202CDI täytyy käynnistää kaasu pohjassa jos webasto päällä
202CDI täytyy käynnistää kaasu pohjassa jos webasto päällä
Näitähän riittää, mutta haulla en juuri vastaavaa löytänyt. Eli kylmillä ilmoilla(-15`C->) ei tahdo lähtä heti tulille vaikka webasto on ollut päällä n. 20min. Yrittää kyllä käydä samantien, mutta tuntuu että ei "jaksa". Kaasun kun länttää pohjaa käynnistyksen ajaksi, käy alle tyhjäkäyntikierroksilla todella vaivaisesti muutaman sekunnin. Sitten yhtäkkiä "herää" ja alkaa nostamaan kierroksia. Sitten pysyy tyhjäkäynnillä ja toimii muutenkin täysin normaalisti loppupäivän.
Kaikki pa-putkien O-renkaat on vaihettu kesällä. Ei vikakoodeja. Voiko olla suuttimen ohivuoto, kun tarvittava paine tulee railiin kuitenkin heti. Vai vetääkö ilmaa jostain(KP-pumppu, suodatin, anturit railin päissä)
Häätyy ens viikolla alakaa tutkimaan, mutta saa toki antaa vinkkejä missä todennäköisimin ois vika.
EDIT: Taudinkuva muuttunut, tarkemmin topikin lopussa.
Kaikki pa-putkien O-renkaat on vaihettu kesällä. Ei vikakoodeja. Voiko olla suuttimen ohivuoto, kun tarvittava paine tulee railiin kuitenkin heti. Vai vetääkö ilmaa jostain(KP-pumppu, suodatin, anturit railin päissä)
Häätyy ens viikolla alakaa tutkimaan, mutta saa toki antaa vinkkejä missä todennäköisimin ois vika.
EDIT: Taudinkuva muuttunut, tarkemmin topikin lopussa.
Viimeksi muokannut -jorkki-, 14.2.2011 8:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kesällä kattoin ohivuodot, oli melko tasaset. Voihan ne kyllä olla nyt kylmillä ilmoilla/moottorilla jotain ihan muuta. Pitäs mitata just pakkasessa ja kylmänä.tapio89 kirjoitti:Varmaan kannattais ohivuodot mittailla. Kenties kp-pumppukin voi olla väsynyt elämäänsä.Kylmällä kelillä se tulee justiinsa niiden väsyneisyys ilmi.
Oon vaan saanu sen käsityksen, että ohivuoto aiheuttaa riittämättömän paineen nousun rail-putkessa -> ei käynnistyslupaa. Tämähän kuitenkin yrittää heti käydä.

Ei kai se alle puolen miljoonan pitäs KP-pumpun vielä hajota.

No joo, sehän on se joku 200-300bar että se antaa lähtiä käyntiin. Mutta tuo että heti yrittää käydä niin syö vähän pohjaa ellei sun softassa oo rajoja ruukkailtu.-jorkki- kirjoitti:Kesällä kattoin ohivuodot, oli melko tasaset. Voihan ne kyllä olla nyt kylmillä ilmoilla/moottorilla jotain ihan muuta. Pitäs mitata just pakkasessa ja kylmänä.tapio89 kirjoitti:Varmaan kannattais ohivuodot mittailla. Kenties kp-pumppukin voi olla väsynyt elämäänsä.Kylmällä kelillä se tulee justiinsa niiden väsyneisyys ilmi.
Oon vaan saanu sen käsityksen, että ohivuoto aiheuttaa riittämättömän paineen nousun rail-putkessa -> ei käynnistyslupaa. Tämähän kuitenkin yrittää heti käydä.![]()
Ei kai se alle puolen miljoonan pitäs KP-pumpun vielä hajota.
Haetaan kaukaa ja kovaa. Suuttimien jännitepankissa liian vähän potkua? Sielhän pitäis olla joku 70volttia luokkaa.


