C220 M111 ei mene päästöistä läpi eikä saa vikakoodeja ulos

Katso myös W210
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

C220 M111 ei mene päästöistä läpi eikä saa vikakoodeja ulos

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

No nyt piti liittyä 1,5v omistuksen jälkeen foorumille kun tuli onglemia mursun kanssa :oops:
Eli kosla -94 C220 pensa manuaali, mittarissa 195. Katsastuksessa päästöt taivaissa. HC kierroksilla reippaasti yli ja tyhjäkäynnillä jo yli tuplat(n.210) CO arvoja en nyt muista, mutta reilusti yli 0.5% .
Tästä hätääntyneenä auto korjaamolle vikakoodien lukuu> auto comilla purkkiin yhteys mutta ei saa luettua mitään tietoja tuolta. Vaihdan autoon uudet boschin tulpat ja käyn koettamassa toisessa korjaamossa päästöjä ja vikakoodeja> nyt kierroksilla HC pysyy normaaleissa lukemissa(40-70), mutta CO koholla ja joutokäynti HC 150 tuntumissa (normaalilämpöinen kone kuten muissakin mittauksissa). Katalysaattori uusittu abaut 5tkm sitten entisten kennojen irrotessa, ilm.putsari 2.5tkm sitten.
Kummastuttaa kun auto toimii täysin kuten aina ennenkin ja vedot tallella. Tyhjäkäynti ei humpaa ja käy tasasesti mielestäni. Huomenna (3.1.) auto menossa kolmanteen korjaamoon jossa on BOSCH-vikaakodinlukuvermeet.
HUH tulipa tekstiä, kellään mitään perusteltua ehdostusta viasta? Kallista alkaa sattumanvaraisesti IMM ja lambdoja ostelemaan jos ei vikakoodejakaan saa purkista pihalle :(
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mites se lamda? vaihettiinko se katin vaihdon yhteydessä?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

ei ole lambdaa vaihdettu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saa sieltä vikakoodit, virrat jostain poikki ellei testeri löydä ... ylijännitesuojarele ?
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

auto comi sai yhteyden mutta ei päässy millään tavalla muuten sisään purkkiin. YJ releestä ainaki sulake ehkä. olihan 15a. miten tuon releen toiminnan voi muuten selvittää?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arsenikki kirjoitti:auto comi sai yhteyden mutta ei päässy millään tavalla muuten sisään purkkiin. YJ releestä ainaki sulake ehkä. olihan 15a. miten tuon releen toiminnan voi muuten selvittää?
Jonnekin *:rin puihan päähän
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

lienekkö iisalmessa tuota staaria?
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

nonii vastailen itselleni.. boschin laite ei saanut myöskään ecuun yhteyttä.. ens maanantaille sain ajan hartikaiselle, siellä on tuo *. mietityttää nyt vaan merkkiliikkeen työveloitukset, tunnin ihmettelyn hinnallahan melkein saisi jo uuden lambankin :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei saa Starikaan sen paremmin yhteyttä, turhaa kiertää kokeilemassa eri testereitä kun on virrat poikki jostain.
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

no siihen tulokseen alan itsekin päätyä nyt merkkiliikkeessä käynnin jälkeen.. kait se pitää alkaa osa kerrallaan koittamaan josko se siitä. tuntuu vaan niin turhalta, prkl
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

http://pinoutsguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml
tuommosen sivun löysin. eli sytytysvirrat päällä pitäis pinniin 3 tulla jännite? ja ykköseen maa. uskaltaako tuonne mennä ronklimaan yleismittarilla?
J-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.12.2011 14:32

Viesti Kirjoittaja J- »

En nää syytä miksei uskaltasi, kunhan on varovainen ettei mene törkyä tai taita pinnejä sieltä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

J- kirjoitti:En nää syytä miksei uskaltasi, kunhan on varovainen ettei mene törkyä tai taita pinnejä sieltä.

Eikä oikoseen(miten sieltä reijistä voisi mennä pinnejä :roll: )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

http://www.youtube.com/watch?v=WVtBb_8TwL8
tuossa video "DIY" vikakoodin lukijasta. benzworldista löyty myös tuon teko ohjeet. taidampa huomenna töissä yrittää tuollaisen väsätä jos löytyy vastuksia.
J-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.12.2011 14:32

Viesti Kirjoittaja J- »

CDI203 kirjoitti:
J- kirjoitti:En nää syytä miksei uskaltasi, kunhan on varovainen ettei mene törkyä tai taita pinnejä sieltä.

