202sen käynnistys ropleemi
202sen käynnistys ropleemi
Pari kertaa siis nyt reilun viikon sisällä tehny kun avaimesta kääntää niin hörähtää käyntiin ja het sammuu ja sitten toisen kerran joutuupi sitten starttailemmaan jo vähän pitempään.lievästi pensankatkua kun lähtee tulille.Kyseessä siis kylmäkäynnistys,mutta auto ollu kyllä kiinni lohkolämmössä.enskerran kun teki niin vaihdatin tulpat ja ilmansuodattimen samalla katsastin ja varovasti puhaltelin tuon ilmamassa mittarin vai mikäs se nut tossa ilmansuodattimen tykö olikaan.kone tossa on toi 280.tullee varmaan käytyä tuolla eteläsavon autossa kyselemässä,muttaa arvuutellaan nyt täälläkin että mikäs sitä ceetä yskittää?lunssako
C200 on tehnyt saman pari kertaa. Itse olen päätellyt, että ilmiö johtuu "väärän lämpöisestä koneesta" joka ei ole auton omien mittaustietojen mukaan kylmä eikä lämmin. Auton heikko äly ruikkaa bensaa liikaa tai liian vähän? Asian kanssa on vain elettävä, ja vältettävä starttaamista väärään aikaan.melsu kirjoitti:mitämitä???eikö kenelläkkään mittän haisua asiasta???
Puoli tuntia roikassa "Juijuijuijuijuui-vouvoouvou...nomikäsenyprkele..."
Kokkeileppa lämmittää roikassa ensin kunnolla ja irrota piuha 15min ennen käynnistystä. Jos lähtee hyvin käyntiin niin kyseessä on nykyautojen ominaisuus. Lohkolämppäri (tai ite asiassa näissä tapauksissa usein letkulämmitin) lämmittää vettä lähinnä koneen lämpöanturin lähistöltä. Lämpöanturi siis luulee koneen olevan lämmin jolloin se antaa ruiskulle käskyn käyttää ryyppyä vain vähän. Koska kuitenkin imusarja yms ovat kylmiä niin se ei käynnisty hyvin.
Tuo hetken odottelu ilman virtaa tasaa lämpöjä moottorissa ja lämpöanturi antaa tarkempaa tietoa moottorin todellisesta lämpötilasta.
Tuo hetken odottelu ilman virtaa tasaa lämpöjä moottorissa ja lämpöanturi antaa tarkempaa tietoa moottorin todellisesta lämpötilasta.
I drive an Opel. What's your excuse?
jepjep.kyllä toi on ihan lohkolämmitin joka asennettu vasta vajjaa kolmeviikkoa sitten.saaksanmaalla kaiketi harvemmin kaipailleet.tekkeepi tota vaan harvoin.tänäaamuna kun teki niin heti ku ei hörähtäny kunnolla käyntiin ni en hädissäni heti sammuttanu vaan annoin sen muutaman sekunnin runksuttaa n.200rpm kierroksilla.sen jälkkeen kutonen alotteli jo kunnon laukan.tointaako tosta edes käydä huollossa valittamassa,jos kyseessä on kerran ominaisuus eikä vika.ennen en ole tollasesta kuullutkaan.
tuossa huomannut että töissäollessani lämmittimessä oltuaan 8tuntia lähtee mese käyntii että avvainta lähes vaan naksauttaa virtalukossa.tai ettei ole ensinkään lämmitimessä sama hommeli. esim.yönyli seisottuaan ja parituntia virrassa ni silloin piruilee,ei tosin aina.kyselin huolloltakin ei tosin ollu kuullutkaan moisesta.saattaa olla myös ruiskupuolen vikakin.saikohan kukkaan tosta mitään selkoa
Tuohon omaani asennutin viime kevättalvella lohkolämmittimen, ja ennen lumien sulamista se taisi kaksi kertaa teettää edellä kuvatun sahaamisen. Ja molemmilla kerroilla se oli roikassa n. 2h..
Kesän ajaksi jäi arvuuteltavaksi, oliko moinen lohkolämmittimen ansiota..
Näillä lumilla olen lämmittänyt autoa kaksi kertaa: molemmilla kerroilla lämmitystä n. 4h, eikä ongelmia startatessa..
Ilmeisesti kuitenkin tuo Melitoksen teoria on aika lähellä totuutta, täytyypä jossain vaiheessa kokeilla tuota 15min taukoa.
Kesän ajaksi jäi arvuuteltavaksi, oliko moinen lohkolämmittimen ansiota..