Tähdellisen parantola
En oo koskenu noihin rajoihin, ei mitään hajua mistä ne löytyiskään. Vähän hankala tutkia tuota, kun pitäis tutkia kylmällä ilmalla ja moottorilla. Sitten ku vikaa ei löydykkään käynnistyksessä, niin ei muuta kun ootteleen että jäähtyy taastapio89 kirjoitti:
No joo, sehän on se joku 200-300bar että se antaa lähtiä käyntiin. Mutta tuo että heti yrittää käydä niin syö vähän pohjaa ellei sun softassa oo rajoja ruukkailtu.
Haetaan kaukaa ja kovaa. Suuttimien jännitepankissa liian vähän potkua? Sielhän pitäis olla joku 70volttia luokkaa.![]()

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4316
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos lähtee lämpimästä kelistä/koneela normaalistitapio89 kirjoitti:No joo, sehän on se joku 200-300bar että se antaa lähtiä käyntiin. Mutta tuo että heti yrittää käydä niin syö vähän pohjaa ellei sun softassa oo rajoja ruukkailtu.-jorkki- kirjoitti:Kesällä kattoin ohivuodot, oli melko tasaset. Voihan ne kyllä olla nyt kylmillä ilmoilla/moottorilla jotain ihan muuta. Pitäs mitata just pakkasessa ja kylmänä.tapio89 kirjoitti:Varmaan kannattais ohivuodot mittailla. Kenties kp-pumppukin voi olla väsynyt elämäänsä.Kylmällä kelillä se tulee justiinsa niiden väsyneisyys ilmi.
Oon vaan saanu sen käsityksen, että ohivuoto aiheuttaa riittämättömän paineen nousun rail-putkessa -> ei käynnistyslupaa. Tämähän kuitenkin yrittää heti käydä.![]()
Ei kai se alle puolen miljoonan pitäs KP-pumpun vielä hajota.
Haetaan kaukaa ja kovaa. Suuttimien jännitepankissa liian vähän potkua? Sielhän pitäis olla joku 70volttia luokkaa.![]()
niin kannattaa lämmittää suurpaine pumppua ja koitta lähteekö sillon
normaalisti, lisäksi suutimien paluu vuoto on niin nopea tarkistaa että kannatta tehdä, muita kohtia mitä kannatta lämmöllä testata, Raili paineen säädin, ECU
(jos ohjelmaa muutetu niin kannataa koitta vakio ohjelmalla,
varsinkin jos on Raili paineita, sen rajoja, muita siihen liityviä juttuja muutetu tai lämpötila rajoja, ruiskutus määrää käynistyksessä)
onkos vaiva vain siinä lämpö tilassa?
Yksi lähes vastaava tapaus tullut vastaan(teki saman kaikisa lämpö tiloissa)
vika oli kampi akselin asenon tunistimessa
Viimeksi muokannut CDI203, 02.1.2011 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 202CDI täytyy käynnistää kylmänä kaasu pohjassa
Yhtään tuntematta CDI moottoreita tuli mieleen, voisiko webasto aiheuttaa tämän? Jotain siihen suuntaan, että se polttaa linjastosta löpöt pois ja imaisee tilalle ilmaa, tai jotain-jorkki- kirjoitti:Näitähän riittää, mutta haulla en juuri vastaavaa löytänyt. Eli kylmillä ilmoilla(-15`C->) ei tahdo lähtä heti tulille vaikka webasto on ollut päällä n. 20min. .

