Miten farkun tasonsäätö toimii?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
varajohtaja
Viestit: 27
Liittynyt: 19.1.2011 22:15
Paikkakunta: Oulu

Miten farkun tasonsäätö toimii?

Viesti Kirjoittaja varajohtaja »

Perä lahaa ja mieli tekis laittaa alustasarja 96-farkkuun. Mitä pitää tehdä että saa laitettua tavalliset iskarit takapäähän, kun on ne tasonsäätöiskarit?
MB s202 200kompressor -96
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei kai iskareita tarvi madalluksen takia vaihtaa?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
varajohtaja
Viestit: 27
Liittynyt: 19.1.2011 22:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja varajohtaja »

ongelma on se että takapään tasonsäätö ei toimi, ja haluaisin vaihtaa tavalliset iskarit. tasonsäätö iskareiden tilalle
MB s202 200kompressor -96
Avatar
A.Asiamies
Viestit: 42
Liittynyt: 30.8.2012 18:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja A.Asiamies »

Taitaa perus rakenne olla aika sama farkkujen takapäässä, oli tasonsäätö tai ei. Öljylinjassakaan ei taida tulla ongelmia, vaikka iskareiden linjat tulppaisi, ASD perä toiminee (olikos tässä ASD) ihan normaalisti. Mutta mitenkäs paineakut, olikos W202:ssakin ne? Takanahan on säätöventtiili, joka ottaa tietonsa muistaakseni kalistelunvakaajasta (ainakin W124:ssä). Käsittääkseni tasonsäädön vaimentimen voi kuitenkin vaihtaa tavallisiin edellyttäen, että yläpään palikka natsaa uuteen ja vaimentimen mitta on sopiva.

Mutta miksei laittaa tasonsäätöä vaan kuntoon jos alustaan on muuten tyytyväinen?

Edit: Aamujumituksessa korjattu oikeat sanat paikkoilleen.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mitenhän tuo C-sarjassa sitte menee. W124 korisissa on farmarissa aina tasonsäätö, sedanin iskarit ei mene farmariin tai toisinpäin, eikä farmarin jouset kanna ilman tasonsäädön painetta. Muulla tavoin ei tulene hyvä kuin laittamalla systeemi toimimaan. Sietää kai se maltilla madaltaa tasonsäätöiskareillakin ja onhan niihinkin ollut omat mataluusjousisarjat monellakin valmistajalla. (?)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
varajohtaja
Viestit: 27
Liittynyt: 19.1.2011 22:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja varajohtaja »

En ole perehtynyt sen enempää tuohon tasonsäätöön kuin että linja tulee auton keulalta ja jakautuu molemmille puolille ja sukeltaa rengaskoteloon. autossa on DLS kitkalukko perä
MB s202 200kompressor -96
Avatar
varajohtaja
Viestit: 27
Liittynyt: 19.1.2011 22:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja varajohtaja »

Easy Rider kirjoitti:Mitenhän tuo C-sarjassa sitte menee. W124 korisissa on farmarissa aina tasonsäätö, sedanin iskarit ei mene farmariin tai toisinpäin, eikä farmarin jouset kanna ilman tasonsäädön painetta. Muulla tavoin ei tulene hyvä kuin laittamalla systeemi toimimaan. Sietää kai se maltilla madaltaa tasonsäätöiskareillakin ja onhan niihinkin ollut omat mataluusjousisarjat monellakin valmistajalla. (?)
On halvempi laittaa tavallinen alustasarja, mitä vaihtaa esim: tasonsäätö iskarit taakse ja uudet jouset. alustasarjassa tulee uudet jouset ja iskarit joka nurkkaan ja ei tarvi tasonsäädön kanssa kuljailla
MB s202 200kompressor -96
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Miksi ei toimi? Mikä on oire? Vika ei suuri voi olla kun sillä kerran voi ajaa. Jos se olisi todella rikki niin auto toimii kuin ilman iskareita ja pomppii aivan holtittomasti.

