202sen käynnistys ropleemi

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

202sen käynnistys ropleemi

Viesti Kirjoittaja melsu »

Pari kertaa siis nyt reilun viikon sisällä tehny kun avaimesta kääntää niin hörähtää käyntiin ja het sammuu ja sitten toisen kerran joutuupi sitten starttailemmaan jo vähän pitempään.lievästi pensankatkua kun lähtee tulille.Kyseessä siis kylmäkäynnistys,mutta auto ollu kyllä kiinni lohkolämmössä.enskerran kun teki niin vaihdatin tulpat ja ilmansuodattimen samalla katsastin ja varovasti puhaltelin tuon ilmamassa mittarin vai mikäs se nut tossa ilmansuodattimen tykö olikaan.kone tossa on toi 280.tullee varmaan käytyä tuolla eteläsavon autossa kyselemässä,muttaa arvuutellaan nyt täälläkin että mikäs sitä ceetä yskittää?lunssako :nocando:
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Viesti Kirjoittaja melsu »

mitämitä???eikö kenelläkkään mittän haisua asiasta???
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

melsu kirjoitti:mitämitä???eikö kenelläkkään mittän haisua asiasta???
C200 on tehnyt saman pari kertaa. Itse olen päätellyt, että ilmiö johtuu "väärän lämpöisestä koneesta" joka ei ole auton omien mittaustietojen mukaan kylmä eikä lämmin. Auton heikko äly ruikkaa bensaa liikaa tai liian vähän? Asian kanssa on vain elettävä, ja vältettävä starttaamista väärään aikaan. :lol:

Puoli tuntia roikassa :arrow: "Juijuijuijuijuui-vouvoouvou...nomikäsenyprkele..." :idea:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kokkeileppa lämmittää roikassa ensin kunnolla ja irrota piuha 15min ennen käynnistystä. Jos lähtee hyvin käyntiin niin kyseessä on nykyautojen ominaisuus. Lohkolämppäri (tai ite asiassa näissä tapauksissa usein letkulämmitin) lämmittää vettä lähinnä koneen lämpöanturin lähistöltä. Lämpöanturi siis luulee koneen olevan lämmin jolloin se antaa ruiskulle käskyn käyttää ryyppyä vain vähän. Koska kuitenkin imusarja yms ovat kylmiä niin se ei käynnisty hyvin.

Tuo hetken odottelu ilman virtaa tasaa lämpöjä moottorissa ja lämpöanturi antaa tarkempaa tietoa moottorin todellisesta lämpötilasta.
I drive an Opel. What's your excuse?
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Viesti Kirjoittaja melsu »

jepjep.kyllä toi on ihan lohkolämmitin joka asennettu vasta vajjaa kolmeviikkoa sitten.saaksanmaalla kaiketi harvemmin kaipailleet.tekkeepi tota vaan harvoin.tänäaamuna kun teki niin heti ku ei hörähtäny kunnolla käyntiin ni en hädissäni heti sammuttanu vaan annoin sen muutaman sekunnin runksuttaa n.200rpm kierroksilla.sen jälkkeen kutonen alotteli jo kunnon laukan.tointaako tosta edes käydä huollossa valittamassa,jos kyseessä on kerran ominaisuus eikä vika.ennen en ole tollasesta kuullutkaan.
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Viesti Kirjoittaja melsu »

tuossa huomannut että töissäollessani lämmittimessä oltuaan 8tuntia lähtee mese käyntii että avvainta lähes vaan naksauttaa virtalukossa.tai ettei ole ensinkään lämmitimessä sama hommeli. esim.yönyli seisottuaan ja parituntia virrassa ni silloin piruilee,ei tosin aina.kyselin huolloltakin ei tosin ollu kuullutkaan moisesta.saattaa olla myös ruiskupuolen vikakin.saikohan kukkaan tosta mitään selkoa :lol:
quizzkid
Viestit: 198
Liittynyt: 08.11.2005 17:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

Tuohon omaani asennutin viime kevättalvella lohkolämmittimen, ja ennen lumien sulamista se taisi kaksi kertaa teettää edellä kuvatun sahaamisen. Ja molemmilla kerroilla se oli roikassa n. 2h.. :roll:

