W202 perä ääntää

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
Yki
Viestit: 10
Liittynyt: 26.4.2015 15:44

W202 perä ääntää

Viesti Kirjoittaja Yki »

W202 2.0 Kompressor-97 perä ulisee veto päällä ja moottorijarrutuksessa.
Kannattako perä korjata vai hommata ehjä tilalle? Mistä tietää välitykse?
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Vanhaa ei kannata korjata, ei niitä kai oikein helpolla saa enään hiljaseksi, mielummin ostaa hyvän käytetyn. Perässä saattaa olla joku koodi tai vastaava mistä selviää välitys.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Löytyy perän rungosta, takakannen syrjästä.

Kuva

Tossa oikeassa alareunassa missä nyt parhaiten ruoste näkyy. Saattanee olla toisessakin alanurkassa. Perää ei kannattane yrittää korjailla, paitsi jos nyt ihan harrastemielessä, tulee todennäkösesti jopa kalliimmaksi.

Hätäpäissään voipi kokeilla perään redline 75w90, itsellä hyviä kokemuksia siitä perän hiljentämisessä, mutta en voi yleistää.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Sanoisin että ei kannata öljyillä tai lisäaineilla vaimentaa jos selkeästi jo ulisee.
Aikanaan kun entinen Cee söi periä kuin perunasalaattia niin kokeilin kaikki mahdolliset öljyt ja vielä jonkun mersun virallisen lisäaineenkin päälle, eikä mitään vaikutusta.

Selkeintä laittaa ehjä käytetty perä niin lakkaa uikuttamasta.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: W202 perä ääntää

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Yki kirjoitti:W202 2.0 Kompressor-97 perä ulisee veto päällä ja moottorijarrutuksessa.
Kannattako perä korjata vai hommata ehjä tilalle? Mistä tietää välitykse?
Onko varmaan perä eikä kardaanin laakeri?

Se kun ois halvempi paikka... Itsellä kyseinen laakeri äänsi niin että luulin välillä peräksi välillä laatikoksi...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Yki
Viestit: 10
Liittynyt: 26.4.2015 15:44

Viesti Kirjoittaja Yki »

No niin perän malli ja välitys selvitetty : pikkuperä 3,67

Kuva

Kardaanin kannatinlaakeri on varmaankin osa nro 43
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ei ole tossa kuvassa kardaaninlaakeria, 43 on peränlaipan ulompi laakeri. Muistelen et kardaaninlaakeri noin 10€ KL:ltä, vaihtokaan ei kummoinen homma ole, kardaanin irrottelu suurin työ
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Uudet laakerit, stefat ja öljyt, jos ei oo pitkään hermoa sorvannu. :idea:

Joka ikinen ratas, shimmi, lukkorengas ja muut roippeet takas samoille sijoille ja päin. Poskilaakerin lukot voi samalla kääntää ympäri, muttei vaihtaa keskenään* :idea: Jos krymppiä ei uusi, niin tuurnan päällä kevyt oikasu. Pinjonin mutterille, eli krympille tulee saada roima kakskytkiloa ennen kun laakerivälys menee nollaan, sitten välys nollaan, vielä kevyt käyntivastus ja loput nippuun. :wink:

Tarkastaa tahnalla ja kellolla välityksen ja on the road. :D

* Parikymmentä paksuutta viien satikan välein. Näillä se säädetään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”