230 kompura ei vastaa kaasuun/nykii
230 kompura ei vastaa kaasuun/nykii
Ajattelin vihdoin viimein kysyä täältä neuvoja, kun ei meinaa vika löytyä autosta.
Eli siis alkoi vähitellen kovemmissa kiihdytyksissä nykäsemään/nykimään ja lopulta paheni sillein, että kun polkas yli puolenvälin kaasua, niin meni vikatilaan/ rupes käymään kolmella.
Suuttimien liittimiä irrotellessa huomasin, ettei 2 sylinteri ole mukana, kun "vikatila" päällä..
Hetken sisään vaihdettuja osia on:
- Bensansuodatin
- Tulpat
- 2 sylinterin puola
Tulppien vaihdolla tuntui, että toimisi vähän paremmin ja nyt kun puolakin on vaihdettu, niin kestää jo n. 2/3 kaasua antaa, mutta siitä yli ja alkaa oikuttelu!
Autohan on siis C230 Kompressor vm. 98
Olisiko joku paininut samakaltaisen vian kanssa?
Eli siis alkoi vähitellen kovemmissa kiihdytyksissä nykäsemään/nykimään ja lopulta paheni sillein, että kun polkas yli puolenvälin kaasua, niin meni vikatilaan/ rupes käymään kolmella.
Suuttimien liittimiä irrotellessa huomasin, ettei 2 sylinteri ole mukana, kun "vikatila" päällä..
Hetken sisään vaihdettuja osia on:
- Bensansuodatin
- Tulpat
- 2 sylinterin puola
Tulppien vaihdolla tuntui, että toimisi vähän paremmin ja nyt kun puolakin on vaihdettu, niin kestää jo n. 2/3 kaasua antaa, mutta siitä yli ja alkaa oikuttelu!
Autohan on siis C230 Kompressor vm. 98
Olisiko joku paininut samakaltaisen vian kanssa?
Ei kellään mitään ideoita?
Muutama veikkaus tullu, että vois olla venttiilivika tms..
Pitäs ohivuotomittaus tehdä, tässä lähitulevaisuudessa varmaankin..
Voiko bensapumppua tarkistaa muuten, kuin mittaamalla bensanpaineet?
Tuli sellanenkin mieleen, että jos ei pumppu jaksais tarpeeks siirtää soppaa?
Muutama veikkaus tullu, että vois olla venttiilivika tms..
Pitäs ohivuotomittaus tehdä, tässä lähitulevaisuudessa varmaankin..
Voiko bensapumppua tarkistaa muuten, kuin mittaamalla bensanpaineet?
Tuli sellanenkin mieleen, että jos ei pumppu jaksais tarpeeks siirtää soppaa?
täysin sama vika ja tismalleen samat oireet itsellä oli 230 kompurassa muutama viikko sitten. -98 CLK:ssa kylläkin mutta sama m111 mottihan niissä on. ensin tuli juuri tuo ongelma ja lopulta ei käynnistynyt enää ollenkaan. syttypuolen uusin mutta ei tullut kuntoon. sitten piti nöyrtyä viemään auto hartikaiselle testerin nokkaan ja ilmamassamittarihan se sieltä oli pamahtanut. oli lähtenyt turbon paineella jäitä jostain syystä menemään motin suuntaan ja oli vienyt massamittarin sihtiverkon mukanaan sekä vahingoittanut mittarin piirilevyä. eli uusi ilmamassanmittari vaan paikoilleen ja sitten tuo kaasuläpän uudelleenohjelmointi tehdä niin johan alkaa pelaamaan. uudelleenohjelmoinnin voit tehdä itse kaasupolkimella tai sitten käyttää mersun testerin nokassa. ei tosin kannata mitään kiinalaista mittaria laittaa vaan varmistat ostaessa että saat boschin mittarin. viisain tilata entisen mittarin mallinumeron mukainen.
Vika voi olla myös ton ilmamassamittarin sijaan sen liittimessä/johdoissa noin vuosi sitten samat oireet ja oli yks johto irronnu liittimestä. Myös ahto/huohotinputkien vuodot aiheuttaa samanlaisia oireita. Eli tiivistettynä oon kolme kertaa paininu saman ongelman kanssa ensin oli vuotoja putkistoissa sitten leikkas ahdin ja kolmannella kerralla oli toi johtovika. Tankkiin suosittelen v-poweria hätätapauksissa (ei shelliä lähettyvillä) 98:a.
Bensana olen käyttänyt kokoajan 98:a..
Unohdin sanoa, että kesänlopulla oli samanlaista vikaa ja silloin ilmamassamittarin uusiminen auttoi asiaan.
Nyt kun tuo vika uudestaan ilmeni, niin sain ilmamäärämittarin takuuseen, mutta ei siintä ollut mitään helpotusta kys. oireisiin..
Pitää varmaan käydä ne ilmamassamittarin johdot lävitte..
Osaako joku muuten sanoa, miten tuo kaasupolkimen uudestaan ohjelmointi tehdään?
Unohdin sanoa, että kesänlopulla oli samanlaista vikaa ja silloin ilmamassamittarin uusiminen auttoi asiaan.
Nyt kun tuo vika uudestaan ilmeni, niin sain ilmamäärämittarin takuuseen, mutta ei siintä ollut mitään helpotusta kys. oireisiin..
Pitää varmaan käydä ne ilmamassamittarin johdot lävitte..
Osaako joku muuten sanoa, miten tuo kaasupolkimen uudestaan ohjelmointi tehdään?
kaasuläpän uudelleenohjelmointi eli palautus tehdasasetuksiin tehdään täten: sytytysvirta päälle, hitaasti kaasupoljin pohjaan yhden kerran, pidetään pohjassa n. 8-12 sekuntia, polkimen palautus hitaasti, syttyvirta pois päältä ja avain pois lukosta. sitten odotellaan pari kolme minuuttia ja eikun tulille. kannattaa ehdottomasti tehdä kun vika on saatu korjattua. ecu "oppii" uudestaan itse itseään noin 100 kilsan ajan ja osaa täten säätää parhaan mahdollisen seoksen,ruiskutus- ja sytytysennakon, kickdownit ym.
Olisko ideoita mistä alkaa etsimään vikaa kylmänä nykimiseen. Auto kans c230 kompressor -98. Nykii ja pätkii pintakaasulla siinä heti 2000 kierroksen kohdilta ylöspäin. Eli just siitä kohtaa kun ahdin lähtee pyörimään. Ja vain aivan kylmällä koneella ja pahempi kostealla ilmalla. Jos on ollut roikassa niin ei mitään ongelmaa ja lämpimänä pelaa ihan hyvin.
Eikä mitään vikakoodia ja MAF on jo vaihdettu. Se ei vaikuttanut tähän ongelmaan yhtään. Muuhun toimintaan kylläkin.
Eikä mitään vikakoodia ja MAF on jo vaihdettu. Se ei vaikuttanut tähän ongelmaan yhtään. Muuhun toimintaan kylläkin.