200CDI käynti
200CDI käynti
Tuli haettua tuollanen vikanen CDI raato lyhyenmatkan kulkineeksi. Oli niin halpa että oli pakko hakea vaikka moottori olisi kaput
Eli ongelmana on käy 3 ja hehkun valo palaa kokoajan.
Melko hiljanen meniä mutta 2500rpm jälkee lähtee ilosesti vetämään
Kone valitti nokka/kampi tunnistinta (Vaihdoin molemmat) mutta vikakoodi ei mene mihinkään oisko syytä tutkia itse moottoria?
Hehkunrelettä myös ja sekin vaihdettiin muttei häviä olisko mahollista että ECU sökö kaikenkaikkiaan?
Hetkut tutkittu, hehkunpiuhat mitattu ja rele vaihettu toimivaan mutta ei rupia toimimaan.
Suuttimia ihmetelty muttei vielä keretty sen tarkemmin ronklaamaan.
Arvot kahtelin ja ne näytti tuolta
Eipä ole juuri nuita arvoja tullut koskaan ihmeteltyä niin ei niistä juuri vielä ymmärrä, eli olisiko paikalla joku joka tuosta osaisi kertoa jotain?
Eli ongelmana on käy 3 ja hehkun valo palaa kokoajan.
Melko hiljanen meniä mutta 2500rpm jälkee lähtee ilosesti vetämään
Kone valitti nokka/kampi tunnistinta (Vaihdoin molemmat) mutta vikakoodi ei mene mihinkään oisko syytä tutkia itse moottoria?
Hehkunrelettä myös ja sekin vaihdettiin muttei häviä olisko mahollista että ECU sökö kaikenkaikkiaan?
Hetkut tutkittu, hehkunpiuhat mitattu ja rele vaihettu toimivaan mutta ei rupia toimimaan.
Suuttimia ihmetelty muttei vielä keretty sen tarkemmin ronklaamaan.
Arvot kahtelin ja ne näytti tuolta
Eipä ole juuri nuita arvoja tullut koskaan ihmeteltyä niin ei niistä juuri vielä ymmärrä, eli olisiko paikalla joku joka tuosta osaisi kertoa jotain?
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 200CDI käynti
ainkin 2syl on saavuttanut vikarajanSmeagol91 kirjoitti:Tuli haettua tuollanen vikanen CDI raato lyhyenmatkan kulkineeksi. Oli niin halpa että oli pakko hakea vaikka moottori olisi kaput
Eli ongelmana on käy 3 ja hehkun valo palaa kokoajan.
Melko hiljanen meniä mutta 2500rpm jälkee lähtee ilosesti vetämään
Kone valitti nokka/kampi tunnistinta (Vaihdoin molemmat) mutta vikakoodi ei mene mihinkään oisko syytä tutkia itse moottoria?
Hehkunrelettä myös ja sekin vaihdettiin muttei häviä olisko mahollista että ECU sökö kaikenkaikkiaan?
Hetkut tutkittu, hehkunpiuhat mitattu ja rele vaihettu toimivaan mutta ei rupia toimimaan.
Suuttimia ihmetelty muttei vielä keretty sen tarkemmin ronklaamaan.
Arvot kahtelin ja ne näytti tuolta
Eipä ole juuri nuita arvoja tullut koskaan ihmeteltyä niin ei niistä juuri vielä ymmärrä, eli olisiko paikalla joku joka tuosta osaisi kertoa jotain?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Miten oot diagnosoinu että käy kolmella, ainakinhan se ruiskuttaa kaikilla neljällä...? Tee se puristupainemittaus niin näkee onko siellä mitään. Onko hehkut koitettu oikein tulille asti? Ei sillä että sen pitäis käyntiin vaikuttaa kun on pörisemään lähtenyt. Kulma-anturin virhe vois tehdä jos menee ajoitus pieleen/on pielessä, onko virhe synkronoinnista vai mistä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
T-käynti räpättää, kori tärisee ja liikkeelle ei lähetä ku kaasulla ja kytkimen luistatuksella. Muutenkin käyntiääni on kuin kolmella, tämä ääni on kuultu ennenkin ettei siihen tietokonetta tarvita
Ei oo hehkuja ihan viimiseen testiin pantu mutta vaihoin ne melkein uusiin ajettu alta 5tkm joten en usko että boschit on nuin nopee ihtensä irti sanonu.
Kone ainakin sano ettei ole synkronoitu vian esiintymisen jälkeen mutten tuosta vielä mittään ymmäräkkään. synronoi, mitehän sekin sitten tapahtuu
Käyntiin tärähtää niin nätisti ja olihan tässä reippaasti yli 600tkm
Ei oo hehkuja ihan viimiseen testiin pantu mutta vaihoin ne melkein uusiin ajettu alta 5tkm joten en usko että boschit on nuin nopee ihtensä irti sanonu.
