C200 -94 venäjän vienti ilman lambdaa ja kattia.
C200 -94 venäjän vienti ilman lambdaa ja kattia.
Moi. Elikkäs kaikenlaisten kantapäiden kautta, mulle kantautui tuollainen vm 94 C200 (classic) moottori 111941, jonka on alunperin tilanut joku kiinan suurlähetystön työntekijä itelle venäjälle käyttöön. Nyttemmin pakollisista syistä kyseinen yksilö on eksynyt suomeen, ja aloittanut rekisteröintikatsastuksen. Eroa muihin alkoi löytymään kun tässä yritän katsastusta suorittaa: mm. korkeampi alusta, 5mm paksuinen teräs pohjapanssari, ja kaikkien muiden herkkujen puuttuessaan, ilmastointi kyllä löytyy.
Ongelma onkin sitten siinmä, että kyseisessä vehkeessä puuttuu saastelaitteet jo tehtaalta lähtiessään. Eli lambda ja katti. katin jo laitoin, mut lambda puuttuu, ja päästöt ovat edelleen hiukan liian korkealla. Eli pitäis kait lambda saada kiini, mut mihin? Ja sitten taas tuli mieleen se, kun löysin ABS yksikön vierestä pienen BOSCH säätöboksin (0 280 101 008) "Adjusting Potentiometer idle mixture", voiskohan sillä saada kenties käsin sen viimeisen silauksen päästöarvoihin? Vai joutuuko ihmettelemään minne saadaan lambda kytkettyä?
Ongelma onkin sitten siinmä, että kyseisessä vehkeessä puuttuu saastelaitteet jo tehtaalta lähtiessään. Eli lambda ja katti. katin jo laitoin, mut lambda puuttuu, ja päästöt ovat edelleen hiukan liian korkealla. Eli pitäis kait lambda saada kiini, mut mihin? Ja sitten taas tuli mieleen se, kun löysin ABS yksikön vierestä pienen BOSCH säätöboksin (0 280 101 008) "Adjusting Potentiometer idle mixture", voiskohan sillä saada kenties käsin sen viimeisen silauksen päästöarvoihin? Vai joutuuko ihmettelemään minne saadaan lambda kytkettyä?
Tervetuloa foorumille melkeen kaima!
Mun mielestä EU:ssa pitää olla lisäksi ihan asianmukaisesti hyväksytyt päästölaput. ts. ei kai sitä tostavaan rekisteröidä liikenteeseen? Verrattavissa esim siihen että laitetaan vapaastihengitävään autoon turbo, jolloin tarvitaan tutkimuslaitoksen suorittama testi, joka maksaa enemmän kuin kyseisen auton arvo on
Tästä samasta syystä monia esim. venäjän markkinoille tehtyjä autoja on mahdoton rekisteröidä suomeen (ilman tuhansien eurojen laskua), kun niistä puuttuu se hyväksyntä.
Oudolta vaikuttaa... mutta mikä sen auton runkonumero eli VIN on? WDB202 ja jotain... jos sillä selviäisi vähän tarkempia tietoja tuolta:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
ku ei tuokaan sivusto tunne kuin eurooppa ja japani mallit erikseen...
Ja mersun oma EPC sanoo että tuo moottorimalli on lähtenyt tehtaalta katilla ja lambdalla osa numero A0005404017
Mun mielestä EU:ssa pitää olla lisäksi ihan asianmukaisesti hyväksytyt päästölaput. ts. ei kai sitä tostavaan rekisteröidä liikenteeseen? Verrattavissa esim siihen että laitetaan vapaastihengitävään autoon turbo, jolloin tarvitaan tutkimuslaitoksen suorittama testi, joka maksaa enemmän kuin kyseisen auton arvo on


