C280 -93 tyhjäkäynti rynkyttää ja tehot hukassa

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

C280 -93 tyhjäkäynti rynkyttää ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Pega »

Pihassa seisoo ihmeteltävänä tuommoinen r6 koneella varustettu mese.

Tyhjäkäynti meni pieleen hälyttimen (cobra) poiston jälkeen nyt on kaikki pätkityt johdot liitetty uudelleen mutta kone käy silti laukaten ja rikkaalla, ylä kierroksilla käynti tasaista mutta vähän voimatonta.

Nyt olis kiva kuulla fiksumpien ehdotuksia mistä päin vikaa lähtis etsiin kun ei tosta hillittömästä johto viidakosta löytynyt mitään selkeää vikaa ja autossa on kaiken laisia metkoja virityksiä siellä täällä
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

ilmamassamittari/sen johdot. jos tulee lämmetessään niin lambda
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Roobert kirjoitti:ilmamassamittari/sen johdot. jos tulee lämmetessään niin lambda
Pystyykös tota ilmamassa mittaria toteamaan mitenkään mittaamalla yleismittarilla?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 6010
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: C280 -93 tyhjäkäynti rynkyttää ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pega kirjoitti:Pihassa seisoo ihmeteltävänä tuommoinen r6 koneella varustettu mese.

Tyhjäkäynti meni pieleen hälyttimen (cobra) poiston jälkeen nyt on kaikki pätkityt johdot liitetty uudelleen mutta kone käy silti laukaten ja rikkaalla, ylä kierroksilla käynti tasaista mutta vähän voimatonta.

Nyt olis kiva kuulla fiksumpien ehdotuksia mistä päin vikaa lähtis etsiin kun ei tosta hillittömästä johto viidakosta löytynyt mitään selkeää vikaa ja autossa on kaiken laisia metkoja virityksiä siellä täällä
Mulla on menny M104:sesta puolia muutama ja oireet samat. Tullut milloin mistäkin, ei välttämättä sinullakaan liity cobraan mitenkään muutoin kun että johtoja jotka todennäköisesti on hauraat on liikuteltu.

Kuulostaako kuplavolkkarimaiselta kiihdytyksessä?

Mittaa puolien ja tulppien välissä olevat 2Kohm häiriönpoistovastukset kuten loput kolme tulpan johtoakin. Vastus pitää olla noin 2Kohm.

Puolista on mittausohje täällä, löytynee haulla.

Tulppia kannattaa vaihdella/tarkastaa. Puolia menee helposti jos kärkiväli kasvaa yli milliin.

Katso myös että puolan "maadoitus" sen jousen avulla siihen pieneen kierretankoon joka yhdessä neljästä puolan rungon reijässä, on kunnossa (jousi lentänyt pois). Ja että puolat on ylipäätään pohjassa.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Re: C280 -93 tyhjäkäynti rynkyttää ja tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Pega »

AK47 kirjoitti:
Pega kirjoitti:Pihassa seisoo ihmeteltävänä tuommoinen r6 koneella varustettu mese.

Tyhjäkäynti meni pieleen hälyttimen (cobra) poiston jälkeen nyt on kaikki pätkityt johdot liitetty uudelleen mutta kone käy silti laukaten ja rikkaalla, ylä kierroksilla käynti tasaista mutta vähän voimatonta.

Nyt olis kiva kuulla fiksumpien ehdotuksia mistä päin vikaa lähtis etsiin kun ei tosta hillittömästä johto viidakosta löytynyt mitään selkeää vikaa ja autossa on kaiken laisia metkoja virityksiä siellä täällä
Mulla on menny M104:sesta puolia muutama ja oireet samat. Tullut milloin mistäkin, ei välttämättä sinullakaan liity cobraan mitenkään muutoin kun että johtoja jotka todennäköisesti on hauraat on liikuteltu.

Kuulostaako kuplavolkkarimaiselta kiihdytyksessä?

