syksyllä perheeseen otsikon mukaisen tenavan joka jätettiin sitten hankeen odottelemaan ajokortin saamista. No, kortti tuli ja poika kaivoi mersun hangesta ja pisti käyntiin. Kunhan kone oli saatu lämpimäksi, se alkoi röpöttämään kuin pahanen 2-tahti lynx. (ja haisi pahalle)
Tänään hain tarvikkeista uuden lambdan ja sytytyskaapelit.
Ennen niiden täydellistä vaihtoa, kokeilin vielä konetta käyntiin. Hyvin käynnistyi kylmänä mutta, kävi vain n. puoli minuuttia ja sammui. Muutaman startin ja sammumisen jälkeen, ei enää sitten luvannut mitään.
Pienen ihmettelyn (mitä


Kaapelit ja lambda nyt kuitenkin vaihdettiin koska olivat sopivasti saapusalla.
Mutta siis kipinään... Kipinää ei löydy edes puolalta tulevalta johdolta. YJ-rele kolvattu ja testattu mittaamalla=> toimii...
Käytimme puolan irti ja teimme pojan kanssa testikytkennän, jolla totesimme puolan olevan OK. (ehkä aavistuksen hengetön kipinä)
Elikkä siis...
Pyytäisimme nyt siis hieman apuja, jos asiaan vihkiytyneet voisitte kertoa omista kokemuksistanne kun on kipinät olleet hukassa.
1. Akun takana olevat purkit sininen ja musta .. mitä ne on ?
2. Entäpä missä sijaitsevat muut sytytykseen liittyvät purkit ja thinksit?
3. Ottaako sytytys tietonsa kampiakselin tunnistimelta?
4. Mistä tunnistin tässä koneessa löytyy?
5. Onko 190:ssä suunnilleenkaan samanlaiset sähköt kuin 124:ssa?
6. Muita hyviä ideoita?