Eikä oikoseen(miten sieltä reijistä voisi mennä pinnejä :roll: )
'
Muistelin että siellä oisi semmoisia ihan pieniä "hakasia" :)
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

johoo tänään aamulla kävin hartikaisella ja auto oli STAR:iin liitettynä. kaikki ok, ei vikakoodeja. Mutta ei mennyt päästömittauksesta läpi tyhjäkäynnillä, HC 140->. ilmamassamittarin johdon kun irrotti kesken mittauksen niin arvot meni ihan päin %¤#/&, eli sen pitäisi toimia. olivat sitä mieltä, että alkup. tulppia kokeilla ihan ekana. Huomenna käyn KL:ltä tilaamassa myös uudet tulpanjohdot kun ne metallihatut oli kahdesta melko hapettuneet. näillä mennään siihen asti kun taas uusilla johdoilla ja tulpilla mittaukseen. :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arsenikki kirjoitti:johoo tänään aamulla kävin hartikaisella ja auto oli STAR:iin liitettynä. kaikki ok, ei vikakoodeja. Mutta ei mennyt päästömittauksesta läpi tyhjäkäynnillä, HC 140->. ilmamassamittarin johdon kun irrotti kesken mittauksen niin arvot meni ihan päin %¤#/&, eli sen pitäisi toimia. olivat sitä mieltä, että alkup. tulppia kokeilla ihan ekana. Huomenna käyn KL:ltä tilaamassa myös uudet tulpanjohdot kun ne metallihatut oli kahdesta melko hapettuneet. näillä mennään siihen asti kun taas uusilla johdoilla ja tulpilla mittaukseen. :roll:

ilma massa mittarin johdon irrotus vaikutta käyntiin vaikka se olisi rikki, jos ei ihan totaali paskan ole ja siitä taas jää koodi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

Nyt vaihdettu alkup. tulpat ja johdot, imuilman lämpöant. ja jäänestoa tankissa. Hc oli ok mutta co tyhjäkäynnilla 0.5> eli rikkaalla käy. pitääkö se lambdasta tai IMM:stä alkaa selvittämään
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

no nyt tuohon romuun on vaihdettu tulpat, johdot, lambda ja imuilma-anturi. kaikki osat KL:ltä. paska vaan ei mene edelleenkään päästöistä läpi. CO pyörii 0.5-0.6 välillä. leimaa vielä 3 päivää jäljellä. pitänee tuo rottelo ajaa niin syvälle mettään ku pääsee, hermot menee :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auto toimii oikein, ei vikakoodeja, pakokaasuarvot olisivat hyvät autolle jossa ei ole katalysaattoria.

Kuulostaa siltä että katalysaattorista puuttuu sisuskalut, vaan sekin on vaihdettu noin vähän aikaa sitten...

Miksi lambda on vaihdettu, eikö se mittausten mukaan toiminut oikein ? :?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arsenikki kirjoitti:no nyt tuohon romuun on vaihdettu tulpat, johdot, lambda ja imuilma-anturi. kaikki osat KL:ltä. paska vaan ei mene edelleenkään päästöistä läpi. CO pyörii 0.5-0.6 välillä. leimaa vielä 3 päivää jäljellä. pitänee tuo rottelo ajaa niin syvälle mettään ku pääsee, hermot menee :roll:
Onko sieltä se itseopineisuus nollattu?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

mikä hiton itseoppineisuus :o
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arsenikki kirjoitti:mikä hiton itseoppineisuus :o
Hiton Ilmeisesti ei... seoksen itse opineisuus säätö
se jää joskus jumittamaan johonkin vanhaan arvoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

en tiedä mitä kaikkea hartikaisella kattelivat tuolla star:lla. sano vaan huoltopäällikkö ettei ollut vikakoodeja eikä näkyvää vikaa. eräs tuttu kaveri (vanhojen diesel lankkujen kanssa pelannut) sanoi että ei vaan olisi puola(t) sököt kun käy rikkaalla > ei polta kaikkea polttoainetta. mitenkähän tuon voisi todeta? netistä löytyy kyllä puolien vastusarvot mutta kertooko se koko totuutta kuitenkaan vaikka arvot olisivat rajojen sisällä? ps. huomenna loppuu ajoaika ja töissä pitäsi kulkea :shock:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos on kiirus niin katsatus seos tankiin,
ensin tanki tyhjäksi ja tilalle litkua missä metanolia 20% ja loput bensaa
(sekotus kannatta tehdä läpi näkyvässä kannussa pystyy varmistumaan että sekoittuvat"joskus pyrkivät erillen")
sillä sitten ajelee hakemaan päästö lapun jostain, eikä mitän ylimääräistä
heti sen jälkeen bensaa tankiin
"on melko pieni päästöinen ;) "

jos on sytys katkoja
(tulpat ,niiten johdot, puolat, seos liianlaihala mikä suht yleinen virhe kun co päästöä koitettan pientää tietämättä mitä tehdään)
yllensä hc nousee