Kesän ajaksi jäi arvuuteltavaksi, oliko moinen lohkolämmittimen ansiota.. :?
Näillä lumilla olen lämmittänyt autoa kaksi kertaa: molemmilla kerroilla lämmitystä n. 4h, eikä ongelmia startatessa.. :shock:

Ilmeisesti kuitenkin tuo Melitoksen teoria on aika lähellä totuutta, täytyypä jossain vaiheessa kokeilla tuota 15min taukoa. :wink:
-jukka
W202 C180 automaatti -94
Avatar
Salodanger
Viestit: 147
Liittynyt: 01.11.2006 16:37
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Salodanger »

Lainaanpa topiccia...

Eli käynnistysongelmasta täälläkin ois kyse.

Nyt on pari kertaa tehnyt sellaista, jotta kun avaimesta kääntää, niin muutaman kerran pyöräyttää konetta ja siihen loppuu. Ikäänkuin loppuis virta millä starttia pyörittää? :? No ei ne virrat kuitenkaan lopu, kun sähkövehkeet muuten toimii. Tekee saman pari-kolme kertaa ja sen jälkeen hörähtää kun ei mitään ois ollukaan. Toisella kerralla suurinpiirtein kylmäkäynnistys ja toisella lämpöisenä teki moisen. Kellään havaintoa tai samanlaisia kokemuksia?

Vai mahtaako olla kyse tuossa ylempänä olleesta....tosin lämppärissä ei vehje ole ollut kummallakaan kertaa :?
ilmiö johtuu "väärän lämpöisestä koneesta" joka ei ole auton omien mittaustietojen mukaan kylmä eikä lämmin
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Salodanger kirjoitti:Lainaanpa topiccia...

Eli käynnistysongelmasta täälläkin ois kyse.

Nyt on pari kertaa tehnyt sellaista, jotta kun avaimesta kääntää, niin muutaman kerran pyöräyttää konetta ja siihen loppuu. Ikäänkuin loppuis virta millä starttia pyörittää? :? No ei ne virrat kuitenkaan lopu, kun sähkövehkeet muuten toimii. Tekee saman pari-kolme kertaa ja sen jälkeen hörähtää kun ei mitään ois ollukaan. Toisella kerralla suurinpiirtein kylmäkäynnistys ja toisella lämpöisenä teki moisen. Kellään havaintoa tai samanlaisia kokemuksia?

Vai mahtaako olla kyse tuossa ylempänä olleesta....tosin lämppärissä ei vehje ole ollut kummallakaan kertaa :?
ilmiö johtuu "väärän lämpöisestä koneesta" joka ei ole auton omien mittaustietojen mukaan kylmä eikä lämmin
Startin p*rsiistä hela loppu? :roll:
Avatar
Salodanger
Viestit: 147
Liittynyt: 01.11.2006 16:37
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Salodanger »

Startin p*rsiistä hela loppu?
Samanen startti tuli itelläkin mieleen ja tuosta töistä päästyä samaa suuntaa arveli setä huoltosetäkin. Kohtuullisen v*ttumainen vika kun esiintyy vaan sillon tällön, koita siinä sitten fiksuna selittää huoltomiehelle missä mättää. :?
JonzQ
Viestit: 9
Liittynyt: 12.12.2010 12:37

Viesti Kirjoittaja JonzQ »

Mistähän löytäisi paljonko minkäkin anturin täytyy näyttää ohmeja tietyssä lämpötilassa? Nimittäin itselle tuli ihan pari päivää sitten tämä ongelma.. Hörähtää käyntiin mutta sammuu heti, perään ku starttaa ni sahaa ja joutuu vähän kaasua polkasemaan että lähtee..

Epäilen että lämpötila anturi on menossa, näyttää vääriä arvoja eikä sen takia osaa kylmänä lähteä käyntiin..

Onkohan näissä C36 ja miks ei C280:n niin tuossa termostaatti kotelon yläpuolella se anturi joka tietoa välittää eculle vai jossakin muualla?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”