Jousipallot ei kalliita ole.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
varajohtaja
Viestit: 27
Liittynyt: 19.1.2011 22:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja varajohtaja »

tarkemman tutkimuksen jälkeeen ja alan liikkeeseen soitetun puhelun jälkeen totesin, että siinä ei olekaan tasonsäätöä ja ne putket jotka kulkee auton pohjassa ovat ilmeisesti jotain alipaine putkia.
MB s202 200kompressor -96
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no jos autossa on ASD lukkoperä niin kyllä se hydraulisesti toimii.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
varajohtaja
Viestit: 27
Liittynyt: 19.1.2011 22:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja varajohtaja »

mulla on se DLS kitkalukko perä
MB s202 200kompressor -96
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

202 koppaseen ei ole tainnut saada minkäänlaista lukkoperää?
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Eikös ne mersun vanhemmat (ilmaalustattomat) farmarit kaikki lähteneet tehtaalta tasonsäädöllä?

Joutuu jatkamaan iskarikoteloa, mikäli mielii sedanin iskareita. Täällähän oli ketjukin aiheesta S124 kohdalla.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

v6sa kirjoitti:Eikös ne mersun vanhemmat (ilmaalustattomat) farmarit kaikki lähteneet tehtaalta tasonsäädöllä?
Paitsi C:t.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

AM kirjoitti:202 koppaseen ei ole tainnut saada minkäänlaista lukkoperää?
On.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
varajohtaja
Viestit: 27
Liittynyt: 19.1.2011 22:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja varajohtaja »

Auto on italiantuonti ja siinä on harvinaisempi DLS-kitkalukko, johon ei tule minkään sortin hydrauliikkaletkuja.
Tasonsäätöä autossa ei ole, sillä iskarit ovat takapäässä "oikein päin" eikä niihin mene mitään letkuja.

Mutta osaisko kukaan sanoa, mikä se jarruputkea isompi ilmaputki pohjassa sitten on? Tulee keulasta ja haarautuu perällä rengaskotelojen sisään.
MB s202 200kompressor -96
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mikäs tuollainen DLS kitkalukko muka on, kuulostaa aika oudolta mun korvaani :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

varajohtaja kirjoitti:Mutta osaisko kukaan sanoa, mikä se jarruputkea isompi ilmaputki pohjassa sitten on? Tulee keulasta ja haarautuu perällä rengaskotelojen sisään.
Bensakoneen kyseessä ollessa lienee bensahuurujen talteenottoon liittyviä putkia. Tankista höyrystyvä bensa kerääntyy jossain etupäässä olevaan aktiivihiilisäiliöön, josta ne jossain vaiheessa imaistaan koneeseen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Sergey kirjoitti:
AM kirjoitti:202 koppaseen ei ole tainnut saada minkäänlaista lukkoperää?
On.
ASD:tä ensimmäisiin? -96 ei ainakaan enää mihinkään?
Viimeksi muokannut AM, 05.9.2012 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuplausviesti :lol:
Avatar
A.Asiamies
Viestit: 42
Liittynyt: 30.8.2012 18:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja A.Asiamies »

Roisto kirjoitti:Bensakoneen kyseessä ollessa lienee bensahuurujen talteenottoon liittyviä putkia. Tankista höyrystyvä bensa kerääntyy jossain etupäässä olevaan aktiivihiilisäiliöön, josta ne jossain vaiheessa imaistaan koneeseen.

t.
Risto
Farkussa bensahöyrykanisteri on vasemmassa takapyöräkotelossa lokarin yläpuolella. Sieltä taisi haarautua mustat muoviputket sekä toisen puolen pyöräkoteloon tankinkorkin tuntumaan, että toinen muoviputki sitten keulaan (vasemman aisapalkin päälle) jollekin pikkupumpulle? (johon menee sähköjohto) joka painaa höyryt taas kaasuläpän tienoolle.
Avatar
varajohtaja
Viestit: 27
Liittynyt: 19.1.2011 22:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja varajohtaja »

Tutkin asiaa. se putki nousi siihen pissapojan säiliön juureen ja siinä oli musta mötikkä johon meni virta ja mötikältä se putki meni imusarjan alle

Eli se varmasti oli se bensa hörynpoisto putki

kiitos kovasti tiedoista
MB s202 200kompressor -96
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”