Sytys katkot näkyy kyllä *:rila käynni tasaisuus mittauksessa
(mistä ei tule vika koodia enne kuin ovat tosi pahoja)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

Olen käyttänyt jäänestoa, ei vaikuttanut co:hon. Nyt on myös ilmamassamittari vaihdettu eikä auta. Alkaa olla neuvot vähissä
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Olisiko syytä käyttää toisenlaista mittaustapaa pakokaasutesterillä? Kun vermeet on kiinni autossa ja mittaus alkaa, niin antaa moottorin käydä n. 3000 rpm 2-3 minuuttia, niin viimeistään silloin pitäisi katalysaattorin olla tarpeeksi kuuma. Kun katalysaattori on kuuma ja mittarikin alkaa näyttää laskevia arvoja, niin moottori tyhjäkäynnille ja miitaustapahtuma päälle. Co arvot ja muutkin alkoivat hakeutua paikoilleen ja kyllä tuli nätit arvot!

Näin minun autoon piti mittaustulos houkutella ulos. Kärry on bensavehe ja autossa vanha katalysaattori.

Monenlaista mittaajaa olen nähnyt näiden kuuden vuoden aikana, jona olen tuota autoani joutunut katsastamaan. Esimerkiksi, että laitetaan mittaustapahtuma käyntiin ja annetaan käydä tyhjäkäyntiä. Ei, ei tuu hyviä arvoja. Ala vaan varautua lambaadan ja katalysaattorin vaihtoon. :shock:

Ammattitaito hankitaan vuosien työkokemuksella; siihen ei ole muuta "lääkettä".
arsenikki
Viestit: 35
Liittynyt: 02.1.2012 17:40
Paikkakunta: iiden

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

eli yhteenvetona taasen. autoon vaihdettu nyt: katti kesällä, lambda, tulpat ja johdot, imuilmalämpöant ja ilmamassamittari. myös jäänestoa on tankissa ollut mittaustapahtumassa. tänää oli HC ollu kierroksilla n.20 ja CO koko ajan pyörinyt 0.5-0.6 tuntumassa. kylmällä koneellakin oli CO ollu jotai 5% ja hc taivaassa. korjaajan mielestä katti pelaa ja koneen lämmetessä pudottaa rikastuksen pois(ainaki osaksi). voisiko esim toinen puola olla sökönä, että antaa heikon kipinän kahdelle sylinterille. tai kaasuläppäkotelo, eikös siinä ole se kylmäkäynti rikastus? leima on nyt sitten ummessa eikä autolla paljon tohdi ajella sakkojen pelossa. loppuvuodatus: on muuten ensimmäinen ja viimeinen pensamese :twisted:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

leima on nyt sitten ummessa
Muistathan että ajoaikaa on kaksi kuukautta ensimmäisestä katsastuksessa käytöstä jos se on ollut ajallaan.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arsenikki kirjoitti:eli yhteenvetona taasen. autoon vaihdettu nyt: katti kesällä, lambda, tulpat ja johdot, imuilmalämpöant ja ilmamassamittari. myös jäänestoa on tankissa ollut mittaustapahtumassa. tänää oli HC ollu kierroksilla n.20 ja CO koko ajan pyörinyt 0.5-0.6 tuntumassa. kylmällä koneellakin oli CO ollu jotai 5% ja hc taivaassa. korjaajan mielestä katti pelaa ja koneen lämmetessä pudottaa rikastuksen pois(ainaki osaksi). voisiko esim toinen puola olla sökönä, että antaa heikon kipinän kahdelle sylinterille. tai kaasuläppäkotelo, eikös siinä ole se kylmäkäynti rikastus? leima on nyt sitten ummessa eikä autolla paljon tohdi ajella sakkojen pelossa. loppuvuodatus: on muuten ensimmäinen ja viimeinen pensamese :twisted:
Onkos sitä tutkittu *:rila ?(muutakin kuin vika koodit) vai jollain muulla?
joko kokeillut nollata seoksen itse oppineisuus?

kokeiltu metanoli besa sekoitusta?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”