Näillä lumilla olen lämmittänyt autoa kaksi kertaa: molemmilla kerroilla lämmitystä n. 4h, eikä ongelmia startatessa..
Ilmeisesti kuitenkin tuo Melitoksen teoria on aika lähellä totuutta, täytyypä jossain vaiheessa kokeilla tuota 15min taukoa.
-jukka
W202 C180 automaatti -94
W202 C180 automaatti -94
- Salodanger
- Viestit: 147
- Liittynyt: 01.11.2006 16:37
- Paikkakunta: Lempäälä
Lainaanpa topiccia...
Eli käynnistysongelmasta täälläkin ois kyse.
Nyt on pari kertaa tehnyt sellaista, jotta kun avaimesta kääntää, niin muutaman kerran pyöräyttää konetta ja siihen loppuu. Ikäänkuin loppuis virta millä starttia pyörittää? No ei ne virrat kuitenkaan lopu, kun sähkövehkeet muuten toimii. Tekee saman pari-kolme kertaa ja sen jälkeen hörähtää kun ei mitään ois ollukaan. Toisella kerralla suurinpiirtein kylmäkäynnistys ja toisella lämpöisenä teki moisen. Kellään havaintoa tai samanlaisia kokemuksia?
Vai mahtaako olla kyse tuossa ylempänä olleesta....tosin lämppärissä ei vehje ole ollut kummallakaan kertaa
Eli käynnistysongelmasta täälläkin ois kyse.
Nyt on pari kertaa tehnyt sellaista, jotta kun avaimesta kääntää, niin muutaman kerran pyöräyttää konetta ja siihen loppuu. Ikäänkuin loppuis virta millä starttia pyörittää? No ei ne virrat kuitenkaan lopu, kun sähkövehkeet muuten toimii. Tekee saman pari-kolme kertaa ja sen jälkeen hörähtää kun ei mitään ois ollukaan. Toisella kerralla suurinpiirtein kylmäkäynnistys ja toisella lämpöisenä teki moisen. Kellään havaintoa tai samanlaisia kokemuksia?
Vai mahtaako olla kyse tuossa ylempänä olleesta....tosin lämppärissä ei vehje ole ollut kummallakaan kertaa
ilmiö johtuu "väärän lämpöisestä koneesta" joka ei ole auton omien mittaustietojen mukaan kylmä eikä lämmin
Startin p*rsiistä hela loppu?Salodanger kirjoitti:Lainaanpa topiccia...
Eli käynnistysongelmasta täälläkin ois kyse.
Nyt on pari kertaa tehnyt sellaista, jotta kun avaimesta kääntää, niin muutaman kerran pyöräyttää konetta ja siihen loppuu. Ikäänkuin loppuis virta millä starttia pyörittää? No ei ne virrat kuitenkaan lopu, kun sähkövehkeet muuten toimii. Tekee saman pari-kolme kertaa ja sen jälkeen hörähtää kun ei mitään ois ollukaan. Toisella kerralla suurinpiirtein kylmäkäynnistys ja toisella lämpöisenä teki moisen. Kellään havaintoa tai samanlaisia kokemuksia?
Vai mahtaako olla kyse tuossa ylempänä olleesta....tosin lämppärissä ei vehje ole ollut kummallakaan kertaailmiö johtuu "väärän lämpöisestä koneesta" joka ei ole auton omien mittaustietojen mukaan kylmä eikä lämmin
- Salodanger
- Viestit: 147
- Liittynyt: 01.11.2006 16:37
- Paikkakunta: Lempäälä
Mistähän löytäisi paljonko minkäkin anturin täytyy näyttää ohmeja tietyssä lämpötilassa? Nimittäin itselle tuli ihan pari päivää sitten tämä ongelma.. Hörähtää käyntiin mutta sammuu heti, perään ku starttaa ni sahaa ja joutuu vähän kaasua polkasemaan että lähtee..
Epäilen että lämpötila anturi on menossa, näyttää vääriä arvoja eikä sen takia osaa kylmänä lähteä käyntiin..
Onkohan näissä C36 ja miks ei C280:n niin tuossa termostaatti kotelon yläpuolella se anturi joka tietoa välittää eculle vai jossakin muualla?
Epäilen että lämpötila anturi on menossa, näyttää vääriä arvoja eikä sen takia osaa kylmänä lähteä käyntiin..
Onkohan näissä C36 ja miks ei C280:n niin tuossa termostaatti kotelon yläpuolella se anturi joka tietoa välittää eculle vai jossakin muualla?