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4316
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 202CDI täytyy käynnistää kylmänä kaasu pohjassa
Jos on polttoaine otettu t haaralla linjasta niin joo (mutta jos on asenus tehty oikeen niin ei) ja pitäisi oirhetia samalla tavalla oikeestaan jatkuvastiteppo21 kirjoitti: Yhtään tuntematta CDI moottoreita tuli mieleen, voisiko webasto aiheuttaa tämän? Jotain siihen suuntaan, että se polttaa linjastosta löpöt pois ja imaisee tilalle ilmaa, tai jotain
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Näinhän se taitaa olla. Sekoilin itsekkin noitten ilmavuotojen kans. Kyllähän nekin aiheuttaa sen, että paine ei nouse. Paineenhan täytyy kuitenkin heti nousta kun yrittää samantien käyntiin. Ei vaan jaksa käydä.dealer kirjoitti:Minun mielestäni ongelma ei voi johtua suuttimien ohivuodoista, ilmavuodoista tai kp-pumpusta ym. railpainehan se jäisi alas jos niistä oirehtisi ?tarvittava paine tulee railiin kuitenkin heti
Ohjelmaa on muutettu, mutta railpaineisiin/rajoittimiin ei ole koskettu, eikä lämpötilakorjauksiin. Muutettu PA-puolelta ainoastaan savukarttaa, väännönrajoitinta ja suutinkartan viimeisiä portaita. Eli ei pitäisi olla mitään vaikutusta.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4316
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tossa kuusen alla on käynyt monta missä on ollut oireet että aamulla(kylmänä) hörähtää kyllä käymään mutta samuu saman tien,-jorkki- kirjoitti:Näinhän se taitaa olla. Sekoilin itsekkin noitten ilmavuotojen kans. Kyllähän nekin aiheuttaa sen, että paine ei nouse. Paineenhan täytyy kuitenkin heti nousta kun yrittää samantien käyntiin. Ei vaan jaksa käydä.dealer kirjoitti:Minun mielestäni ongelma ei voi johtua suuttimien ohivuodoista, ilmavuodoista tai kp-pumpusta ym. railpainehan se jäisi alas jos niistä oirehtisi ?tarvittava paine tulee railiin kuitenkin heti
Ohjelmaa on muutettu, mutta railpaineisiin/rajoittimiin ei ole koskettu, eikä lämpötilakorjauksiin. Muutettu PA-puolelta ainoastaan savukarttaa, väännönrajoitinta ja suutinkartan viimeisiä portaita. Eli ei pitäisi olla mitään vaikutusta.
putkissa on silloin näkynyt ilmaakuplia sen jälkeen kun putket+orinkulat on niihin vaihtanut uusiksi on vaiva poistunut,
lisäksi on ollut erilaisia suurpaine pumpusta johtuvia ilma vuto vaivoja
+ yksi erikoisempi suutimen paluupuolen vuoto ei vuotanut heti van vasta hetken pörähdyksen jälkeen, lisäksi vikaa hakiesa kanntaa pitä mielessä se lämötila riipuvuus
onko muuokset ohjelmaan tehty winols:ila vai jollain mulla
(jotkut muut ohjelman muokaus ohjelmat muuttelee muualtakin kuin siitä mistä haluaa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juu näitä on, melkein voi sanoa että joka cdi:ssä jossain vaiheessa.Tossa kuusen alla on käynyt monta missä on ollut oireet että aamulla(kylmänä) hörähtää kyllä käymään mutta samuu saman tien,
putkissa on silloin näkynyt ilmaakuplia sen jälkeen kun putket+orinkulat on niihin vaihtanut uusiksi on vaiva poistunut,
Ajattelin vaan jos on ruudusta seurattu painetta.
Painetta ei ole mitattu. Päättelin vain, että käynnistyshetkellä se on riittävä, koska käynnistyy. En hoksannut, että painehan voi tipahtaa heti käynnistymisen jälkeen. Mutta mitä kaasun painaminen tässä vaiheessa vaikuttaa? Itsellä ei ole tietoa miten järjestelmä toimii tuossa kohtaa.
Ohjelmamuutokset on tehty Winolsilla.
Täytyy ootella pakkasia ja tutkia kulkeeko ilmakuplia, kattoa ohivuodot kylmänä ja miten eri osien lämmittely vaikuttaa.
Ohjelmamuutokset on tehty Winolsilla.
Täytyy ootella pakkasia ja tutkia kulkeeko ilmakuplia, kattoa ohivuodot kylmänä ja miten eri osien lämmittely vaikuttaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4316
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Polttoaineen tulo loppu=paineet putoaa kone sammuu-jorkki- kirjoitti:Painetta ei ole mitattu. Päättelin vain, että käynnistyshetkellä se on riittävä, koska käynnistyy. En hoksannut, että painehan voi tipahtaa heti käynnistymisen jälkeen. Mutta mitä kaasun painaminen tässä vaiheessa vaikuttaa? Itsellä ei ole tietoa miten järjestelmä toimii tuossa kohtaa.
Ohjelmamuutokset on tehty Winolsilla.
Täytyy ootella pakkasia ja tutkia kulkeeko ilmakuplia, kattoa ohivuodot kylmänä ja miten eri osien lämmittely vaikuttaa.
Käy jo hetken, ehtii siirtymään käynistyksestä varsinaisen käynnin puollele,
kaasupoljin pohjassa eli tehoja(ruiskutusta) pyydellän lisää lissää sitä niin paljon että pienet ilma kuplat ei enään vaikutta(ja vaikka polttoaineen tulo siinä kohtaa vähän katkoo menne se jo nouseissta kierroksista johtuen läpi mäkistartti tyylliin)
Ehkäpä näin

