250td käy kun puimuri

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
-Tatu-
Viestit: 19
Liittynyt: 25.1.2008 21:41

250td käy kun puimuri

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Mikäköhän tuota ceetä vaivaa, kun jakoketjun vaihdon jälkeen ruvennu käymään miten sattuu. Ja tyhjäkäynnilläki savuttaa mustaa niin pirusti...
Ajoitus on tarkastettu jo moneeen kertaan ja se on 14 JYKK niinku ohjearvoksi sanotaan. Käyntiin saamiseksi täytyy sahata minuutti vähintään ja sit lähtee rynkyttämällä käyntiin ja kuuluu kaiken näköstä kalinaa koneesta... Ajoitusta on muuteltu suuntaan ja toiseen mutta käynti ei ainakaan parane. Sammutinsolenoidi on vaihdettu ja siirtopumppu on vaihettu ei vaikutusta. Vaihde päällä ei jaksa edes ottaa kierroksia, ja meinaa sammua kun tyrkkää D:n päälle. Kyseessä on siis om605 turbo diesel automaatillla varustettuna...
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Nokkien ajoitus?
Tähdellisen parantola
-Tatu-
Viestit: 19
Liittynyt: 25.1.2008 21:41

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Joo nokat tarkastettu myös, eli pumppukin oikealla kierroksella...
-Tatu-
Viestit: 19
Liittynyt: 25.1.2008 21:41

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Kaikki suuttimet vaihdettu, eikä vaikutusta käyntiin.. Vika ei voi olla enää muussa kuin ruiskutuspumpussa, mutta mitä sille on tapahtunut osaako kukaan arvata?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä todella oudolta kuulostaa että pumppuun tulisi jotain hämminkiä jakoketjua vaihtaessa :?
Mielenkiinnolla odotan mikä selviää viaksi, toivottavasti ei ole isompaa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pysyykö riimu oikialla kireydellä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
röhnö
Viestit: 228
Liittynyt: 18.10.2010 21:18
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja röhnö »

Mullakin meinasi olla jonkinverran lasikuutta kyseisessä motorissa ketjun vaihdon jälkeen,, en tiedä mikä oli purin takasin alkutekijöihin ja kasasin ni alkoi toimimaan..


Tosin tuo ajoitus olikin vähän kinkkisempi juttu kun joku on jättänyt tästä moottorista sen peltilrpäkkeen tehtaalla poies...
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.

Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
-Tatu-
Viestit: 19
Liittynyt: 25.1.2008 21:41

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Easy Rider kirjoitti:Pysyykö riimu oikialla kireydellä?
Joo kyllä se yhtä kireellä on kun vanhakin..
-Tatu-
Viestit: 19
Liittynyt: 25.1.2008 21:41

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

No niin, auto rupesi pelaamaan taas entiseen malliin syöttöpumpun vaihdolla.. Mutta ihmetyttää vaan mikä tuohon vanhaan pumppuun on itekseen tullu..? Se jääköön mysteeriksi.. :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pakkohan se on ollut mennä joku roska pumppuun ja yksi elementti jumissa tms. kuten arveltiin... onpa hyvä että lähti toimimaan, sovelsitko sen vanhemman pumpun ?
-Tatu-
Viestit: 19
Liittynyt: 25.1.2008 21:41

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Joo vanhasta pumpusta piti laittaa se päätyosa siinähän ne kaikki sahköhärvelit on..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”