Vikakoodien luku 9-napaisesta diagnostiikkaliittimestä (ASD)

Vastaa Viestiin
Avatar
laxmarin
Viestit: 6
Liittynyt: 13.12.2005 23:04
Paikkakunta: Espoo

Vikakoodien luku 9-napaisesta diagnostiikkaliittimestä (ASD)

Viesti Kirjoittaja laxmarin »

Hei,

Sattuuko kellään olemaan tietoa siitä, miten ASD:n vikakoodit puretaan ja resetoidaan, kun autossani on tuo pyöreä 9-napainen diagnostiikkaliitin vasemman lokasuojan päällä?

Vanhan kahdeksannapaisen ohjeitahan on netti pullollaan, mutta tuota en onnistunut löytämään Mersuforumista, googlesta enkä korjaamokäsikirjasta (liian vanha painos).

Potilas on w201 190E 2.6 -93

Olisin erittäin kiitollinen, mikäli joku voisi valistaa minua tässä asiassa.
Avatar
laxmarin
Viestit: 6
Liittynyt: 13.12.2005 23:04
Paikkakunta: Espoo

Re: Vikakoodien luku 9-napaisesta diagnostiikkaliittimestä (

Viesti Kirjoittaja laxmarin »

laxmarin kirjoitti:Hei,

Sattuuko kellään olemaan tietoa siitä, miten ASD:n vikakoodit puretaan ja resetoidaan, kun autossani on tuo pyöreä 9-napainen diagnostiikkaliitin vasemman lokasuojan päällä?
Komento takaisin!

Löytyihän sieltä se kahdeksannapainen liitin myöskin ja homma toimi ihan tavalliseen malliin. Se pyöreä yhdeksännapainen taitaa liittyä KE-jettiin?

Pitäisi ottaa silmä käteen ajoissa :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin, nyt kuulostaa järkevältä.

Olihan vika jarruvalokatkaisijassa ? :D
wiimax.fi
Avatar
laxmarin
Viestit: 6
Liittynyt: 13.12.2005 23:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja laxmarin »

dealer kirjoitti:No niin, nyt kuulostaa järkevältä.

Olihan vika jarruvalokatkaisijassa ? :D
Ei valitettavasti ole. Rolle vaihtoi katkaisijan tässä kuussa muun huollon yhteydessä ja epäili, että vikavalon syttyessä seuraava ratsattava komponentti olisi ylijännitesuojarele. Ja niinhän tuo valo ilmoitteli olemassaolostaan taas noin viikon päästä. Jostain syystä muuten valo syttyy lähes aina, kun olen huoltoasemalla. Pitäisiköhän autolle sanoa, ettei kaikilla huoltsikoilla korjata mersuja? :evil:

Jarruvalokatkaisijaa (vikakoodi 8 ) tuo tosin vilkuttelee, mutta samassa piirissä on ylijännitesuoja, jarruvalokatkaisija, solenoidi ja itse ASD-rele.

Voihan vikaa tietysti olla piuhoissa tai liittimissäkin. Onkohan kellään ollut vikaa itse paineventtiilissä?

Vika on tullut päälle säännöllisen epäsäännöllisesti, joten tyydyn toistaiseksi tarkkailemaan tilannetta. :roll:

Printtasin jo ASD:n kytkentäkaavion duunin seinälle, mutta se pitänee printata myös hanskalokeron kanteen...
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mielenkiinnolla odottelen tuloksia, jos niitä vain saat joskus :) Itsellä on sama vaiva, jarruvalokytkin vaihdettu, mutta edelleen samaa vikakoodia näyttää.. On mun pitänyt jo kauan tsekata mm. kytkennät magn.venttiilille, mutta ei ole ollut aikaa :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 sähkö”