C250TDT ei käynnisty!

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Ahti
Viestit: 24
Liittynyt: 02.5.2006 21:18
Paikkakunta: Riksu

C250TDT ei käynnisty!

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tähän saakka toiminut hienosti, heti kerrasta käyntiin jne.
Kunnes nyt ei millään käyntiin. Hieman yrittää luvata kun oikein sahaa.
Vaikuttaisi ettei saa naftaa...tankissa sitä kuitenkin on.

-Onko näissä siirtopumppuja mennyt?
-Onko siirtopumppu mekaaninen vai sähköinen?
-Sammutussolenoideja mennyt?
-kokeiltiin myös toisella avaimella kun epäiltiin ajonestoa, voiko ajonesto tehdä sitä että hieman lupaa
-hehkut on kunnossa, vaihdettu muutama viikko sitten
-mistä muualta hakea vikaa? imupuolellahan näissä om ilmeisesti joskus vaihdeltu o-renkaita jne mutta tämä on tosiaan tähän saakka aina lähtenyt heti käyntiin.
Nilesi
Viestit: 18
Liittynyt: 03.11.2010 14:11
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Nilesi »

Jatketaan vanhaan aiheeseen kun otsikko on niin sopiva. Eli C250TDT tuli ostettua muutama kuukaus sitten, ja nyt on jonkun verran käynnistysvaikeuksia. Jos auto seisoo jonkun aikaa pakkasella niin joutuu starttaamaan muutaman pitkän startin ennen kuin lähtee käymään.
Ilmaongelmaa epäilisin itse, mutta onko jollain jotain muita ehdotuksia? Voiko olla suuttimissa jotain hämminkiä?
Kuinka monta niitä vaihdettavissa olevia polttoaineletkuja O-renkaineen tässä mallissa on ja mistä niitä kannattaisi hankkia, ja minkä hintaisia suurinpiirtein.
Mitä muita mahdollisia O-renkaita tai muita kannattaisi vaihtaa että lähtis paremmin käymään?

Auttakaa tuoretta mesemiestä hädässä :D
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Ylivoimaisesti suurin syy käynnistysvaikeuksiin taitaa olla ilmavuodot. Joku hehkukin voi olla pimeänä vaikka hehkuvalo toimisikin normaalisti. Ei tosin vaikuta käynnistymiseen, käynnin laatuun kyllä.

Konetilassa on kirkkaita polttoaineputkia 6 kpl. Kaikki vaihtoon, samoin kuin noiden putkien liittimien o-renkaat, missä sellainen on. Karkeasuodatin o-renkaineen vaihtoon. Suuttimien kangaspäällysteiset paluuletkutkin on sama vaihtaa varmuuden vuoksi. Nämä kaikki letkut ja o-renkaat maksavat yhteensä satasen luokkaa. Löytyy ainakin Veholta ja KL-varaosista. Sieltä kotikylän dieselputkastakin (Mynä-Diesel) saattaa löytyä.

Varmista vielä, että pumpun päällystä ei ole märkänä löpöstä. Jos on, niin paineventtiilien tiivisteet vaihtoon, vaikuttaa myös käynnistymiseen.
S204, AZT250
Nilesi
Viestit: 18
Liittynyt: 03.11.2010 14:11
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Nilesi »

KL-varaosista löytyy aika vähäsesti vissiin, tai sitten en osannut ettiä oikein. Taitaa mennä veho reissuksi.
Kiitoksia vaan vastauksesta. Se selvensi jo jonkun verran asiaa... Hehkut vaihdettiin just viikko sitten kun oli joku pimeenä, mut samalla tavalla käynnistyy...
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Kyllä Kooällästäkin pitäis löytyä, niiden nettisivuilla ei vaan oo ku pieni osa myytävistä tuotteista. Soittamalla selviää. Mutta Veholta löytyy toki myös.
S204, AZT250
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

KL-varaosista löytyy aika vähäsesti vissiin
Voidaan sanoa että kaikkea löytyy :D
Nilesi
Viestit: 18
Liittynyt: 03.11.2010 14:11
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Nilesi »

Ahaa.. tuota en kyl tienny. Täytyyki soitella sinneppäin. Kiitoksia neuvoista.
Nilesi
Viestit: 18
Liittynyt: 03.11.2010 14:11
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Nilesi »

Auto menee tänään omien kiireiden takia häkkisen dieselpajalle O-renkaiden vaihtoon... Aamulla ei toivoakaan käyntiin lähtemisestä, eli koitetaan iltapäivällä täydellä akulla uudestaan, että sais auton edes vietyä sinne :)

Toivottavasti käynnistysongelmat häviää O-renkaiden myötä...
Nilesi
Viestit: 18
Liittynyt: 03.11.2010 14:11
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Nilesi »

O-renkaiden vaihto auttoi huommattavasti asiaa, eli ei muuta kun kovaa ajoa :)
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Noniin, hyvä että löytyi ratkaisu. :)
S204, AZT250
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Garcia kirjoitti: Varmista vielä, että pumpun päällystä ei ole märkänä löpöstä. Jos on, niin paineventtiilien tiivisteet vaihtoon, vaikuttaa myös käynnistymiseen.
Mulla on pumpun päällystä märkänä. Pitkään seistessä haukkaa ilmaa varsinkin nokka yläviistoon.

Paineventtiilien tiivisteet varmaan siis vuotavat. Tulevatko ne tiivisteet putkien juureen, joptka ovat pumpun päällä? Kl varmaan myy, mutta yritän selvittää itselleni mitä sieltä kysyn .
MB 200 Cdi -01
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

jiivee kirjoitti:Mulla on pumpun päällystä märkänä. Pitkään seistessä haukkaa ilmaa varsinkin nokka yläviistoon.

Paineventtiilien tiivisteet varmaan siis vuotavat. Tulevatko ne tiivisteet putkien juureen, joptka ovat pumpun päällä? Kl varmaan myy, mutta yritän selvittää itselleni mitä sieltä kysyn .
Kysy sieltä pumpun paineventtiilien tiivisteitä sekä kupariprikkoja, jollaiset siellä on myös. Osanumerot ovat A 017 997 41 48 ja A 004 997 45 40. Molempia tulee siis 5 kpl.

Nämä tosiaan tulevat niiden pumpun päällä olevien "natsojen" alle. Natsojen irrotus ja etenkin kiristys vaativat käytännössä erikoisavaimen, jossa on vastaavanlainen pooritus kuin natsoissakin. Niitäkin taitaa saada Kooällästä.
S204, AZT250
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”