220d pumpun vaihto
220d pumpun vaihto
no,niin päätös on tehty luukas saa uuden kodin varaosapumppuna ja possilainen tulee kehiin 30,8 on aika pp,dieseliin jolloin vaihtuu 220 c-farkkuun oikia pumppu autollani on ajettu626000km keskikulutus on ollut6,6l -100km o-renkulat ottaa ilmoja olen niitä vaihdellutkin ,mutta syy lopulliseen päätökseen on tehon lisäys,polttoaineen kulutuksen aleneminen,toiminnan varmuus,,,jne mitäs ku emäntä nypyttää epc valo taulussa kuin kanttori kauppareisulla.....tulee reklamaatiota meijän muorilta varmasti on muuten sen sortin eukko jos ei oo mersu ajo autona niin tämä kävelee ennemmin,johtusko opelista jonka taannonnoin ostin työ autoksi ,kävi kait kerran töissä ,ajeli kuulemma pyörällä mielluummin.no se siitä. laita heti tietoo foorumille kun pp,n luota kotiin pääsen ,kulku,vääntö,ja ,kulutksesta heti eka tankin jälkeen...t.reiska koo,
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Jep, mullakin on nyt C 220 D mersussa pp d:n laittama bossilainen pumppu ja olen erittäin tyytyväinen. Ensimmäisellä tankillisella näytti kulutus putoavan 0,7 litraa sadalla kilometrillä vaikka tiheään piti kokeilla mersun kulkupuolen parantumista. Onhan mukava painaa maantiellä menemään kun edelläajavasta pääsee ohi heittämällä, eikä tarvitse odottaa viiden kilometrin pituista suoraa.
Jos tuo polttoaineen kulutuksen pieneneminen pitää kutinsa jatkossakin, niin viiden kuukauden ajon jälkeen on meikäläisen kilometreillä pumppuremontti tienattu takaisin.
Jos tuo polttoaineen kulutuksen pieneneminen pitää kutinsa jatkossakin, niin viiden kuukauden ajon jälkeen on meikäläisen kilometreillä pumppuremontti tienattu takaisin.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Harmittaa, kun se lucaksen pumppu temppuili niin pahasti ennen tuohon bossilaiseen vaihtoa, ettei tullut mittailtua " kiihtyvyyksiä". Automaatilla ei tuo kiihtyvyys niin mahdottomasti tunnu lisääntyneen pienillä vaihteilla, mutta satasen nopeudessa ja nimenomaan ohitustilanteissa eron huomaa.dealer kirjoitti:Mittaappas reiska kiihtyvyyksiä ennen ja jälkeen pumpun vaihdon, olisi mukava kuulla faktaa "lisävoimasta".
Esimerkiksi kolmosvaihteella 60-90 km/h ja muita vastaavia, automaattivaihteisella 0-100 jne...
Tai ehkä se sitten on vaan se tunne kun näkee mustan savupilven peittävän näkymät taakse ja tietää että voimaa on kuin Volvossa...