Kone ainakin sano ettei ole synkronoitu vian esiintymisen jälkeen mutten tuosta vielä mittään ymmäräkkään. synronoi, mitehän sekin sitten tapahtuu
Käyntiin tärähtää niin nätisti ja olihan tässä reippaasti yli 600tkm
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
No eipä oo tullu mittauksia ennen tehtyy vaikka muuten on tullu rassattua k-autoja oikein kunnolla yms joten niitten asiat on melkolailla tiedossa, eli miten se näin niinkun käytänössä menee?
En jaksanu ruveta enää ehtimään ohjeita koska tiedän että ne kyllä löytyy?
En jaksanu ruveta enää ehtimään ohjeita koska tiedän että ne kyllä löytyy?
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minä laittaisin kaikkiin sylintereihin uudet tai kunnostetut suuttimet, kun on noin levällään nuo arvot. Jää siinä sitten 1 tai 2 suutinta varalle.
Sen tiedän kokemuksesta että viallinen suutin saa koneen käymään sen kuuloisesti kuin yksi sylinteri on kokonaan pois pelistä, vaikka ei olisikaan.
Puristuspainemittaus on aiheellinen ennen muita remontteja.
Sen tiedän kokemuksesta että viallinen suutin saa koneen käymään sen kuuloisesti kuin yksi sylinteri on kokonaan pois pelistä, vaikka ei olisikaan.
Puristuspainemittaus on aiheellinen ennen muita remontteja.
Eipä ilmeisesti mekaaninen vika ollu, mutta 2 suutiimen vaiholla kävi kaikilla ja käynti ääni vielä pirun nätti
Ykkösen suuttimen kärkikin oli paskassa josta kyllä näki että ei oo ihan vähään aikaan palossa ollut
Mutta sitten tuo hehkun valo?
Kytkin pitää laittaa jossain vaiheessa, lastutettu niin auto saanu ilmeisesti kyytiä mutta saahan sen 630tkm paikkeilla kerran laittaa
Ykkösen suuttimen kärkikin oli paskassa josta kyllä näki että ei oo ihan vähään aikaan palossa ollut
Mutta sitten tuo hehkun valo?
Kytkin pitää laittaa jossain vaiheessa, lastutettu niin auto saanu ilmeisesti kyytiä mutta saahan sen 630tkm paikkeilla kerran laittaa
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Yks huono suutin voi vetää muidenkin arvoja vinoon, tai sitten yhden korjauduttua toinenkin menee yli rajoista, hyvä että toimii.
Avaa se hehkurele ja kato ettei siellä joku kynttilä (vaikka näyttäis olevan kunnossa) polta relettä p*skaks, jos sulakesillat ok niin hehkua irrallisena testaamaan. Olihan liittimet kunnolla kiinni, se pikkuliitin jää helposti löysälle, pitää naksahtaa kunnolla paikoilleen.
Avaa se hehkurele ja kato ettei siellä joku kynttilä (vaikka näyttäis olevan kunnossa) polta relettä p*skaks, jos sulakesillat ok niin hehkua irrallisena testaamaan. Olihan liittimet kunnolla kiinni, se pikkuliitin jää helposti löysälle, pitää naksahtaa kunnolla paikoilleen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Niin, tuo korjausarvohan kertoo ilmeisesti ruiskutusaikaan(?) tarvittavan korjauksen/sylinteri, jotta kone kävisi tasaisesti.
Mutta miten moottorinohjaus päättelee, mitä suutinta pitää korjata, ja miten paljon
Kertokaapas oi tietäjät
Mutta miten moottorinohjaus päättelee, mitä suutinta pitää korjata, ja miten paljon
Kertokaapas oi tietäjät
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Hehkunreleen vaihdoin toiseen ehjään, entisestä silta palanu ja juu se tiukka pikkuliitin on kunnolla.MHe kirjoitti:Yks huono suutin voi vetää muidenkin arvoja vinoon, tai sitten yhden korjauduttua toinenkin menee yli rajoista, hyvä että toimii.
Avaa se hehkurele ja kato ettei siellä joku kynttilä (vaikka näyttäis olevan kunnossa) polta relettä p*skaks, jos sulakesillat ok niin hehkua irrallisena testaamaan. Olihan liittimet kunnolla kiinni, se pikkuliitin jää helposti löysälle, pitää naksahtaa kunnolla paikoilleen.
Arvoja täytyy kahtoa taas ylihuomenna uuestaan. Vetää kyllä tollanen aika hyvin lastun kera.
Vielä pitää eka katti tyhjätä ja toinen poistaa kokonaan.
Hehkuille tulevat piuhat ok, hehkut kaikki 1.6ohm mutta pitää vielä kahtoa irrallaan.
Voihan se toki olla että tuo ns. ehjä boxi hajos heti kun sen paikalleen tökkäs nuitten vanhojen hehkujen selkään. 2kpl hekuista oli rungoltaan umpi ruosteisia, mutta liekkö tuolla väliä?
Täytyypä tutkiskella pikku hiljaa, saipahan ainakin käymään nätisti.
Lyhyen matkan autohan tuosta periaattessa tulee ja olihan se melkohalpa pienellä korjauksella että oikein naurattaa
Ja vajaalla vuojen leimallakin vielä.
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan