Pystyykö yhteispainepumpun tiivisteet/letkut itse vaihtamaan niin, ettei pumppu enää vuoda öljyä ???
Miksi pumppu vuotaa? Ehkä siksi, että en tiedä missä moottorin huohotin/huohotinputket ovat ? yksi näyttää menevän ilmanottoputkeen ennen turboa (onko siinä putkessa venttiili, joka siis ei aukea kun kierrokset laskee 4000:sta 800:aan ja pukkaa öljyä pihalle). Ja.. meneekö jostain toinen huohotinputki imusarjaan ja onko siinäkin venttiili, joka sitten on jumissa?
Heiska : Tiedosta tai jopa kuvista kiitollinnen!
C200CDI:n yhteispainepumppu vuotaa
Korkeapainepumppuun pystyy vaihtamaan tiivisteet, kannattaa varmistaa että vuotaa pumpusta eikä esim. sieltä alimmaisesta letkusta.
Putkia pystyy myös vaihtamaan, nekään ei maksa montaa euroa kpl.
Huohotin näissä menee ymmärtääkseni suoraan turbon imuputkelle ilman mitään venttiilejä? En ole kylläkään perehtynyt asiaan mutta siltä se näyttää..
Putkia pystyy myös vaihtamaan, nekään ei maksa montaa euroa kpl.
Huohotin näissä menee ymmärtääkseni suoraan turbon imuputkelle ilman mitään venttiilejä? En ole kylläkään perehtynyt asiaan mutta siltä se näyttää..
C200CDI:n yhteispainepumppu vuotaa
Kiitos!
Yritän selvittää mistä öljyä vuotaa, kun yhteispainepumppu ei olekaan niin hankala, kun luulin.
Otan myös huohotinputken pois ja katson onko se tukossa...
Taitaa mennä pari viikkoa, ennenkuin taas kommentoin asiasta.
Kiitokset
Heiska
Yritän selvittää mistä öljyä vuotaa, kun yhteispainepumppu ei olekaan niin hankala, kun luulin.
Otan myös huohotinputken pois ja katson onko se tukossa...
Taitaa mennä pari viikkoa, ennenkuin taas kommentoin asiasta.
Kiitokset
Heiska
Yhteispainepumppu vuotaa
Öljyvuoto ei ollutkaan yhteispainepumpussa, eikä huohotinkaan ollut tukossa (huohottimessa on muuten venttiili venttiilikopassa). Kun otin pohjapanssarin pois, näkyi selvästi, että öljypohjan tiiviste vuotaa edestäpäin katsottuna vasemmasta kulmasta.
Näyttää siltä, että tiivisteen vaihto kotikonstein on mahdotonta, koska moottoria täytyy nostaa, että öljypohja mahtuu pois. VAI...voiko etuakselistoa purkaa sen verran, että sitäkautta saa pultit auki ja sitten
vähän nostaa moottoria?
Näyttää siltä, että tiivisteen vaihto kotikonstein on mahdotonta, koska moottoria täytyy nostaa, että öljypohja mahtuu pois. VAI...voiko etuakselistoa purkaa sen verran, että sitäkautta saa pultit auki ja sitten
vähän nostaa moottoria?