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
pumpun vaihto
jep.juuri näin aattelin tehä ,vertailu liennee kohtuu helppoa luukas on aika tehoton, joten voiman lisäyksen varmasti huomaa,3 vaihteella lienee helpoin vertailla tehon lisäystä ,kuten tiileri ehottelikin pitänee kellottaa 60-100km-h ... kyllä näin minäkin aattelin jotta polttoaineessa tulee menneet eurot takaisin, ja kyllä possilainen tuo varmuuden tien päällä paljon oleville jo liikenne turvallisuuden muodossa,mielestäni ostan samalla koko perheelle henkivakuutuksen ,voin vain kuvitella esim.ohitus tilanteessa epc läsähtää palmaan ja vedot loppuu..ja toisekseen kaikki pieni virittelyhän maksaa ,ja harrstushan tämä mersujen rassailu kaikissa muodoissaan on .laittelen sitten pp,d,llä käynnin jälkeen vertailu tietoja kuten aik.lupailin .ei muuta kuin odotellaan on vaan 1,5 viikkoa pikku pojalle pitkä aika...t reiska
luukkaan ja possilaisen ero
no niin nyt on pumppu vaihdettu oheislaitteineen,meillä oli pp,d kanssa pientä aikataulusovitusta ja pp,d teki homman ainoana vapaa päivänään joten suur kiitos siitä pp,dlle.homma meni ammattitaitoisesti läpi pientä vastustusta lukuunottamatta ja työn jälki eritt,siistiä kuten jösselläkin.ja nyt asiaan käynti mukavan terävä ,kiertää pehmeästi ja viiveettä vääntöä on tullut mukavasti lisää kuten voimaakin sen huomaa juuri ohitus tilanteissa kaasu vaijeri onkin vaijeri eikä kuminauha kuten luukkaalla ohittaessa.ja nyt tulee niitä kellotuksia... eli 5 polkasun kk-arvo luukkaalla 60-90km-h 3vaihteella n.7,5 s.ja edellinen possilaisella n.5,8s.ja 5vaihteella 100-120km-h lukas pystyi 10,3 ja possilainen 9s joten eroa on aika lailla possilaisen eduksi. ajo on kyllä paljon mukavampaa kun autossa on uutta potkua kulutusta en vielä ole päässyt mittaamaan mutta kun käyn tankilla niin laittelen senkin sitten foorumille. t.reiska.
kiihtyvyyden parannus
jep.kyllä parannus on entiseen nähden merkittävä,ja ajminen paljon lupsakkaanpaa ,joten annetaanpa pp,dlle tunnustusta hienosti onnistuneesta projektista,suosittelen kyllä kaikille lucas pauloissa oleville pumpun vaihtoa, possilaiseen jössen tapaan.minulla oli lisäksi jälki käteen toiminnan varmistamiseksi laitettu siirtopumppu ja jonkin moinen ilmaus venttiili jotka poistin possilaisen laiton jälkeen antoivat pientä sivuääntä toimiessaan possin oman siirtopumpun kanssa ,ääni p.aine putkissa ,tuntui jopa sormiin katosi samoin tein.joten jos tuota vaivaa ilmenee pumppu projektin jälkeen niin poista nuo värmmeet niin tauti katoaa ovat tarpeettomia.kun possin siirto pumppu on pp,dn mukaan idiootti varma,kulutus asiaa tulee tuonnempana vasta 300km täydestä tankista joten loppuviikosta tankataan ,, ps .pp,d muista sisu vie läpi harmaan kiven
Re: kiihtyvyyden parannus
Rock Rockreiskak kirjoitti: ps .pp,d muista sisu vie läpi harmaan kiven
löpön syönti pumpun vaihdon jälkeen
no niin keskikulutus oli tuolla luukkalla se 6,6 100km ja ensimmäinen tankillinen näkyi possilaisella olevan 6,0 100km joten 0,6 l 100km putosi kuten varovasti toivoinkin joskin hapen puutteesta ei ole mese kärsinyt onhan pientä testiä täytynyt suorittaa koko viikon ajan ,voihan se vielä pudotakkin ,mutta olen nyky hinnoilla erittäin tyytyväinen tuhon 0,6l ,kin.joten lucas pauloissa olevat laskeskelkaa kyllä tuo vaihto kannattaa ,minä möin vanhan pumpun varaosapumpun hinnalla 200e luukkaaseen tykästyneelle herralle,joten 1300e on kulut tällä hetkellä,vielä on siirtopumppu, säädin rissa alipainepumppu ja pikkuroippeet myymättä jos loput menee kaupan niin kustannus jääpi 1000e lukemiin loppu ajetaan pois ja uskon että jälleen myynti arvo tuolla possilaisella on parempi,ainakin on helpompi myydä....luulisin että tällä meikäläisen matikalla on kohta jonoa pp,dllä t.reiskak
Sama kait se on miten sitä moottoria ohjataan. Ei sitä ole laissa määrätty. Syöttömäärällä saa säädettyä sen että menee katsastuksessa pakokaasutestistä läpi. Joka ei ole varmasti ole ongelma missään tilanteessa.Jiitek kirjoitti:Eli perinteinen Bosch:n rivipumppu Lucaksen sähkötekeleen tilalle, siitähän on kyse. Enpä yhtään minäkään ihmettelisi jos noita pumpunvaihtoja jatkossa piisaa vaikka laillisuuden kanssa on vähän niin ja näin.