Tästä samasta syystä monia esim. venäjän markkinoille tehtyjä autoja on mahdoton rekisteröidä suomeen (ilman tuhansien eurojen laskua), kun niistä puuttuu se hyväksyntä.
Oudolta vaikuttaa... mutta mikä sen auton runkonumero eli VIN on? WDB202 ja jotain... jos sillä selviäisi vähän tarkempia tietoja tuolta:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
ku ei tuokaan sivusto tunne kuin eurooppa ja japani mallit erikseen...
Ja mersun oma EPC sanoo että tuo moottorimalli on lähtenyt tehtaalta katilla ja lambdalla osa numero A0005404017
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
J-pään rassuumiitissä tuli vastaan vanha katiton W124 korin 300E. Autossa ei siis ollut lambdaa saati kattia ollut tehtaalta lähtiessäkään, mutta silti johtosarjassa oli lambdan pistokkeet tulpattuna muovitulpilla. Siinä siis todennäköisesti olisi mahdollista asentaa valmiisiin piuhoihin lambda sekä katti (+ ehkäpä poksi joka osaa lambdaa lukea, jos ei mene jotain säätämällä). Ilmeisesti niitä on maailmalla jälkiasennettukin veroteknisistä syistä.
Veho ja Trafi osannee auttaa nuissa kysymyksissä.
Veho ja Trafi osannee auttaa nuissa kysymyksissä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4319
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Minkähän moisesta päästö ylityksestä kyse,
tankki tyhjäksi ja katsastuksen ajaksi tilalle sekoitus missä metanolia 20-25% heti sen jälkeen vaihtaa normi bensat
(kannatta sekoita läpi näkyvässä astiassa, pyrkii jakautumaan)
tankki tyhjäksi ja katsastuksen ajaksi tilalle sekoitus missä metanolia 20-25% heti sen jälkeen vaihtaa normi bensat
(kannatta sekoita läpi näkyvässä astiassa, pyrkii jakautumaan)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juuh. Veholta sanoivat että kusessa on 
Omien tutkiskelujen mukaan, ainoastaan siinä valurautaisessa pakosarjassa on lambdan paikka, mutta johtosarjasta puuttuu. Mutta sitten taas tuo ruisku on joku k-jetronikki. Esimerkiks se tyhjäkäynnin seossäätönamiska löytyy vain w124 ja jostain muista vanhemmista malleista. Veholla vaan pyörittelivät päätä, ja sanoivat ettei voi mitään. Ku nekin löysivät siitä vaantiedon, että auto on lähtenyt tehtaalta "diplomaattiversiona", mikä nyt pitää paikkansakin.
Jos jollain on intoa, niin tuos runkonumero (WDB2020201F62305).
Autopartsin sivuilta oon kans jonninverran infoo saanut... Mut nyt on vaihtoehto leimata sen muuttoautona. Tai "säätämällä" päästöt kohdalle.
Katsotaan mihin päästään
edit: niinjoo, ekat mitatut päästöt venäläisellä bensalla:
CO% HC O2 CO2 Lambda
tyhj. 2,7 178 11,6 12,6 0,89
2000rpm 3,1 123 0,7 12,9 0,94

Omien tutkiskelujen mukaan, ainoastaan siinä valurautaisessa pakosarjassa on lambdan paikka, mutta johtosarjasta puuttuu. Mutta sitten taas tuo ruisku on joku k-jetronikki. Esimerkiks se tyhjäkäynnin seossäätönamiska löytyy vain w124 ja jostain muista vanhemmista malleista. Veholla vaan pyörittelivät päätä, ja sanoivat ettei voi mitään. Ku nekin löysivät siitä vaantiedon, että auto on lähtenyt tehtaalta "diplomaattiversiona", mikä nyt pitää paikkansakin.
Jos jollain on intoa, niin tuos runkonumero (WDB2020201F62305).
Autopartsin sivuilta oon kans jonninverran infoo saanut... Mut nyt on vaihtoehto leimata sen muuttoautona. Tai "säätämällä" päästöt kohdalle.
Katsotaan mihin päästään

