250TD ilma ongelmat

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
250tdw202
Viestit: 4
Liittynyt: 11.6.2008 18:35
Paikkakunta: Kolari

250TD ilma ongelmat

Viesti Kirjoittaja 250tdw202 »

Eli 250TD ottaa ilmat polttoainelinjaan aina kun auto parkkeerattu keula ylöspäin. Vaihdettu kaikki kirkkaat polttoaineletkut, paalulinjat ym. konehuoneen letkut, esilämmitin, suodatin.
Mitkä olis seuraavat vikapaikat?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kunnolliset klemmarit liitoksiin, o-renkaat uusiksi ja takaiskuventtiili paluulinjaan.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29262
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...ja vuotaako pumpun päältä paineventtiileistä ?
Suodattimen jalka voi myös olla halki.
250tdw202
Viestit: 4
Liittynyt: 11.6.2008 18:35
Paikkakunta: Kolari

Viesti Kirjoittaja 250tdw202 »

Lemmarit, letkut ja o-renkhaat on uusia. suodattimen jalan käytin irti, mutta silmälä ei näkyny halkeimia.
Onko minkälainen homma tuo paineventtiilien uuelleen tiivistäminen?
kalliosuo
Viestit: 7
Liittynyt: 06.6.2011 13:17

Re: 250TD ilma ongelmat

Viesti Kirjoittaja kalliosuo »

250tdw202 kirjoitti:Eli 250TD ottaa ilmat polttoainelinjaan aina kun auto parkkeerattu keula ylöspäin. Vaihdettu kaikki kirkkaat polttoaineletkut, paalulinjat ym. konehuoneen letkut, esilämmitin, suodatin.
Mitkä olis seuraavat vikapaikat?
Moro!
Löysitkö koskaan sitä vikaa 250TD/ ilmavika???
250tdw202
Viestit: 4
Liittynyt: 11.6.2008 18:35
Paikkakunta: Kolari

Viesti Kirjoittaja 250tdw202 »

Ei ole vielä ongelma ratkennut, kesän tullen toiminut hyvin, syksyllä varmasti alkaa taas vikomaan.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Auttaisko takaiskuventtiili tankilta tulevaan letkuun? Eli siis tuloletkuun, ei paluu.
S204, AZT250
kalliosuo
Viestit: 7
Liittynyt: 06.6.2011 13:17

Viesti Kirjoittaja kalliosuo »

Garcia kirjoitti:Auttaisko takaiskuventtiili tankilta tulevaan letkuun? Eli siis tuloletkuun, ei paluu.
Eipä ainakaan itsellä auttanut takaiskuun asennus tuloletkuun. Olen vaihtanut kirkkaat pa-letkut o-renkaat, pumpun painetiivisteet, esilämmittimen, tutkinut polttoaine jalan .... auto on käynyt mm. veholla,dieselturusella YM. Noin tonnilla haettu ilmavikaa, eikä löydy.
t. mb 250D-95
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Onkhaan suodatinjalsta katottu/vaihettu se karkeasuodatin ja sen O-rengas :?:
No Merc at the moment
kalliosuo
Viestit: 7
Liittynyt: 06.6.2011 13:17

Viesti Kirjoittaja kalliosuo »

pp d kirjoitti:Onkhaan suodatinjalsta katottu/vaihettu se karkeasuodatin ja sen O-rengas :?:
No onhan se parikin kertaa, eikä vaikutusta. Mitenkäs se solenoidiventtiilin asennus paluulrtkuun??? Mistä moisen hommaan? paikalleen kyllä saan.
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

Mulla oli kans vaivaa tuon 250 kanssa ja nostin ite jo kädet pystyyn,ja vein rakkineen porvoon dieseliin.
oli sielläkin 3 kertaa,kunnes löysin itse vian.
pumpun kylessä on sammutinlaite,sellanen musta muovi mötikkä joka vuosi p-a uluspäin,jonka johdosta laskee pumpun tyhjäksi.
siihen pulikkaan menee 2 tai 3 niitä putkia,ja johtonivaska helppo vaihtaa itse,tosin pelkkä kikkare maksaa muistaakseni 250-300e :evil:
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Viimeksi muokannut EpeZZu, 19.2.2019 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

EpeZZu kirjoitti:Voi vitalis kun en huomannu ennemmin tätä aihetta, itella tosiaan vuoti kans se musta mötikkä pumpun kyljes (Sammutinsolenoidi). Ja sinne sai Käyttöautosta uuden tiivisterenkaan. Makso jonku pari euroo ja sillä lähti mun ilmavaivat. :) Ku ei oo mötikkä ees kirees siinä pumpun kyles, ku parilla torksilla ja site vaan vetää. :D

ps. viime syksynä tappelin saman asian kans.

