200cdi polttoaineenkulutus?
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
200cdi polttoaineenkulutus?
Onko kokemuksia mikä on c malli 200cdi vm.2000 farm. autom. Polttoai-
neenkulutus? Onko joku vika jos kulutus kaupunkiajossa yli 10l/100km
neenkulutus? Onko joku vika jos kulutus kaupunkiajossa yli 10l/100km
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
???
Päästöarvot aineskii katsastuksessa ok. ois kiva tietää mistä rupeaa vikaa etsii tankki ei vuoda onkohan kaasujalka liika raskas
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Onko tuo kulutus mitattu vai ajotietokoneen näyttämä? Ajotietokone voi kyllä hetkellisesti näyttää yli kympin kulutusta ja muutenkaan siihen ei kannata kovin paljon luottaa. Mutta jos todellinen kulutus on pitemmällä välillä yli 10 litraa niin kyllä siinä silloin jotain vikaa on. Minulla ei ainakaan mene cdi:llä kaupungissa yli 8:aa litraa vaikka miten ajaisi.
Kulkeeko auto normaalisti? Siis onko kaikki tehot tallessa. Jarrut voi jumittaa päälle tai ilmanputsari on tukossa tai pakokaasujen takaisinkierto jumittaa päälle ja onhan niitä vaikka mitä mahdollisuuksia. Mutta nuo nyt pitäisi ainakin tuntua ajossakin.
Kulkeeko auto normaalisti? Siis onko kaikki tehot tallessa. Jarrut voi jumittaa päälle tai ilmanputsari on tukossa tai pakokaasujen takaisinkierto jumittaa päälle ja onhan niitä vaikka mitä mahdollisuuksia. Mutta nuo nyt pitäisi ainakin tuntua ajossakin.
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
jeps
Pelkästä Kaupunkiajosta on kyse ja veba päällä tieteskii koko ajan ja lämmitän veballa aamuisin.0,5-1h.
Re: jeps
Joo, sieltä se syy taitaa löytyä, ainakin osittain. Käyntilämpotilaan kannattaa kiinnittää huomiota koska ainakin oma webastoni toimii ajon aikana ja mikäli koneen termostaatti on viallinen niin seurauksena on että lisälämmitin saattaa olla jatkuvasti päällä. Muistaakseni se sammuu n. 70c lämmöissä.mesemies49 kirjoitti:Pelkästä Kaupunkiajosta on kyse ja veba päällä tieteskii koko ajan ja lämmitän veballa aamuisin.0,5-1h.
Heikki
Kulutusta ei kannata mitata yhden tankkauksen välillä sillä ei saa oikeita kulutus lukemia. Kokemuksella voin sanoa että kulutus saattaa heitää 1-3 ltraa/100km
Jos haluaa lähes oikean kulutus lukeman niin pitää tankata aina samalla mittarilla ja samalla tyylillä vähintään 5-10 tankillista ja niistä keski arvo, niin aletaan olla lähellä totuutta.
Jos haluaa lähes oikean kulutus lukeman niin pitää tankata aina samalla mittarilla ja samalla tyylillä vähintään 5-10 tankillista ja niistä keski arvo, niin aletaan olla lähellä totuutta.
* Club Meucow® *
Ja tietenkin mitattuna "tankki tyhjäksi ja kilometrit ylös" -tyylillä.
Ei missään tapauksessa.
Tankki täyteen ja kilometrit ylös.
No miksei ?Kulutusta ei kannata mitata yhden tankkauksen välillä sillä ei saa oikeita kulutus lukemia.
Eikö osata tankata niin että tankkauspistooli "naksahtaa" ja laskea kulutusta ajetuista kilometreistä ?
Kokemuksella voin sanoa että kulutus saattaa heitää 1-3 ltraa/100km
Jos tankkaat 54 litraa ja kilometrit on tiedossa, kolmen litran heitto keskikulutuksessa johtuen tankkausvirheestä tarkoittaisi äkkiä päässälaskien vaikkapa välillä 6-9 litraa sadalle sitä että tankatessa tehdään virhe jonka ansiosta tankkiin jää 18 litran tyhjä tila tai kintuille lorotellaan 27 litraa polttoainetta.
Kuulostaa omituiselta, tai ainakin vaatii yritystä.
Kyllä yhdelläkin tankkauksella saa aika tarkat kulutuslukemat sellaisessa ajossa mitä kyseiset kilometrit on ajettu.
wiimax.fi
Polttoaineissa on eroja kuten viineissä (nyt menee tieteelliseksi).
Toiset vaahtoaa enemmän kuin toiset, eri asemien polttoaineilla on eroja kulutuksen suhteen (muistaakseni Ari on huomannut saman asian) ja auton asennolla on jonkin moinen merkitys paljonko saadaan polttoainetta sopimaan tankkiin.
Tämä on vain minun tutkimuksien tulosta tankkauksista
Vesqju on kans tehnyt omia tieteellisiä tutkimuksia tankkauksen vaikutuksesta kulutukseen mutta kertokoon mies itse tuloksista.
Toiset vaahtoaa enemmän kuin toiset, eri asemien polttoaineilla on eroja kulutuksen suhteen (muistaakseni Ari on huomannut saman asian) ja auton asennolla on jonkin moinen merkitys paljonko saadaan polttoainetta sopimaan tankkiin.
Tämä on vain minun tutkimuksien tulosta tankkauksista
Vesqju on kans tehnyt omia tieteellisiä tutkimuksia tankkauksen vaikutuksesta kulutukseen mutta kertokoon mies itse tuloksista.
* Club Meucow® *
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
käytin auton jkl Autobestissä.
