Yksi Voimansiirron kolinaprojekti alkamassa. c43 AMG Kombi

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
tonic
Viestit: 9
Liittynyt: 26.3.2012 21:04

Yksi Voimansiirron kolinaprojekti alkamassa. c43 AMG Kombi

Viesti Kirjoittaja tonic »

Kolarin jälkeen paluu liikenteeseen lähenee. lyhyellä Koeajolla himmatessa/polkastessa nopeasti d:llä ja R->D:lle kytkiessä kolahtaa ikävästi.
Auto oli katsastettu viikko ennen kolaria, ja kolarissa ei tullut, kun pelteihin sanomista. joten akselistot lienee ok. Ed. omistajan mukaan normiajossa vedossa vaihteet kytkeytyy nätisti. ja laatikko vaikuttaa toimivan normaalisti.

Perä ilmassa pyöristä tai perän edestä kardaanista kevyesti pyöritellen klappi ja hienoinen kolahdus tuntuis tulevan erittäin läheltä laatikkoa. Onko sitten P-asennon lukko, joka siellä hakkaa??? P- asennossahan kaiketi tuntuu ihan selvä välys. D:llä Ääni kuuluu myös, muttei niin selvästi.

voimaa ei kuitenkaan tarvi kardaanin pyöritykseen käyttää, että kolahduksen kuulee. Vielä ei päässyt hyvin käsiksi etupäähän, kun koko tunnelin alunen on täynnä pakoputkea ja kardaani piilossa, mutta ihan laatikon vierestä ei tunnu akselin poikkisuunnassa klappia, mutta vähän kannatin laakeriin päin tuntuu jo pientä.


Tilailen nyt alkuun rätit etu ja takapäähän, kannatinlaakerin ja kelkan etupuslat.
Lisäksi ne perämurikan takakumit 2kpl oli löysähkön tuntuiset. Olisko vaihtotarvetta myös niille???

Tarviiko laatikon puolesta olla huolissaan???
Kaikki löytämänikeskustelut viittaa noihin pusliin ja rättiniveliinKuva
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

kolahtaiskos se parkkilukko.. kun siellä (perä/vetoakseli/kardaani) vähän liikerataa.. niiaakos se silloin, kun kytkee peelle
® Mesen linttaklubi
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

43

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Ääni eturätille, se on noissa haaramoottoreissa sen verran lämpösessä paikassa,joten se ei ole pitkäikäinen keksintö

T Jamppa
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

takakelkan etummaiset kumit?
tonic
Viestit: 9
Liittynyt: 26.3.2012 21:04

Viesti Kirjoittaja tonic »

Vaihdan nyt alkuun ne takakelkan puslat, kannatin laakerin ja rungon sille, ja eturätin.

Auto oli tosiaan katsastettu noin viikko ennen kolaria, joten varmaan pallot ym on kunnossa. mahdollisesti noi takakelkankin puslat... Kai katsastusmies olis niistä sanonut. Autossa ei ollut leimalla mitään sanottavaa. Mielestäni toi kolahdus tulee R/D vaihdossa. ja jos oikein painaa kaasua ja päästää moottorijarrutukselle ja uudelleen kaasua.

osat tulee varmaan ensiviikon puolivälissä, niin pääsee vaihtamaan.
Pakoputken tiivistettä saa odottaa. Putki on ainakin pakko ottaa pois, että pääsee käsiksi kannatinlaakeriin.


Haussa olis Sähköllä taittuvat w202 peilit ja AMG styling 2 vanteet 17" 7,5 ja 8,5 leveinä. ja oikea helmamuovi.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Kyllä tuntuu nykyään, että ei se tuore leima paperissa tarkoita yhtään mitään muuta kuin että se auto nyt on "virallisesti" tieliikennekelpoinen....aivan uskomattomia vikoja ja välyksiä pääsee läpi! Toisille lottovoitto, mutta itseäni ainakin tympäisee kun saa just leimattuun vaihdella finaalissa olevia alustan osia :evil:

Mutta kyllähän tuo tosiaan takakelkan etutyynyiltä kuulostaa, tai sitten ihan perämurikan kiinnityspuslat....jos perä muuten tiukka, ettei kolahda kypsän välityksen takia? :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”