KYSYMYS C180 LÄMMÖISTÄ!

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
jom77
Viestit: 20
Liittynyt: 20.3.2008 18:02
Paikkakunta: Anjalankoski

KYSYMYS C180 LÄMMÖISTÄ!

Viesti Kirjoittaja jom77 »

paljonko porukalla otsikon auton moottorin lämmöt lämpösenä? itsellä jää parin neulan verran 80 alle! ja kun ajaa taajamassa niin nousee hieman yli.tuntuu vain pelaavan tuo tyhjäkäynti paremmin kun on yli 80 lämmöt.voikohan tuo olla tosiaan niin tarkka kone lämmöistä???
Micker
Viestit: 24
Liittynyt: 31.10.2010 19:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Micker »

Vakaasti pysyy viisari 80 kohdalla, kesällä käy 90 asti.
Nyt kelien viiletessä olen huomannut pientä nykimistä vedossa ennen kuin moottori on lämmennyt 80iin.
Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

Nostetaan tämäkin ylös, kun kiinnostaa minuakin!

Itsellä C180 nostaa näillä keleillä ihan reilusti ~90 asteeseen. Viittaako tämä nyt sitten johonkin vaivaan?

Vesipumppu ja termostaatti on äskettäin vaihdettu, eikä vuoda nesteitä mistään. Järjestelmässä ei pitäisi olla ilmaakaan.

:oops: :oops: :oops:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Normaalisti pitäisi pysyä siinä viisarin leveyden verran yli 80 asteen, eli noin 82 asteessa. Mahtaako olla korkeammilla asteilla tuo sun uus termari, muistelisin, että ainakin tarvikkeena saisi 85 asteista termaria. Ei kait se mitään sinänsä haittaa, ainakaan, jos ei kesällä ala kipuamaan paljoa sen 90 asteen yläpuolelle.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

Väsynyt Mies kirjoitti:Normaalisti pitäisi pysyä siinä viisarin leveyden verran yli 80 asteen, eli noin 82 asteessa. Mahtaako olla korkeammilla asteilla tuo sun uus termari, muistelisin, että ainakin tarvikkeena saisi 85 asteista termaria. Ei kait se mitään sinänsä haittaa, ainakaan, jos ei kesällä ala kipuamaan paljoa sen 90 asteen yläpuolelle.
Mulle ei tosta motonetin termarista ilmennyt, millä asteilla se on. Vanhan termarin kanssa oli sama juttu. No kesällä näkee, keittääkö. Tuuletin pyörii ja nestettäkin on ja se on kirkasta.

EDIT: Motonetin sivuilla luki että on 87 asteinen termari. Tuo selittänee sitä sitten, vai?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

muersuu! kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti:Normaalisti pitäisi pysyä siinä viisarin leveyden verran yli 80 asteen, eli noin 82 asteessa. Mahtaako olla korkeammilla asteilla tuo sun uus termari, muistelisin, että ainakin tarvikkeena saisi 85 asteista termaria. Ei kait se mitään sinänsä haittaa, ainakaan, jos ei kesällä ala kipuamaan paljoa sen 90 asteen yläpuolelle.
Mulle ei tosta motonetin termarista ilmennyt, millä asteilla se on. Vanhan termarin kanssa oli sama juttu. No kesällä näkee, keittääkö. Tuuletin pyörii ja nestettäkin on ja se on kirkasta.

EDIT: Motonetin sivuilla luki että on 87 asteinen termari. Tuo selittänee sitä sitten, vai?
No juu ei se sitten ole ihme, jos lämmöt on vähän ylempänä. Eipähän talvellakaan palele autossa, tosin ei kyllä ole palellu tuon 82 asteisen termarinkaan kanssa. :D
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Mätänetti myi ainakin minulle muinoin ihan Behrin termarin, oli 87 asteinen joka on vakio M111 koneessa.

Silti mittaristossa normilämpö on se pikkasen yli 80. No kesällä paljonkin yli ja kunnon pakkasella pikkasen ali.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

ou812 kirjoitti:Mätänetti myi ainakin minulle muinoin ihan Behrin termarin, oli 87 asteinen joka on vakio M111 koneessa.

Silti mittaristossa normilämpö on se pikkasen yli 80. No kesällä paljonkin yli ja kunnon pakkasella pikkasen ali.
Onkohan tuossa automaagivaihteisessa versiossa sitten matalampi asteinen termari, koska tuossa mun autossa on 82 asteinen termostaatti ja se on haettu marmoritiskiltä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Olen aina ollut siinä luulossa että M111 87 asteinen on vakio, varmaksi en tiedä. Omassa 2.2 automaatissa oli 87 ja vastaavan laitoin.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Saattaapi tuossa automaagissa olla matalampi, kun siinä on se vaihteistonlauhdutin samassa nipussa sen jäähdyttimen kanssa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
blobar
Viestit: 17
Liittynyt: 21.10.2010 1:51

Viesti Kirjoittaja blobar »

minulla c180 automaatti lämpö pysyy siinä 82 astetta nyt
kun ostin mersuliikkeestä termostaatin
aiemmin ostin biltemalta sillä ei lämpö noussu kun 70 asteeseen
paska vehkeitä myyvät

oli ulkonäössäkin jo eroa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”