c180 levoton ajettavuus?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

c180 levoton ajettavuus?

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

On ollut tossa pihassa kuukauden päivät -95 mallin c180 esprit, jossa jo ensimmäisillä ajokilometreillä herätti huomiota etupään levoton käytös, pistin ensin sadekelin ja liki sakkopintaisten eturenkaiden piikkiin... mutta tuntuu huinivan kuivallakin kelillä yhtälailla, jos tiessä on nimeksikään uria, niin suoraan ajaessa saattaa yhtäkkiä heittää lähes viereiselle kaistalla, ikäänkuin jossain olisi todella paljon löysää :o pyöränkulmia tarkistin, sentin verran oli haritusta, säädin n. 1mm aurauksen puolelle, ei vaikutusta ajoon, renkaat on kuluneet molemmilta laidoilta enemmän kuin keskeltä, vääntelin alapallot, raidepäät, sekä tukivarsien puslat ja mielestäni löysää niissä ei ole :shock: rengaskoko on huima 195/50R16, eli voi poissulkea ylisuurten pyörien huonontamat ajo-ominaisuudet :lol: joskaan ei renkaiden kudosvikaa, minkä pääsee toteamaan vasta, kun vaihdan alle alkuperäiset alut nastarenkaineen... ironista sinäänsä, kun ns. ykköskäyttöauton uutena puolta halvemman boran ajettavuutta lähellekään ei pääse johtotähti :lol:
W639 130cdi
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

koita ihan normi renkaita ja merkkiä... miselin/contti. ja kokohan on 195/65x15.....
ei mitään volkkarin viiskyt sarjalaisia... :lol:

Hyvänkin mersun voi pilata muutaman satasen säästöllä ostaessa sinne alle jotkin pilipali ki´´´´´´´renkaat.. :wink:

myös vanteiden ET on tärkeä.
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

voihan se olla pas**ista renkaistakin johtuvaa... en nyt kuitenkaan lähde mitään maastorenkaita alle vaihtamaan, edellisessä c-koppasessa oli rengastus 8x18"/225/40 ja 9.5x18"/255/35, niin siinäkin hiukan oli urahakuisuutta, tosin ymmärrettävistä syistä :lol:
W639 130cdi
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Kattelikko missä kunnossa on kallistuksen vakaajan kumit, mulla oli keula ilmassa kumin ja tangon välistä sai taltan meneen ihan heittämällä lävitte ja ne ku vaihto niin johan alko rauhottuun, ei olis uskonu ett ne tekee kaistanvaihossa ihmeellisiä ja rajuja hairomisia
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Välykset pois ja nelipyöräsuuntaus niin tulee hyvä.
Vaatii ammattitaitoisen korjaamon, mersut osaavan.

Luultavasti takapäässä jotain häikkää.
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

kuntoon tuli, välyksiä ei ollut oikeestaan missään, ajattelin kokeeksi vaihtaa pyörät edestä taakse ja samalla tarkistaa ilmanpaineet, kolmessa pyörässä 2kg, yhdessä 1kg :oops: siinähän se vika sitten oli, ei ollut aikasemmin tullut mieleenkään katsoa paineita, jännä juttu että tommonen rengas on niin jäykkärunkoinen, ettei painunut yhtään vaikka oli moottorinpuoleisessa päässä autoa... 2.5kg joka nurkkaan, niin johan lakkas venkoilu tiellä.. että tällänen korjaus tälläkertaa :lol:
W639 130cdi
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

kohtalotoveri

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Mersu vetää oiekalle ja on levoton käytökseltään.

Rengaspaineet on tarkistettu ja nelipyöräsuuntaus on tehty, tosin ei mersuun erikoistuneessa firmassa.

Ennen suuntausta todettiin, että toinen yläpallo ja raidetangon pää ovat väljiä. Osat vaihdettiin je nelipyöräsuuntaus tehtiin, mutta käytös ei muuttunut. Onkohan vika takapäässä?


Pääsen viikonloppuna nosturille. Mitähän sieltä pitäisi etsiä? Nuo aikaisemmin kallituksenvakaajat tarkistan ainakin.
MB 200 Cdi -01
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Takaapää kannattaa tarkistaa, narinanivelet ja auraustangot.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”