Kannentiivistettä vaihtaessa alkoi ihmetyttämään tällanen, WIS:in ohjeetkin vähä epäselvät.
Kuvasta näkee että pakoakselin kohistustappi ei mee kohilleen, oli tuollanen purkuvaiheessa. Kampiakseli sen 20jykk ja imuakselissa reiät kohdikkain. WIS kertoi perusajoituksen asetuksen niin että tapit kohilleen ja on hyvä, mutta toisaalla taas sanottiin et ketjunvenymästä johtuen imuakselilla sallittu 20-30 astetta ja pakopuolella 25-30 astetta (kuva ohessa).
Kysymys siis, kasaanko jakoketjun tuohon mikä oli purkaessa, merkitty ratas ja ketju sen mukaan, vai kääntääkö pakoakselin siihen asentoon että saa lukittua ja kokeilen muutaman kierroksen pyöritellä tarkistaen pysyykö ajotus kohillaan?
C180 m111 jakopää
Sitähän mietin ja koetin tuosta sisäistää et kaiken järjen mukaan jako jo lähtökohtasesti pielessä jos ei molemmat nokka-akselit merkeissä, ei nyt jotenkin mahdu tyhmään päähän ajatus et sallittu 10 asteen toleranssi. Ketjuhan sen 320tkm ajettu eli venymää saattaa jonkin verran olla, olettais tosin että kampiakseli - imuakseli välillä näkys heittoa enemmän kuin imuakseleiden välillä.
Eli suosiolla kasata tuohon asentoon missä irrotettu?
Eli suosiolla kasata tuohon asentoon missä irrotettu?
Tuolla se toiminut, se tossa vaan ny ihmetyttää et miten se vois pielessä olla jos tehdas asetuksiin kasaa. Joskus aikasemmin tuota konetta selkeesti auottu eli liekö se jos silloin hampaan verran menny huti. Rattaan kanssa mitaten kohdistusreikä heittää puoltoista hammasta eli karkeella laskutoimituksella olis kohillaan noin 27jykk, joka ohjeen toleransseihin mahtuu.
Edit: taisin laskee väärin, taitaa se puoltoista hammasta olla nokalla 15astetta (36 hammasta) ja kampiakselilla näin ollen 30 elikkäs osus kohilleen vasta 50jykk
Edit: taisin laskee väärin, taitaa se puoltoista hammasta olla nokalla 15astetta (36 hammasta) ja kampiakselilla näin ollen 30 elikkäs osus kohilleen vasta 50jykk