C250D-93 kone pyörii mutta ei käynnisty

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Tuonkki
Viestit: 6
Liittynyt: 02.6.2011 11:53
Paikkakunta: Kokemäki

C250D-93 kone pyörii mutta ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Tuonkki »

Ensinnäkin tervehdys vaan kaikille meseläisille uudelta käyttäjältä!

Heti aloitankin ensimmäisen aiheeni täällä c250 mersun käymis ongelman pohjalta. Vika on seuraavanlainen auto oli isälläni lainassa ja jätti tämän tielle. Auto oli ilmeisesti sammunut vaan yhtäkkiä ilman mitään nykimistä tai varoitusta. Tankissa oli polttoainetta riittävästi. No ajattelin kotona että suodatin tukossa, laitoin uuden suodattimen ja suodattimen täyteen dieseliä. Ei mitään. Suodattimelle tulee kyllä ainetta mutta kun avaa suutinputkea niin sieltä ei tule mitään. Kone pyörii kyllä ihan normaalisti mutta ei lupaa lainkaan. Voiko ruiskutuspumpun katkaisu solenoidi olla esimerkiksi viallinen? Vai mistä vikaa kannattaa lähteä hakemaan, kaikki sulakkeet oli ehjiä.
Tuonkki
Viestit: 6
Liittynyt: 02.6.2011 11:53
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja Tuonkki »

Mitenkäs paljon näistä on yleensä mennyt noita pumpun katkaisu solenoideja? Millaisias mitta arvoja sieltä pitäis tulla?
Tuonkki
Viestit: 6
Liittynyt: 02.6.2011 11:53
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja Tuonkki »

Ruiskutuspumpun katkaisu solenoidi tutkittu ja todettu ehjäksi. Mistäs seuraavaksi voisi lähteä vikaa hakemaan? Pumppua rupesin epäilemään. Mutta eihän näissä 5 pyttyisen boschilaisissa pumpuissa ole yleensä ollut ongelmaa?

Testasin vielä erillisella tankillakin käyntiin lähtevyyttä mutta ei mitään. Putkistossa ei liiku ilmaa. Kone vain pyörii, mutta ei lupaa.
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Viimeksi muokannut EpeZZu, 19.2.2019 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuonkki
Viestit: 6
Liittynyt: 02.6.2011 11:53
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja Tuonkki »

Ei käy ei. Letkut uusittu. Pilotilla kyllä lupaa, eli polttoainelaitteistossa vikaa. Ainoa nyt mitä enää itse veikkaisin on että joku pumpun elementti on leikannut kiinni ja paineet katoaa sen kautta paluulinjaan. Autolla kuiteskin ajettu 550tkm eikä pumppuun ikinä koskettu. Kai nämä boschilaisetkin joskus elämänsä ehtoon kohtaavat?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7174
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siirtopumppu tarkistettu? On siinä pumpun kyljessä.
Tuonkki
Viestit: 6
Liittynyt: 02.6.2011 11:53
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja Tuonkki »

Joo tarkastin siirtopumpun jo heti ensimmäisenä silloinkun auto jätti tielle ja se on ehjä.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Tuonkki kirjoitti:Ei käy ei. Letkut uusittu. Pilotilla kyllä lupaa, eli polttoainelaitteistossa vikaa. Ainoa nyt mitä enää itse veikkaisin on että joku pumpun elementti on leikannut kiinni ja paineet katoaa sen kautta paluulinjaan. Autolla kuiteskin ajettu 550tkm eikä pumppuun ikinä koskettu. Kai nämä boschilaisetkin joskus elämänsä ehtoon kohtaavat?
Ei oikeastaan taija mennä näin jos elementti leikkaa kiini. Säätötanko ei pääse liikkuhmaan jotenka jääpii jollekki kierrosaluheele, monasti isoile kierroksille.
Mutta jos on ajosta sammunu, en usko kiinileikkautumisseen.
No Merc at the moment
-Tatu-
Viestit: 19
Liittynyt: 25.1.2008 21:41

Re: C250D-93 kone pyörii mutta ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Tuonkki kirjoitti:Ensinnäkin tervehdys vaan kaikille meseläisille uudelta käyttäjältä!

Heti aloitankin ensimmäisen aiheeni täällä c250 mersun käymis ongelman pohjalta. Vika on seuraavanlainen auto oli isälläni lainassa ja jätti tämän tielle. Auto oli ilmeisesti sammunut vaan yhtäkkiä ilman mitään nykimistä tai varoitusta. Tankissa oli polttoainetta riittävästi. No ajattelin kotona että suodatin tukossa, laitoin uuden suodattimen ja suodattimen täyteen dieseliä. Ei mitään. Suodattimelle tulee kyllä ainetta mutta kun avaa suutinputkea niin sieltä ei tule mitään. Kone pyörii kyllä ihan normaalisti mutta ei lupaa lainkaan. Voiko ruiskutuspumpun katkaisu solenoidi olla esimerkiksi viallinen? Vai mistä vikaa kannattaa lähteä hakemaan, kaikki sulakkeet oli ehjiä.
terve!

Selvisikö tuo vika, itsellä samallaiset oireet 202 250td:ssä.?
Tuonkki
Viestit: 6
Liittynyt: 02.6.2011 11:53
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja Tuonkki »

Joo vika ei tosiaan ole vieläkään selvinnyt. Autoa on käytetty korjaamolla ei tullut kuntoon. Sammutus solenoidiin ei tule virtaa, saa meisselillä käyntiin. Solenoidi vaihdettu ja sinne on syötetty jännitettä ei silti lähde käyntiin. Moottorinohjaus boksi oli myöskin korjauksessa jossain lapissa, jonne korjaamo sen lähetti. Ei tämäkään silti auttanut. Onkos kenelläkään mitään ideoita mikä vielä neuvoksi
Musman70
Viestit: 17
Liittynyt: 05.6.2006 13:41

Viesti Kirjoittaja Musman70 »

Onkohan tähän pulmaan löytynyt lääke...omaa kun vaivaa samat murheet...
mare
Viestit: 1
Liittynyt: 23.7.2012 14:57
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mare »

mulla teki saman, tai on tehny jo kolme kertaa. w202 250d automaatti -94.

kone pyörii, muttei lähde käyntiin.

onko mitään ratkaisua löytyny?
iiigor
Viestit: 2
Liittynyt: 22.11.2014 14:46

Viesti Kirjoittaja iiigor »

Onkos kukaan löytänyt tähän vikaan ratkaisua? Oma c250 -97 ei myöskään lähde enää käyntiin parin päivän seisomisen jälkeen. PA-suodatin ja letkut vaihdettu, täyttyy kyllä dieselistä muttei tule suuttimille asti
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29260
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Totta kai on löytynyt. Kaikki on saatu käyntiin.
Ellei oikeasti tule polttoainetta suuttimille saakka vaikka on oikein ilmattu (tarvittaessa) eikä ajonesto ole päällä (peilissä vilku valot) niin sammutinta ja sen ohjausta tutkimaan.
wiimax.fi
iiigor
Viestit: 2
Liittynyt: 22.11.2014 14:46

Viesti Kirjoittaja iiigor »

Peilissä ei vilku valot vaan ne toimi täysin normaalisti. Kun sain käyntiin niin sitten vasta vilkkui peilissä valot. Sammuttimen kannalla olin itsekkin, mutta jäi vähän avoimeksi missä vika oli kun lähti tälläkertaa toimimaan.. Täytyy vielä vaihtaa loput noista letkuista kun vaihtamatta jääneestä löytyi selvä vuotokohta. Ei varmaankaan helpota käynnistystä :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”