Mittaa puolien ja tulppien välissä olevat 2Kohm häiriönpoistovastukset kuten loput kolme tulpan johtoakin. Vastus pitää olla noin 2Kohm.

Puolista on mittausohje täällä, löytynee haulla.

Tulppia kannattaa vaihdella/tarkastaa. Puolia menee helposti jos kärkiväli kasvaa yli milliin.

Katso myös että puolan "maadoitus" sen jousen avulla siihen pieneen kierretankoon joka yhdessä neljästä puolan rungon reijässä, on kunnossa (jousi lentänyt pois). Ja että puolat on ylipäätään pohjassa.
alle 3000rpm vois käyntiääntä kuvailla kyllä kuplamaiseks yläällä käynti tasaantuu mutt voimaa uupuu, pitääpäs vielä ennen nukkumaan menoa käydä mittailemassa johdot ja vastukset, kiitos vinkistä!!!
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

ilmamassamittarin voit testata: kun kone on käynnissä, nyppäät johdot siitä irti. jos auto sammuu tai käynti huononee selvästi niin massamittari kunnossa
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 6010
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Niih, muistimpa nolon tilanteen kun omasta m104:stä käyntiä tutkittiin ja korjattiin. Siinä vaihdeltiin häiriövastusta ja puolaa sekä uusittiin sytkäjohtoja...

Oli sitten jäänyt yksi bensasuuttimen liitin huonosti ja ei ollu pohjassa.
Mutta tästähän ei voi olla kyse tässä tappauksessa.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Jokos tämä on selvinnyt ?
Star
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 6010
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Bomber4 kirjoitti:Jokos tämä on selvinnyt ?
:roll: Oiskohan ruvettu jotain murenevaa johdon eristettä seuraamaan ja purkamaan teippauksia... :arrow: ei oo vielä tullu ehjää johtoa vastaan.... = vaiheessa :D
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Kone käy ja kukkuu taas selkeää vikaa ei löytynyt, yj releelle menevästä nipusta yksi johto oli katkaistu ja siinä välissä oli joku hälyn systeemi ollut, hapettumia liitoksissa ja 1 tulpan johto huono sekä tulpat huonoja. Vahva veikkaus on että yj releen piuhasta koko murhe on saanut alkunsa :shock:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 6010
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pega kirjoitti:Kone käy ja kukkuu taas selkeää vikaa ei löytynyt, yj releelle menevästä nipusta yksi johto oli katkaistu ja siinä välissä oli joku hälyn systeemi ollut, hapettumia liitoksissa ja 1 tulpan johto huono sekä tulpat huonoja. Vahva veikkaus on että yj releen piuhasta koko murhe on saanut alkunsa :shock:
Mitkäs tulpat tuohon käy? Mulla ois c36:seen hankitut "väärät" tulpat. Saa puoleen hintaan ne jos käy c280.... Ne mun "väärät" tulpat on bosch BOSCH FR8DC+ +6 merkinnällä.

C36 :ssa pittää olla F8DC4.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

AK47 kirjoitti:
Pega kirjoitti:Kone käy ja kukkuu taas selkeää vikaa ei löytynyt, yj releelle menevästä nipusta yksi johto oli katkaistu ja siinä välissä oli joku hälyn systeemi ollut, hapettumia liitoksissa ja 1 tulpan johto huono sekä tulpat huonoja. Vahva veikkaus on että yj releen piuhasta koko murhe on saanut alkunsa :shock:
Mitkäs tulpat tuohon käy? Mulla ois c36:seen hankitut "väärät" tulpat. Saa puoleen hintaan ne jos käy c280.... Ne mun "väärät" tulpat on bosch BOSCH FR8DC+ +6 merkinnällä.

C36 :ssa pittää olla F8DC4.
Paas yksäriä ett mitä haluat tulpista niin ilmoitan auton omistajalle hinnan, tosin Partsilta on tilattu tulpat mutt vois toisetki ostaa jemekseen
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”