Ujellus ajaessa, missä vika?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Ujellus ajaessa, missä vika?

Viesti Kirjoittaja Pega »

Mese on alkanut pitämään jollotusta pienissä vauhdeissa pahiten 40-70kmh välillä.
Tänään sitten lastasin takaloosteriin rapian 80kg edestä hiekka pyttyjä ja ääni poistui siis mitkö on fiksummat mieltä onko vika vetareissa, kardaanissa vai pyörälaakereissa?

Vetarit ja kardaani tulivat itsellä ensimmäisenä mieleen koska tässä talvella vaihdoin takajouset uusiin jolloin perä nousi huomattavasti ja vetareihin tuli kulmaa tätä myöten samon kardaaniin. Vai voisiko tuo paino vaientaa viallisen/set takapyörän laakerit?

Niin auton perähän laski muutaman sentin tuon hiekka lastin ansiosta
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tuota, tuota... Eikai kardaanin kulma muutu kun kori nousee/laskee :huh:

Vetareille ääni täältä :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

teppo21 kirjoitti:Tuota, tuota... Eikai kardaanin kulma muutu kun kori nousee/laskee :huh:

Vetareille ääni täältä :idea:
Juu ei kartaaniin tuu kulmaa vaik alusta nousee
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Kardaanin kannatinlaakeri tullu tiensä päähän, kannattaa voidella se laakeri sekä käyttää se kannatinlaakerin tuki löyhällä ja siten kiriä uudestaan niin saattaa ulina poistua. jos ei kuulu kardaanista niin sitte perä ujeltaa ikävä kyllä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Joskus katsuri hylänny katkenneen jousen takia, niin uusilla vielä väsähtämättömillä jousilla tullut niin paha mekkala vetareihin, että korjaamon on pitäny vaihtaa nekin. En tiedä Mersuissa käyneen, mutta joissakin etuvetosissa sisäpään tripoidinivelet ollu kai se ongelma, maljat kulunu kuopalle tjtn.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Easy Rider kirjoitti:Joskus katsuri hylänny katkenneen jousen takia, niin uusilla vielä väsähtämättömillä jousilla tullut niin paha mekkala vetareihin, että korjaamon on pitäny vaihtaa nekin. En tiedä Mersuissa käyneen, mutta joissakin etuvetosissa sisäpään tripoidinivelet ollu kai se ongelma, maljat kulunu kuopalle tjtn.
Nivelet otan seuraavaks tutkinnan alle ku en oikee usko että perä murikka hiljenis kuormaa lisäämällä ja se että moottorijarrutuksella tai vedolla ei ole eroa äänessä ollenkaan, jospa vaan olis nivel kuivunut tai kulunut kun toi on ollut niin raakasti tontissa ennen ett melki suorana vetarit ollu
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Pega kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Joskus katsuri hylänny katkenneen jousen takia, niin uusilla vielä väsähtämättömillä jousilla tullut niin paha mekkala vetareihin, että korjaamon on pitäny vaihtaa nekin. En tiedä Mersuissa käyneen, mutta joissakin etuvetosissa sisäpään tripoidinivelet ollu kai se ongelma, maljat kulunu kuopalle tjtn.
Nivelet otan seuraavaks tutkinnan alle ku en oikee usko että perä murikka hiljenis kuormaa lisäämällä ja se että moottorijarrutuksella tai vedolla ei ole eroa äänessä ollenkaan, jospa vaan olis nivel kuivunut tai kulunut kun toi on ollut niin raakasti tontissa ennen ett melki suorana vetarit ollu
Pistä noppa istuun taakse kartaanitunnelin kohdalle jos ääni vaimenee on vikakohta löytynyt jos ääni vääristyy tunnistamattomaksi on aihetta kysyä neuvoa Mäntän mersunperkaajalta. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mitäs se cdi täällä huuteloo,vai eikö kutsu vieläkään käynyt kutsuvierasaitioon ???
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

volinasta

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

ruiskuta crctä reilusti kardaanintuki laakeriin ja koe aja että ääntääkö ja senhän näkee kun pukkaa tukilaakerin vierestä ylöspäin että onko väljää.isännällä autto kun laitettiin uutet öljyt perään ja vaihtetttin tukilaakeri ja koko homma makso sen 35 euroa.itelllä autto juuri samat huollot on kyllä ihme jos laakerit tahi nivelet olisi mennyt omallla c200d ajettu 600000 josta puolet minä itse ja ukolla 650000 eikä ole nuo oirellut ikinä.
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1006
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Äänestetään pyöränlaakereita, kun kukaan muu ei ole niin tehnyt. Ne on helppo testata kaartelemalla. Se lastattu hiekka toimi kuitenkin vain äänieristeenä tai sitten Novalta sattui tulemaan hyvä biisi juuri samaan aikaan (myönnetään, aika kaukaa haettu).

Mustana hevosena vastataan Ari66:n puolesta Kanada, eli ilmamassamittari. :ope:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

95E10 :tuumaus:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

teppo21 kirjoitti:95E10 :tuumaus:
Onneks on diesel, jaa mutt jos ne onkin laittanu makkiin pullarasvaa keles :shock:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitäs täällä mekastetaan :roll: :roll: jaa niin ääni perälle, perään kunnon ölpät jos tavallinen perä, täältä löytyy hyvvää ölöppää :P
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

touhottaja kirjoitti:mitäs täällä mekastetaan :roll: :roll: jaa niin ääni perälle, perään kunnon ölpät jos tavallinen perä, täältä löytyy hyvvää ölöppää :P
Tavallinen perähän se, voishan ne öljykkin vilasta josko niissä vika :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Pega kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mitäs täällä mekastetaan :roll: :roll: jaa niin ääni perälle, perään kunnon ölpät jos tavallinen perä, täältä löytyy hyvvää ölöppää :P
Tavallinen perähän se, voishan ne öljykkin vilasta josko niissä vika :idea:
juu, onkos sulla ny mikä öljy siellä, mulla olis tällästä :arrow:

Kuva
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Jos ei ole pois valunut niin mobilin 80w-90 HD tä ilman A:ta, castrolia olis jemmassa tällä hetkellä
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

kilander kirjoitti:Mitäs se cdi täällä huuteloo,vai eikö kutsu vieläkään käynyt kutsuvierasaitioon ???
Ei ja rintamamieslisätkin menee etupäässä itärajalle.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”