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jeps, kuulostaa järkevältä. Jotain tämmöstä hahmottelinkin mielessäni. Jospa huomenna ois tarpeeksi kylmäCDI203 kirjoitti:Polttoaineen tulo loppu=paineet putoaa kone sammuu-jorkki- kirjoitti:Painetta ei ole mitattu. Päättelin vain, että käynnistyshetkellä se on riittävä, koska käynnistyy. En hoksannut, että painehan voi tipahtaa heti käynnistymisen jälkeen. Mutta mitä kaasun painaminen tässä vaiheessa vaikuttaa? Itsellä ei ole tietoa miten järjestelmä toimii tuossa kohtaa.
Ohjelmamuutokset on tehty Winolsilla.
Täytyy ootella pakkasia ja tutkia kulkeeko ilmakuplia, kattoa ohivuodot kylmänä ja miten eri osien lämmittely vaikuttaa.
Käy jo hetken, ehtii siirtymään käynistyksestä varsinaisen käynnin puollele,
kaasupoljin pohjassa eli tehoja(ruiskutusta) pyydellän lisää lissää sitä niin paljon että pienet ilma kuplat ei enään vaikutta(ja vaikka polttoaineen tulo siinä kohtaa vähän katkoo menne se jo nouseissta kierroksista johtuen läpi mäkistartti tyylliin)
Ehkäpä näin

No eikös tuo nyt viittaa siihen että sulla on akku finaalissa?-jorkki- kirjoitti:Eilen käynnistetty -22 pakkasesta webaston ollessa 20min päällä. Vaivalloisesti lähti.
Tänäaamuna pakkasta -28, ilman esilämmitystä(testi, ei ole tapa) käyntiin kuin kesällä. Käyntiääni toki hieman karkeampi aluksi.
Jotenkin se tuo webasto sekoittaa sen elämää.
Ei. Autohan käynnistyy, mutta ei tahdo jaksaa käydä kunnolla.simoks kirjoitti:No eikös tuo nyt viittaa siihen että sulla on akku finaalissa?-jorkki- kirjoitti:Eilen käynnistetty -22 pakkasesta webaston ollessa 20min päällä. Vaivalloisesti lähti.
Tänäaamuna pakkasta -28, ilman esilämmitystä(testi, ei ole tapa) käyntiin kuin kesällä. Käyntiääni toki hieman karkeampi aluksi.
Jotenkin se tuo webasto sekoittaa sen elämää.
Olisko ideaa, että webaston ollessa päällä(15-20min) jäähdytysnesteen lämpötila nousee niin nopeasti, että ecu luulee moottorin olevan lämpimämpi kuin onkaan. Lähtee siis "kesäasetuksilla" käynnistymään.

Täytyy ensi kerralla kokeilla mitä sanoo kun sammuttaa weban 5min ennen käynnistystä.
Ei oo ollu kelloa Webastossa ennen tätä talvea, joten en tiedä kokoonpanon normaalista toimivuudesta. Termari koteloineen ja lämpöantureineen on vaihdettu kesällä, ja carsoft näyttää lämpötilat ok. En kyllä tiedä miltä anturilta se sen mittaa. Webasto pakoputkineen on alkuperäisellä paikallaan renkaan etupuolella. Ei kyllä pitäs sieltä lämmittää konehuonetta. 

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4316
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
kuitenkin kopio alkuperäisestä kello johto sarjasta ja kytketty samalla tavalla ?-jorkki- kirjoitti:Ei. Webaston oma kello ja ite tehty johtosarja. Mutta ei kai sillä väliä ole miten se Webasto on päälle saatu...?CDI203 kirjoitti:Onkos se webaston kello sarja sam mitä niisä on alkujaan saanut tai saman lainen?
missä Esto diod
(kytkenällä on ainkin muihin toimintoihin vaikutusta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tämähän menee mielenkiintoiseksi.CDI203 kirjoitti:
kuitenkin kopio alkuperäisestä kello johto sarjasta ja kytketty samalla tavalla ?
missä Esto diod
(kytkenällä on ainkin muihin toimintoihin vaikutusta)
Pitäisikö siis Webaston herätepiuhassa olla diodi? Ettei virtanen mene autoon päin alkuperäistä herätejohtoa pitkin kellolla käytettäessä?
(Muuta kohtaa en keksinyt mihin se voisi kuulua)
Tuo on siis kytketty vetämällä Webaston liittimen herätejohtoon kellolta heräte.
Mitä toimintoja tuollainen mahdollinen väärä kytkentä sekoittaa?