Näin se kehitys kulkee.
pumpun vaihon laillisuus
no rupesi aihe kiinostamaan, omani kohdalla on käyttöön otto 5.1.98. ja sama maininta otteessa kuin edellisessä 124 200d -95 vähäpäästoinen josko tyyppikoodin kautta löytyypi tuohon jonkin sortin vastaus ,joten laillisuus kiinni pumpun säädöistä eli savut alle 2,5 . eikös ne ekat cdi,t tullu -98 muuttuiko laki silloin jotenki kai cdi,t tyypitetiin jotenki eri kategoriaan kuin jakaja.luukkaat.en kyllä ossoo sanoo mittään ,mutta pyöritellään asiaa kyllä jostain saadaan fakta tieto tähänkin asiaan..... reiskak
Eikös se mennyt niin, että vuodesta 1998 eteenpäin autot ovat suomessa EY-tyyppihyväksytty kokonaisuuksina, joten niiden muutoksissa tulee lain mukaan käyttää vain ko. ajoneuvomallille tyyppihyväksyttyjä osia/osakokonaisuuksia?
Kai sitä joku lakia enemmän tunteva voisi vähän valoittaa. Mutta pelkästään mersuja tuo -98 vuosi ei merkitse.
Kai sitä joku lakia enemmän tunteva voisi vähän valoittaa. Mutta pelkästään mersuja tuo -98 vuosi ei merkitse.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Vaikka en lakia sen kummemmin tunnekkaan on mulla vähän semmonen kutina ettei ne katastus miehet rupea niitä pumppuja sen kummemmin syynäämään kun se on kerran asiallisesti sinne laitettu eli mikään ei liiemmin poikkea tehtaan asennuksesta.Jos mulla olis tuommonen mersu olis ensimmäinen toimenpide pumpun vaihto rivipumppuun rekisteriotteeseen kahtomatta .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Lugas vie hermot ja rahat
Olen ajanut diesel mersulla yli 30 vuotta, enkä koskaan aiemmin ole joutunut kärsimään mersujeni kanssa, kuten nyt. Ostin vuonna 2002 tämän MB C220 DA vm. 95 pelin. Tuotin sen Saksasta ja heti täällä koeajolla syttyi syöttöhäiriöstä kertova valo ja veto loppui, mutta auto käynnistyi ja matka jatkui.
Sovimme kuitenkin auton myyjän kanssa, etä jos ongelma jatkuu hän korvaa kyllä. Pääsin n. kuukauden ja pumpu piti laittaa. Laitettiin merkkikorjaamossa LänsiAutossa 12/2002. Sopimus piti ja kaveri maksoi ko. laskun 1800 e. Ajattelin vanhana mersumiehenä, no hyvä, nyt ei ole pumpusta huolta, mutta mitä tyhjää.
Auto ollut nyt minulla viisi vuotta, itse olen ajanut sillä n. 80 000 km ja autolla ajettu kaikkiaan n. 200 000 km. Mitään muita vikoja ei ole ollut kuin tämä riivatun pumppu niin että NYT 13.10.2007 VAIHDETTIIN AUTOON JO NELJÄS PUMPPU - luit oikein - 4. PUMPPU. Eli kyllä on vitsit vähissä. Reilun vuoden kestänyt keskimäärin/pumppu, eikä takuuseen.
LänsiAuto kyllä ilmoittaa komeasti huollon seinällä, että "alkuperäisvaraosissa takuu 2 vuotta", mutta eivät slti suostu korvaamaan.
Asia on nyt kuluttajaviranomaisilla. Katsotaan mitä he saavat aikaan? Alustavasti toteivat, että onpa outo juttu, että "pumppu pitää vaihtaa aina tankkauksen yhteydessä". Heistä "se on kyllä liikaa" jatkoivat, "kyllä sen pitäisi kestää vähintään 200 000 km". Korkeintaan po. pumppu joudutaan vaihtamaan ehkä kerran auton elinaikana.
Näin olen itsekin sen oiken käytännössä saanut kokea aiempien mersujeni kanssa. Tätä ei voi uskoa jos ei ole kokemusta.
KIITOS TEILLE KAIKILLE KOVASTI pumppu infosta. Onpa miueluisia tietoja nämä pumpunvaihtojen jälkikommentit ja että on sentään olemassa "PP diesell ja ihmemies Pasi. Sellaisia tarvitaan.
Ole varma, että joudun palaamaan aiheeseen vielä.
Sovimme kuitenkin auton myyjän kanssa, etä jos ongelma jatkuu hän korvaa kyllä. Pääsin n. kuukauden ja pumpu piti laittaa. Laitettiin merkkikorjaamossa LänsiAutossa 12/2002. Sopimus piti ja kaveri maksoi ko. laskun 1800 e. Ajattelin vanhana mersumiehenä, no hyvä, nyt ei ole pumpusta huolta, mutta mitä tyhjää.
Auto ollut nyt minulla viisi vuotta, itse olen ajanut sillä n. 80 000 km ja autolla ajettu kaikkiaan n. 200 000 km. Mitään muita vikoja ei ole ollut kuin tämä riivatun pumppu niin että NYT 13.10.2007 VAIHDETTIIN AUTOON JO NELJÄS PUMPPU - luit oikein - 4. PUMPPU. Eli kyllä on vitsit vähissä. Reilun vuoden kestänyt keskimäärin/pumppu, eikä takuuseen.
LänsiAuto kyllä ilmoittaa komeasti huollon seinällä, että "alkuperäisvaraosissa takuu 2 vuotta", mutta eivät slti suostu korvaamaan.
Asia on nyt kuluttajaviranomaisilla. Katsotaan mitä he saavat aikaan? Alustavasti toteivat, että onpa outo juttu, että "pumppu pitää vaihtaa aina tankkauksen yhteydessä". Heistä "se on kyllä liikaa" jatkoivat, "kyllä sen pitäisi kestää vähintään 200 000 km". Korkeintaan po. pumppu joudutaan vaihtamaan ehkä kerran auton elinaikana.
Näin olen itsekin sen oiken käytännössä saanut kokea aiempien mersujeni kanssa. Tätä ei voi uskoa jos ei ole kokemusta.
KIITOS TEILLE KAIKILLE KOVASTI pumppu infosta. Onpa miueluisia tietoja nämä pumpunvaihtojen jälkikommentit ja että on sentään olemassa "PP diesell ja ihmemies Pasi. Sellaisia tarvitaan.
Ole varma, että joudun palaamaan aiheeseen vielä.
Laillisuus ja laillisuus?
Piti palata aiheeseen tuon laillisuuden suhteen..
Ensiksikin, mitä semmosella jakajapumpulla tekee millä ei pääse juuri vuotta pidempään/20 000 km? Pitäähän sille olla toimiva vaihtoehto - rivipumppuu vaihto.
Mitä tulee laillisuuteen vaihtaa pumppu, niin en sitä tiedä. Se selvinee katsastuskonttorilta. Oletan siellä kiinnitettävän huomiota autolle asetettuihin päästöarvoihin ja niiden toteutumiseen.
Eli alittuvatko päästöarvot bossin pumpulla, kuten lukaaksen pumpulla?
Tiedän, että katsastushenkilö laittaa ennen päästömittauksen aloittamista tietyt autotyypiä koskevat arvot koneeseensa ja sitten alkaa polkemaan kaasua niin että hirvittää. Sitten kohta sanoo ok. tai eik.
Mielenkiintoista edelleen tämä pumpuhomma. Kun pumppu on saatu kestäväksi niin alkaa kiikastaa laillisuus ja päästöt?
Katsotaan ja kerrotaan taas kokemuksista ja itse TIEDOSTA.
Ensiksikin, mitä semmosella jakajapumpulla tekee millä ei pääse juuri vuotta pidempään/20 000 km? Pitäähän sille olla toimiva vaihtoehto - rivipumppuu vaihto.
Mitä tulee laillisuuteen vaihtaa pumppu, niin en sitä tiedä. Se selvinee katsastuskonttorilta. Oletan siellä kiinnitettävän huomiota autolle asetettuihin päästöarvoihin ja niiden toteutumiseen.
Eli alittuvatko päästöarvot bossin pumpulla, kuten lukaaksen pumpulla?
Tiedän, että katsastushenkilö laittaa ennen päästömittauksen aloittamista tietyt autotyypiä koskevat arvot koneeseensa ja sitten alkaa polkemaan kaasua niin että hirvittää. Sitten kohta sanoo ok. tai eik.
Mielenkiintoista edelleen tämä pumpuhomma. Kun pumppu on saatu kestäväksi niin alkaa kiikastaa laillisuus ja päästöt?
Katsotaan ja kerrotaan taas kokemuksista ja itse TIEDOSTA.
Automaattiongelma
Kyseessä w202 c220da vm.-95
Hieman on häirinnyt ja erityisesti ykköseltä kakkoselle vaihteen nykäisy, joskus oikein kolahdus. Lämpimänä ei niinkään ongelma esiinny, mutta kylmänä enemmän.
Olen asiaa selvitellyt paikallisen automaattilaatikoiden asentajan kanssa. Hänen mielipiteensä oli (koeajolla) ei hätää, laatikossa ei vikaa, vika alipaine puolella niin että alipaine letku kovettunut jossakin päin autoa lukuisista liitoksista ja vuotaa hieman, mikä aiheuttaa vaihteen nykäisyn. Lupasi antaa minulle painemittarin lainaan, että voin itse tutkia letkujen liitokset. Vika on mersun yksi tyyppi (alipaine) vikoja - totesi hän? En ole ryhtynyt hommaan. Vika ei ole parantunut eikä pahentunut sitten vuosien.
Kakkosen ja kolmosen jälkeen, kuin painaa kaasupolkimen pohjaan (tulee pienet vaihteet) ei nyi olenkaan, vaihtaa normaalisti. Ohitukset on mukavia suorittaa.
No, kun ei vikaa itse laatikossa, niin olen opetellut ajelemaan nätisti liikkeelle lähdön, selkäydin kertoo nykivät kohdat, ajelen ns. laatikkoa narraten, kaasua löysäten juuri ennen oletettua nykäisyä, jolloin vaihtaa nätisti, niin eipä nyi ollenkaan.
Mistä löytyisi neuvo tähän vaivaan, ettei tarvitsisi huijata laatikkoa, vaan voisi ajella normaalisti kaasua polkien?
Hieman on häirinnyt ja erityisesti ykköseltä kakkoselle vaihteen nykäisy, joskus oikein kolahdus. Lämpimänä ei niinkään ongelma esiinny, mutta kylmänä enemmän.
Olen asiaa selvitellyt paikallisen automaattilaatikoiden asentajan kanssa. Hänen mielipiteensä oli (koeajolla) ei hätää, laatikossa ei vikaa, vika alipaine puolella niin että alipaine letku kovettunut jossakin päin autoa lukuisista liitoksista ja vuotaa hieman, mikä aiheuttaa vaihteen nykäisyn. Lupasi antaa minulle painemittarin lainaan, että voin itse tutkia letkujen liitokset. Vika on mersun yksi tyyppi (alipaine) vikoja - totesi hän? En ole ryhtynyt hommaan. Vika ei ole parantunut eikä pahentunut sitten vuosien.
Kakkosen ja kolmosen jälkeen, kuin painaa kaasupolkimen pohjaan (tulee pienet vaihteet) ei nyi olenkaan, vaihtaa normaalisti. Ohitukset on mukavia suorittaa.
