250TD ilma ongelmat
250TD ilma ongelmat
Eli 250TD ottaa ilmat polttoainelinjaan aina kun auto parkkeerattu keula ylöspäin. Vaihdettu kaikki kirkkaat polttoaineletkut, paalulinjat ym. konehuoneen letkut, esilämmitin, suodatin.
Mitkä olis seuraavat vikapaikat?
Mitkä olis seuraavat vikapaikat?
Re: 250TD ilma ongelmat
Moro!250tdw202 kirjoitti:Eli 250TD ottaa ilmat polttoainelinjaan aina kun auto parkkeerattu keula ylöspäin. Vaihdettu kaikki kirkkaat polttoaineletkut, paalulinjat ym. konehuoneen letkut, esilämmitin, suodatin.
Mitkä olis seuraavat vikapaikat?
Löysitkö koskaan sitä vikaa 250TD/ ilmavika???
Eipä ainakaan itsellä auttanut takaiskuun asennus tuloletkuun. Olen vaihtanut kirkkaat pa-letkut o-renkaat, pumpun painetiivisteet, esilämmittimen, tutkinut polttoaine jalan .... auto on käynyt mm. veholla,dieselturusella YM. Noin tonnilla haettu ilmavikaa, eikä löydy.Garcia kirjoitti:Auttaisko takaiskuventtiili tankilta tulevaan letkuun? Eli siis tuloletkuun, ei paluu.
t. mb 250D-95
Mulla oli kans vaivaa tuon 250 kanssa ja nostin ite jo kädet pystyyn,ja vein rakkineen porvoon dieseliin.
oli sielläkin 3 kertaa,kunnes löysin itse vian.
pumpun kylessä on sammutinlaite,sellanen musta muovi mötikkä joka vuosi p-a uluspäin,jonka johdosta laskee pumpun tyhjäksi.
siihen pulikkaan menee 2 tai 3 niitä putkia,ja johtonivaska helppo vaihtaa itse,tosin pelkkä kikkare maksaa muistaakseni 250-300e
oli sielläkin 3 kertaa,kunnes löysin itse vian.
pumpun kylessä on sammutinlaite,sellanen musta muovi mötikkä joka vuosi p-a uluspäin,jonka johdosta laskee pumpun tyhjäksi.
siihen pulikkaan menee 2 tai 3 niitä putkia,ja johtonivaska helppo vaihtaa itse,tosin pelkkä kikkare maksaa muistaakseni 250-300e
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Nostellaan vähän aihetta! Kai tuo kyseinen mötikkä on myös minun -95 250:Dssä?EpeZZu kirjoitti:Voi vitalis kun en huomannu ennemmin tätä aihetta, itella tosiaan vuoti kans se musta mötikkä pumpun kyljes (Sammutinsolenoidi). Ja sinne sai Käyttöautosta uuden tiivisterenkaan. Makso jonku pari euroo ja sillä lähti mun ilmavaivat. Ku ei oo mötikkä ees kirees siinä pumpun kyles, ku parilla torksilla ja site vaan vetää.
ps. viime syksynä tappelin saman asian kans.
EDIT: Ja mulla tosiaan vuoti sieltä mötikän ja pumpun välisestä liitoksesta.
Mistä päin syöttöpumppua tuommonen mötikkä löytyy?!?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Eipä taida olla tuossa mun satalankussa tuommosta solenoidia pumpun kyljessä.
Tuohan ei vielä ole ns. sähköpumpulla, vaikka vuosimalli on -95?
Pitäisiköhän sen sammutinsolenoidin olla väriltään musta ja helposti tunnistettavissa siitä pumpun kyljestä? Koska ei tuossa mun syöttöpumpun kyljessä kyllä mitään ylinmääräisiä sähköhärpäkkeitä näy.
Tuohan ei vielä ole ns. sähköpumpulla, vaikka vuosimalli on -95?
Pitäisiköhän sen sammutinsolenoidin olla väriltään musta ja helposti tunnistettavissa siitä pumpun kyljestä? Koska ei tuossa mun syöttöpumpun kyljessä kyllä mitään ylinmääräisiä sähköhärpäkkeitä näy.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
ilmavaivoja joo, kaikki letkut, o-renkaat, suodatin jalka ja suodatin vaihdettu ja kylmänä humppaa kierroksia, ja auton kun sammuttaa niin kirkaassa putkeen (menoletku?) tulee ilmaa.
e. en usko että lucaksessa vikaa kun koskaan ei ole muuten oireillut eikä epc valoa sytytellyt, roikasta starttaa kumminkin hyvin.
toista talvea jo taistellaan tämän takia.
e. en usko että lucaksessa vikaa kun koskaan ei ole muuten oireillut eikä epc valoa sytytellyt, roikasta starttaa kumminkin hyvin.
toista talvea jo taistellaan tämän takia.
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.1.2008 15:50
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Täällä kanssa sodittu c250tdt:n ilmavaivojen kanssa. On vaihettu kaikki kirkkaat letkut, esilämmitin, suodatin,suuttimien paluuletkut, sammutinsolenoidi, ja myös toista suodatinjalkaa testattu. Takaiskulla toimi vähän aikaa. Nyt taas imee ilmaa linjoihin jostain. Alkaa usko jo loppua. Harmittaa aivan pirusti kun auto on muuten loistava menopeli.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!!
Ootko vaihtanut karkeasuodattimen 0-renkaan ? Se on tulolinjassa siellä mistä putki tulee esilämmittimeltä polttoaine putsariin. Ota 10mm kannalla oleva pultti pois ja ota letku irti. Paikalle jää vielä karkeasuodatin (musta muovi levy joka on ohjari tapissa) Kampea se irti ja vaihda siihen se 0-rengas. Näin ainakin -98
Mulla on kanssa 2 vastaavaa riesaa, kaikki polttoaineputket vaihdettu, kaikki suodattimet ja niihin liittyyvät tiivisteet, suuttimien paluuletkut ja siltikin vetää niin paljon ilmaa ettei lähde kesälläkään käymään sahaamatta jos tankissa alle puoli tankkiaTiikeritapaus kirjoitti:Täällä kanssa sodittu c250tdt:n ilmavaivojen kanssa. On vaihettu kaikki kirkkaat letkut, esilämmitin, suodatin,suuttimien paluuletkut, sammutinsolenoidi, ja myös toista suodatinjalkaa testattu. Takaiskulla toimi vähän aikaa. Nyt taas imee ilmaa linjoihin jostain. Alkaa usko jo loppua. Harmittaa aivan pirusti kun auto on muuten loistava menopeli.
Mitäs rivipumppu sanoo jos käytön jälkeen sulkee paluulinjan tankille?jolle kirjoitti:
Mulla on kanssa 2 vastaavaa riesaa, kaikki polttoaineputket vaihdettu, kaikki suodattimet ja niihin liittyyvät tiivisteet, suuttimien paluuletkut ja siltikin vetää niin paljon ilmaa ettei lähde kesälläkään käymään sahaamatta jos tankissa alle puoli tankkia