edit: niinjoo, ekat mitatut päästöt venäläisellä bensalla:
CO% HC O2 CO2 Lambda
tyhj. 2,7 178 11,6 12,6 0,89
2000rpm 3,1 123 0,7 12,9 0,94
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4319
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Voihan putken väliin laitta minkä katin
(vaikka käytetyn jostain toisesta)
kun vaan lämpeen niin puhdistaa
ja muilla edellä olleilla konsteilla lisää päästöjä pois
kats ei pitäisi/saisi vaiutta millä konstilla päästöt on saatu raja arvojen sisään
"tarkistavat päästöt ja on ok on siltä osin tultava leima lappuun"
(vaikka käytetyn jostain toisesta)
kun vaan lämpeen niin puhdistaa
ja muilla edellä olleilla konsteilla lisää päästöjä pois
kats ei pitäisi/saisi vaiutta millä konstilla päästöt on saatu raja arvojen sisään
"tarkistavat päästöt ja on ok on siltä osin tultava leima lappuun"
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No nyt täytyy kehua yhtä järvenpään korjaamoa, että saivat säädettyä arvot kohdalleen siitä boschin potenssinamikasta, meni heittämällä arvot kohdalle. Joku venäläinen on näköjään pyöritellyt sitä sinne rikkaammalle päin, ku eihän siel bensakaan paljoo maksa, niin voi kuluttaa enemmän.
Nyt se runkonumeron loppuosa: WDB2020201F162305. Jos jotakuta viiel kiinostaa tutkia tapausta
Kiitoksia avuista ja mielipiteistä, palataan tulevilla ongelmilla
Niin, ja auto leimataan normaali tuontiautona. Sillä tämä tapaus kuuluu kategoriaan: "Arvolisäveroton AVL 94.1. §12 k"
Ja jos tahtoo vuoden sisällä myydä pois, niin joutuu tuon alvin maksaa.
Nyt se runkonumeron loppuosa: WDB2020201F162305. Jos jotakuta viiel kiinostaa tutkia tapausta

Kiitoksia avuista ja mielipiteistä, palataan tulevilla ongelmilla

Niin, ja auto leimataan normaali tuontiautona. Sillä tämä tapaus kuuluu kategoriaan: "Arvolisäveroton AVL 94.1. §12 k"
Ja jos tahtoo vuoden sisällä myydä pois, niin joutuu tuon alvin maksaa.
Re: C200 -94 venäjän vienti ilman lambdaa ja kattia.
5mm pohjapanssari? Miten iso?Sergy kirjoitti:Moi. Elikkäs kaikenlaisten kantapäiden kautta, mulle kantautui tuollainen vm 94 C200 (classic) moottori 111941, jonka on alunperin tilanut joku kiinan suurlähetystön työntekijä itelle venäjälle käyttöön. Nyttemmin pakollisista syistä kyseinen yksilö on eksynyt suomeen, ja aloittanut rekisteröintikatsastuksen. Eroa muihin alkoi löytymään kun tässä yritän katsastusta suorittaa: mm. korkeampi alusta, 5mm paksuinen teräs pohjapanssari, ja kaikkien muiden herkkujen puuttuessaan, ilmastointi kyllä löytyy.
Ongelma onkin sitten siinmä, että kyseisessä vehkeessä puuttuu saastelaitteet jo tehtaalta lähtiessään. Eli lambda ja katti. katin jo laitoin, mut lambda puuttuu, ja päästöt ovat edelleen hiukan liian korkealla. Eli pitäis kait lambda saada kiini, mut mihin? Ja sitten taas tuli mieleen se, kun löysin ABS yksikön vierestä pienen BOSCH säätöboksin (0 280 101 008) "Adjusting Potentiometer idle mixture", voiskohan sillä saada kenties käsin sen viimeisen silauksen päästöarvoihin? Vai joutuuko ihmettelemään minne saadaan lambda kytkettyä?
Re: C200 -94 venäjän vienti ilman lambdaa ja kattia.
Koko konehuoneen mittainen. Etupuskurista, ja loppuu jossain kytkinkopan kohal.AK47 kirjoitti:
5mm pohjapanssari? Miten iso?