No niin ajelin Jkl pika huoltoon Autobestiin kerroin et viimeinen tankkaus ihan pätkää ja lämmitys wepastolla kulutus 14,2l /100km.Mittalaitteet kiini ja tulos ei vikaa sano et ihan normaalia pätkässä kun Webastokin vie 1-3l tunnissa.No jaa en uskonut menin kyselee Web.as. kertoi n. 0,5h.
Sit kysyin mitä pitäis tehdä minusta tässä joku vika pikah.as. vietävä korjaamoon kysyin missä sellanen sano et sama talo mut eri puoli.No jaa menin jututta korjaamon esim. eivät osanneet sanoa muuta kuin ilmanpuhdistin voi olla likainen tai saatava isompaan tutkiskeluun mut ei ollut korjaamossa aikoja.No jaa sanoin et etsin jonku muun korjaamon.
Vaihdatin siinä sit ilmanpuhdistimen ja termostaatin no lämmöt kyllä nousi 20astetta mottorissa eli käynyt kylmänä.Siitäkin kyselin huollossa moottorin lämpöjä sano ei ne näissä cdi koneissa nouse .Eli oma aloitteisuutta tarvitaan!!! Ajelin ilman webastoa -10 ja lämmöt 80astetta koneessa. ennen wepukalla 60.No jaa laskua kertyi työ 1h 8min 75,06€ termostaatti 43,60 pakkasnesteet 6,10 ilmasuodin 22,70.yht.147,46 no saa nähdä oliko muuta apua kuin nyt tarkenee ajella.Olisi vielä kivaa kerrottavaa miten kertoi että heidän esimies ajas tasan 100km kaupungissa ei muuten saa tarkkkaa lukemaa . Olinhan ajanut yli 300km minusta se tarkempi He He Kuka neuvoo oikean korjaamon saa olla kauempanakin.Ps. voihan se olla toikin Autobest mutta ei jäänyt kovin vakuuttavaa kuvaa.Tosin Esimiesten käytös ja kohteliaisuus oli hyvää luokkaa.mut joteskin heräs 69,50€/h sinne ajettavaks ja tutkittavaksi johan ajaminen kaupungissa 100km vie monta tuntia.
Sit kysyin mitä pitäis tehdä minusta tässä joku vika pikah.as. vietävä korjaamoon kysyin missä sellanen sano et sama talo mut eri puoli.No jaa menin jututta korjaamon esim. eivät osanneet sanoa muuta kuin ilmanpuhdistin voi olla likainen tai saatava isompaan tutkiskeluun mut ei ollut korjaamossa aikoja.No jaa sanoin et etsin jonku muun korjaamon.
Vaihdatin siinä sit ilmanpuhdistimen ja termostaatin no lämmöt kyllä nousi 20astetta mottorissa eli käynyt kylmänä.Siitäkin kyselin huollossa moottorin lämpöjä sano ei ne näissä cdi koneissa nouse .Eli oma aloitteisuutta tarvitaan!!! Ajelin ilman webastoa -10 ja lämmöt 80astetta koneessa. ennen wepukalla 60.No jaa laskua kertyi työ 1h 8min 75,06€ termostaatti 43,60 pakkasnesteet 6,10 ilmasuodin 22,70.yht.147,46 no saa nähdä oliko muuta apua kuin nyt tarkenee ajella.Olisi vielä kivaa kerrottavaa miten kertoi että heidän esimies ajas tasan 100km kaupungissa ei muuten saa tarkkkaa lukemaa . Olinhan ajanut yli 300km minusta se tarkempi He He Kuka neuvoo oikean korjaamon saa olla kauempanakin.Ps. voihan se olla toikin Autobest mutta ei jäänyt kovin vakuuttavaa kuvaa.Tosin Esimiesten käytös ja kohteliaisuus oli hyvää luokkaa.mut joteskin heräs 69,50€/h sinne ajettavaks ja tutkittavaksi johan ajaminen kaupungissa 100km vie monta tuntia.
200 cdi
Mulla on 200 cdi w202 automaatti kulutus pätkäajossa näillä keleillä 7,5-8,5 l/100 webasto huutaa jatkuvasti. viime kesänä kulutus oli myös 8l pintaa ja katsastusmies ei antanut päästöjenvuoksi leimaa. Korjaamolla vika löytyi jostain imusarjan läppävettiilistä, oli alipainesäätäjän käyttövipu irronnut, kulutus laski n.1l/100km. Säätömekanismi löytyy jostain imusarjan alta polttoainesuodattimen takaa. Minusta 7l/100km on vieläkin paljon kun vertaa esim Audi 1,9 TDI n kulutukseen joka on 5l luokkaa /100km.
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Nyt on ohjelmoitu uudestaan
Imusarja puhdistettu oli likainen km jo 345000.Sit Mikkeliin Steet-Turbolle
ja penkkiin takapyöråstä tehot 96hv ja 233nm sit uusi ohjelma autoon ja mittaus tehot 148hv 340nm eli todella valtava tehon lisäys.Nyt vaan katsellaan miten käy kulutuksen kanssa, mut ensivaikutelma ,et putosi ja huimasti. Ja vaikka veisi samat niin tyytyväinen asiakas on nääs ihan eri auto.Kahta en vaihtais Meseä ja Kotisinappia. ps. On vain kaksi autoa Uusi mese ja vanha Mese.
ja penkkiin takapyöråstä tehot 96hv ja 233nm sit uusi ohjelma autoon ja mittaus tehot 148hv 340nm eli todella valtava tehon lisäys.Nyt vaan katsellaan miten käy kulutuksen kanssa, mut ensivaikutelma ,et putosi ja huimasti. Ja vaikka veisi samat niin tyytyväinen asiakas on nääs ihan eri auto.Kahta en vaihtais Meseä ja Kotisinappia. ps. On vain kaksi autoa Uusi mese ja vanha Mese.