No, kun ei vikaa itse laatikossa, niin olen opetellut ajelemaan nätisti liikkeelle lähdön, selkäydin kertoo nykivät kohdat, ajelen ns. laatikkoa narraten, kaasua löysäten juuri ennen oletettua nykäisyä, jolloin vaihtaa nätisti, niin eipä nyi ollenkaan.
Mistä löytyisi neuvo tähän vaivaan, ettei tarvitsisi huijata laatikkoa, vaan voisi ajella normaalisti kaasua polkien?
Pumpun vaihdon laillisuus - AKE:n kanta !
Täällä on käyty keskustelua jakajapumpun vaihdosta rivipumppuun. Itsekin innostuin aiheesta, koska mersuni jakajapumppu on perseestä - kestävyydeltään, vaikkakin päästöt ovat kohdallaan, eli tyyppihyväksytty vähäpäästöiseksi.
Kysyin pumpunvaihdon mahdollisuutta Ajoneuvohallintokeskuksesta eli AKE.
Esitettyäni kysymykseni, kysyi AKE:n kaveri minulta, että riippuu siitä mitä lukee autosi rekisteriotteessa, jos lukee "vähäpäästöinen", et voi vaihtaa pumppua muuhun, kuin vastaavaan samanlaiseen, mikä siihen on tyyppihyväksytty. Ei riitä, että päästöt mitattaessa alittuvat, jollain toisella pumpulla mitattuna.
Jos vähäpäästöiseksi merkittyyn autoon vaihdetaan toisen tyyppinen pumppu, kuten esittämäni rivipumppu, tulee autolle tehdä ns. MUUTOSKATSASTUS. Ei kuulemma ihan pieni juttu, mutta on mahdollista tehdä. Hintaa toimenpiteelle hän ei osannut sanoa, mutta he kyllä neuvovat, miten se tapahtuu jos lähden sellaiseen prosessiin.
Hän halusi korostaa myös seuraava seikkaa, että jos katsastuksessa havaitaan pumpunvaihto tapahtuneeksi, menee auto heti ajokieltoon.
Tällaiset olivat läksyt aiheesta minulle.
Nyt ovat vitsit vähissä.
Kysyin pumpunvaihdon mahdollisuutta Ajoneuvohallintokeskuksesta eli AKE.
Esitettyäni kysymykseni, kysyi AKE:n kaveri minulta, että riippuu siitä mitä lukee autosi rekisteriotteessa, jos lukee "vähäpäästöinen", et voi vaihtaa pumppua muuhun, kuin vastaavaan samanlaiseen, mikä siihen on tyyppihyväksytty. Ei riitä, että päästöt mitattaessa alittuvat, jollain toisella pumpulla mitattuna.
Jos vähäpäästöiseksi merkittyyn autoon vaihdetaan toisen tyyppinen pumppu, kuten esittämäni rivipumppu, tulee autolle tehdä ns. MUUTOSKATSASTUS. Ei kuulemma ihan pieni juttu, mutta on mahdollista tehdä. Hintaa toimenpiteelle hän ei osannut sanoa, mutta he kyllä neuvovat, miten se tapahtuu jos lähden sellaiseen prosessiin.
Hän halusi korostaa myös seuraava seikkaa, että jos katsastuksessa havaitaan pumpunvaihto tapahtuneeksi, menee auto heti ajokieltoon.
Tällaiset olivat läksyt aiheesta minulle.
Nyt ovat vitsit vähissä.
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Re: Pumpun vaihdon laillisuus - AKE:n kanta !
Olipa mielenkiintoista luettavaahece kirjoitti:Täällä on käyty keskustelua jakajapumpun vaihdosta rivipumppuun. Itsekin innostuin aiheesta, koska mersuni jakajapumppu on perseestä - kestävyydeltään, vaikkakin päästöt ovat kohdallaan, eli tyyppihyväksytty vähäpäästöiseksi.
Kysyin pumpunvaihdon mahdollisuutta Ajoneuvohallintokeskuksesta eli AKE.