EDIT: Ja mulla tosiaan vuoti sieltä mötikän ja pumpun välisestä liitoksesta.
Nostellaan vähän aihetta! Kai tuo kyseinen mötikkä on myös minun -95 250:Dssä?

Mistä päin syöttöpumppua tuommonen mötikkä löytyy?!?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Viimeksi muokannut EpeZZu, 19.2.2019 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Eikös satakakslankussa oo mekaaninen pumppu? Sillon siinä ei pitäis olla kyseistä mötikkää. Mutta jos siinä jostain syystä sellanen on, niin löytyy tosiaan pumpun kyljestä.
S204, AZT250
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Viimeksi muokannut EpeZZu, 19.2.2019 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Eipä taida olla tuossa mun satalankussa tuommosta solenoidia pumpun kyljessä.

Tuohan ei vielä ole ns. sähköpumpulla, vaikka vuosimalli on -95?

Pitäisiköhän sen sammutinsolenoidin olla väriltään musta ja helposti tunnistettavissa siitä pumpun kyljestä? Koska ei tuossa mun syöttöpumpun kyljessä kyllä mitään ylinmääräisiä sähköhärpäkkeitä näy. ;)
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Jesuu
Viestit: 14
Liittynyt: 25.3.2013 22:02

Viesti Kirjoittaja Jesuu »

näin vanhaa lankaa lainaten niin onkohan om604 samanlaista mötikkää kun tekee juuri samaa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29262
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole. Ilmavaivoja ? Kaikki putket o-renkaineen, paluuletkut ja suodattimet uusittu ?
wiimax.fi
Jesuu
Viestit: 14
Liittynyt: 25.3.2013 22:02

Viesti Kirjoittaja Jesuu »

ilmavaivoja joo, kaikki letkut, o-renkaat, suodatin jalka ja suodatin vaihdettu ja kylmänä humppaa kierroksia, ja auton kun sammuttaa niin kirkaassa putkeen (menoletku?) tulee ilmaa.
e. en usko että lucaksessa vikaa kun koskaan ei ole muuten oireillut eikä epc valoa sytytellyt, roikasta starttaa kumminkin hyvin.
toista talvea jo taistellaan tämän takia.
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

Täällä kanssa sodittu c250tdt:n ilmavaivojen kanssa. On vaihettu kaikki kirkkaat letkut, esilämmitin, suodatin,suuttimien paluuletkut, sammutinsolenoidi, ja myös toista suodatinjalkaa testattu. Takaiskulla toimi vähän aikaa. Nyt taas imee ilmaa linjoihin jostain. Alkaa usko jo loppua. Harmittaa aivan pirusti kun auto on muuten loistava menopeli.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
Yamahaman
Viestit: 11
Liittynyt: 29.3.2015 17:57

Viesti Kirjoittaja Yamahaman »

Ootko vaihtanut karkeasuodattimen 0-renkaan ? Se on tulolinjassa siellä mistä putki tulee esilämmittimeltä polttoaine putsariin. Ota 10mm kannalla oleva pultti pois ja ota letku irti. Paikalle jää vielä karkeasuodatin (musta muovi levy joka on ohjari tapissa) Kampea se irti ja vaihda siihen se 0-rengas. Näin ainakin -98
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tiikeritapaus kirjoitti:Täällä kanssa sodittu c250tdt:n ilmavaivojen kanssa. On vaihettu kaikki kirkkaat letkut, esilämmitin, suodatin,suuttimien paluuletkut, sammutinsolenoidi, ja myös toista suodatinjalkaa testattu. Takaiskulla toimi vähän aikaa. Nyt taas imee ilmaa linjoihin jostain. Alkaa usko jo loppua. Harmittaa aivan pirusti kun auto on muuten loistava menopeli.
Mulla on kanssa 2 vastaavaa riesaa, kaikki polttoaineputket vaihdettu, kaikki suodattimet ja niihin liittyyvät tiivisteet, suuttimien paluuletkut ja siltikin vetää niin paljon ilmaa ettei lähde kesälläkään käymään sahaamatta jos tankissa alle puoli tankkia :axe:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

jolle kirjoitti:
Mulla on kanssa 2 vastaavaa riesaa, kaikki polttoaineputket vaihdettu, kaikki suodattimet ja niihin liittyyvät tiivisteet, suuttimien paluuletkut ja siltikin vetää niin paljon ilmaa ettei lähde kesälläkään käymään sahaamatta jos tankissa alle puoli tankkia :axe:
Mitäs rivipumppu sanoo jos käytön jälkeen sulkee paluulinjan tankille?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”