Automaattiloota oireilee

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Automaattiloota oireilee

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Mitähän tuo mahtaa meinata kun oireet on seuraavat. Hiljasissa nopeuksissa, alle 40 km/h, kun jarruttaa vähän voimakkaammin niin loota vaihtaa alaspäin töksähtäen. Tätä oiretta ei esiinny kovemmassa vauhdissa eikä ihan pintajarrutuksissa.
Toinen oire on, että esimerkiksi nelosella moottorijarruttaa 70 --> 60 ja alkaa uudelleen kiihdyttää niin kierrokset nousee ensin hieman sitten tuntuu hento nykäisy ja kierrokset tippuu noin 100 rpm. Tuntuu aivan kuin loota luistaisi ja nappaisi sitten kiinni kun kierrokset nousee tarpeeksi. Tämän jälkeen loota tuntuu taas palaavan normaalisti, eli ei luista vaikka kiihdyttää kovemminkin. Tämä oire ilmenee ainoastaan moottorijarrutuksen yhteydessä. Vaihteisto on 5-vaihteinen 722.6.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Näähän on toki taas niitä vaivoja, että jos meet Veholle ni sua katotaan ku vähä-älystä ku selität autos oikkuja. Onhan noi tietty sellasia vaikeesti tutkittavia "vikoja" mut aattelin, että jos tääl ois joku jolla ois ollu samoja vaivoja omassa autossaan.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

up
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Hento nykäisi ja kierrosten pieni 100-200 I/min putoaminen johtunee turbiinilukon kytkeytymisestä? Ainakin jenkkien lootissa.

Jos vaihdot menee pikkuisen pieleen niin jokin antureista voi viestittää väärää tietoa ja laatikko ei toimi ihan oikein, TPS tai alipainetunnistin, mitä niitä lieneekään jotka mersun lootan ohjaukseen vaikuttaa.

Mä en näistä silti mitään tiedä, mutta noin yleistason pohdiskeluna tämä. :roll:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Hetkinen onkos noissa Mersun automaateissa turbiinilukko?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Väsynyt Mies kirjoitti:Hetkinen onkos noissa Mersun automaateissa turbiinilukko?
On tuossa 722.6:ssa. Kierrosten mukaan joko auki, täysin tönkkö tai sitten puoliluistava.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Aha, no tuota en tiennäkkään. No sieltähän se sitten varmaan tulee se pien nykäsy.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Mää en tiänny et kaikis ei ookkaa... :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”