Esitettyäni kysymykseni, kysyi AKE:n kaveri minulta, että riippuu siitä mitä lukee autosi rekisteriotteessa, jos lukee "vähäpäästöinen", et voi vaihtaa pumppua muuhun, kuin vastaavaan samanlaiseen, mikä siihen on tyyppihyväksytty. Ei riitä, että päästöt mitattaessa alittuvat, jollain toisella pumpulla mitattuna.
Jos vähäpäästöiseksi merkittyyn autoon vaihdetaan toisen tyyppinen pumppu, kuten esittämäni rivipumppu, tulee autolle tehdä ns. MUUTOSKATSASTUS. Ei kuulemma ihan pieni juttu, mutta on mahdollista tehdä. Hintaa toimenpiteelle hän ei osannut sanoa, mutta he kyllä neuvovat, miten se tapahtuu jos lähden sellaiseen prosessiin.
Hän halusi korostaa myös seuraava seikkaa, että jos katsastuksessa havaitaan pumpunvaihto tapahtuneeksi, menee auto heti ajokieltoon.
Tällaiset olivat läksyt aiheesta minulle.
Nyt ovat vitsit vähissä.
Sen jälkeen kun omasssa mersussa vaihdettiin Luukas bossilaiseen, on autolle kertynyt katsastuksia jo kaksi kertaa (AKE). Molemmilla kerroilla on poristu katsastusmiesten kanssa pumpun vaihdosta ja heidän kantansa on ollut että "paljon niitä on vaihdettu kun sillä Luukaksella ei tee mitään." Koskaan eivät ole vaihtoa pahana pitäneet, eivätkä ole puhuneet muutoskatsastuksesta vaikka rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen. Ovat vain todenneet että kun se kerran päästöt alittaa, niin asia on OK.
Onko sitten meilläpäin inhimillisemmät katsastusmiehet? Ei minua ole uhattu ajokiellolla koskaan. Epäilen, että joku toinen kaveri sieltä AKEsta olisi vastannut toisella tavalla, sielläkin kun niitä mielipiteitä on useammanlaisia.
Viisainta on olla hiljaa siitä pumpusta katsastuksessa, ei ne erikseen sitä ala syynäämään kun se onneksi on niin hyvin siellä imusarjan alla piilossa.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Niin ei siitä tartte mennä mitään sanomaan konttorilla oon melko varma et ne ei sitä rupea tonkimaan,meinasin teetättää omaanikin pumpun vaihon mut toimi ihan hyvin ni aattelin et tehään myöhemmin mut sit tuli innostus vahtaa uudempaan,mut jos ois pumpulle tarvinnut tehä jotan ni boch ois tullu tilalle.autolla oli ajettu 338tkm ilman pumpun vaihtoa.
-01 c203 200cdi.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
No niin lueskelin topikkeja läpi tästä surullisenkuuluisasta luukkaan pumpusta ja ainoa lääkekö on vaihtaa pumppu?
Onko kukaan tutkinut/selvittänyt onko luukkaan pumpun vika mekaaninen vai ohjauspuolella?
Itselläni ei kyseistä murhetta mutta kun persaukiselle kaverille pitäis saada mese kuntoon
Olen kuullut että rivipumpunvaihto maksaisi noin 2000€, paljonko pelkkä pumppu maksaa, kannattaako alkaa itse taikomaan paikoilleen?
Onko kukaan tutkinut/selvittänyt onko luukkaan pumpun vika mekaaninen vai ohjauspuolella?
Itselläni ei kyseistä murhetta mutta kun persaukiselle kaverille pitäis saada mese kuntoon
Olen kuullut että rivipumpunvaihto maksaisi noin 2000€, paljonko pelkkä pumppu maksaa, kannattaako alkaa itse taikomaan paikoilleen?
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Ei siinä ole mitään muuta vikaa, kuin alkaa vuotamaan naftaa ulospäin.Ventov kirjoitti: Onko kukaan tutkinut/selvittänyt onko luukkaan pumpun vika mekaaninen vai ohjauspuolella?
Sen kyllä huomaa, kun EDC (olikos se tämä, korjatkaa ei voi muistaa) valo alkaa palamaan ja menee vikatilaan.
viewtopic.php?t=5047
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....